Havon és homokon az új BMW X5

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A BMW X5 negyedik generációjának prototípusát jelenleg extrém körülmények között tesztelik, a mérnökök a SAV újdonsült kerékfelfüggesztésének tökéletesítésén dolgoznak.

A BMW X5 első nemzedéke (E53) a 2000-es évek elején mutatkozott be, ez azonban nem a megszokott SUV-szegmensbe készült, hiszen a gyártó egy sajátos vadhajtást tenyésztett, melyet SAV-nak, vagyis Sport Activity Vehicle-nek kereszteltek, mely lényegében ugyan azt tudja, mint a Sport Utility Vehicle. A SAV esetében is terepjárók előnyeit igyekeznek ötvözni a személyautók kényelmével: drága fényezés, drága felnik, erős motorok, megemelt hasmagasság.

Manapság inkább presztízskérdésnek számít ehhez hasonló autót birtokolni, hiszen a felhasználók nagy része egyáltalán nem is használja őket terepen, lényeg, hogy a gyerek biztonságban eljusson az oviba.

BMW X5 homokon

Az E70-es kódszámot viselő második generáció a legkisebb, 3,0 literes motorváltozatokkal 2007-ben debütált, a harmadik, jóval modernebb képviselő (F15) pedig 2013-ban érkezett. Az idő gyors múlását jelzi számomra a negyedik szériás X5 érkezése, pedig a jelenlegi modell formavilága még egyáltalán nem tűnik idejétmúltnak.

Most azonban már minden szem az új típus erősen álcázott prototípusaira szegeződik, melyeket intenzív tesztelési programsorozatnak vetnek alá a márka fejlesztőmérnökei változatos éghajlati viszonyok között.

BMW X5 negyedik generáció

A negyedik BMW X5 előszériás példányainál most leginkább a vadonatúj kerékfelfüggesztési- és futómű-technológiára koncentrálnak, mellyel azt jelzik, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a modell sokoldalúságára. Természetesen az új X5-ben is megtalálható lesz egyfajta menetválasztó gomb, mely vadonatúj off-road csomagot kínál, legyen szó hóról, homokról, sziklás talajról vagy épp murváról, ezekre mind más-más hajtáslánc- és futómű-beállításokat kínál a gyártó. Bár mint említettem, a gyakorlatban talán ezt a gombot fogják legkevésbé nyomkodni az X5 jövőbeni tulajdonosai.

BMW X5 a sivatagban

Az X5 negyedik nemzedékének prototípusai az Északi sarkkörön, Dél-Afrika kavicsos útjain és az Egyesült Államok forró sivatagjaiban bizonyítanak, miután a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában, az egyesült államokbeli Talladega város versenypályáján és a Zöld Pokol aszfaltcsíkján már megjáratták őket. Ahhoz, hogy egy ekkora divatterepjáró még magabiztosabban, agilisabban mozogjon szilárd burkolaton szükség volt valamiféle újításra, mely a BMW M Profession adaptív futómű és a most először elérhető aktív hátsókerék-kormányzásban teljesedhet ki.

Forrás:

További autós hírek

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.