Hibrid és önvezető autókat vezet be a McLaren

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Várhatóan a McLaren következő modelljei már kivétel nélkül hibrid-rendszereken alapuló modellek lesznek, hogy megfeleljenek a nemzetközi emissziós szabályozásoknak. Lesznek viszont „special edition” klasszikus belső égésű motorral szerelt kiadások is.

A 2019-től érkező nem különleges kiadású McLarenek egytől-egyik hibrid erőátviteli rendszerrel és önvezető funkciókkal érkeznek majd. Az első átalakításra váró modell a McLaren 570S, amely már továbbfejlesztett, új struktúrákra épül, ami a már meglévő Monocell II-es karbon nyomtatott utas kabin módosított változata lesz.

Az 570S után minden későbbi modell, ami a Sport Series jelzéssel lesz ellátva hibrid erőátviteli rendszerrel lesz szerelve. Ez alól kivételt képez a 720S, a tavalyi bejelentésre való tekintettel 2022-ig nem várható a modell hibriddé alakítása.

McLaren 570S Monocell II-es karbon nyomtatott utazó kabin

Így fest lecsupaszítva a Monocell II-es utazókabin ami az utasok életét óvja az 570S-ben

„A hibrid rendszer kialakítása része a következő alap platformnak – az első naptól kezdve új alapok kialakítására törekszünk a régiekre való átültetés helyett” – nyilatkozta Mike Flewitt a McLaren vezetője.

Megerősítette továbbá, hogy minden a jövőben érkező alapmodell esetében a hibrid erőátviteli rendszer lesz az egyetlen opció és a modelleket már nem csak belső égésű motorokkal fogják ajánlani az ügyfeleknek. Várható netán elektromos motor is? Egyelőre nincs egyenes válasz erre a kérdésre.

Flewitt nem zárta ki kategorikusan a belső égésű motorokkal szerelt modellek érkezését, sőt kifejezetten kitért rá, hogy az új, limitált Ultimate Seriesben maradnak a klasszikus robbanómotorok, viszont előfordulhat, hogy kaphatnak elektromos vagy hibrid támogatást. Az új Senna pályaautó és a BP23 biztos, hogy ezek közé tartozik majd.

McLaren BP23 sportautó versenypályán

A BP23 úgy néz ki, mint egy fél szappan, ennek ellenére szerintem brutál jól fest!

Utóbbi egy 4.0 literes V8-as motorral érkezik, amelyet egy villanymotorral és egy akkumulátor csomaggal bővít a McLaren. A Sport Series és a Super Series hibrid platformjai viszont más kialakításúak lesznek, valószínűleg egy csökkentett teljesítményű turbós V6-os szív dobog majd bennük.

A McLaren továbbá bevezeti az önvezető funkciókat is, viszont Flewitt nyilatkozata szerint nem hajlandóak a piacon már meglévő rendszerek minden aspektusát kihasználni, saját fejlesztésekbe kezdenek ilyen téren is. Flewitt szerint az önvezető autó önmagában még nem elég motiváció a vásárlásra, tehát a McLarennek figyelnie kell a jogszabályokra, a károsanyag-kibocsátás mértékére, valamint arra, hogy az ügyfelek ugyanazt a sportos érzést kapják McLarenjeiktől, mint az előtt is.

Kíváncsian várom, milyen elektromos és hibrid támogatásos rendszerekkel áll elő a McLaren, remélhetőleg nem veszítik majd el karakterüket a nívós gyártó következő modelljei.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.

További hírek