Hibrid és önvezető autókat vezet be a McLaren

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Várhatóan a McLaren következő modelljei már kivétel nélkül hibrid-rendszereken alapuló modellek lesznek, hogy megfeleljenek a nemzetközi emissziós szabályozásoknak. Lesznek viszont „special edition” klasszikus belső égésű motorral szerelt kiadások is.

A 2019-től érkező nem különleges kiadású McLarenek egytől-egyik hibrid erőátviteli rendszerrel és önvezető funkciókkal érkeznek majd. Az első átalakításra váró modell a McLaren 570S, amely már továbbfejlesztett, új struktúrákra épül, ami a már meglévő Monocell II-es karbon nyomtatott utas kabin módosított változata lesz.

Az 570S után minden későbbi modell, ami a Sport Series jelzéssel lesz ellátva hibrid erőátviteli rendszerrel lesz szerelve. Ez alól kivételt képez a 720S, a tavalyi bejelentésre való tekintettel 2022-ig nem várható a modell hibriddé alakítása.

McLaren 570S Monocell II-es karbon nyomtatott utazó kabin

Így fest lecsupaszítva a Monocell II-es utazókabin ami az utasok életét óvja az 570S-ben

„A hibrid rendszer kialakítása része a következő alap platformnak – az első naptól kezdve új alapok kialakítására törekszünk a régiekre való átültetés helyett” – nyilatkozta Mike Flewitt a McLaren vezetője.

Megerősítette továbbá, hogy minden a jövőben érkező alapmodell esetében a hibrid erőátviteli rendszer lesz az egyetlen opció és a modelleket már nem csak belső égésű motorokkal fogják ajánlani az ügyfeleknek. Várható netán elektromos motor is? Egyelőre nincs egyenes válasz erre a kérdésre.

Flewitt nem zárta ki kategorikusan a belső égésű motorokkal szerelt modellek érkezését, sőt kifejezetten kitért rá, hogy az új, limitált Ultimate Seriesben maradnak a klasszikus robbanómotorok, viszont előfordulhat, hogy kaphatnak elektromos vagy hibrid támogatást. Az új Senna pályaautó és a BP23 biztos, hogy ezek közé tartozik majd.

McLaren BP23 sportautó versenypályán

A BP23 úgy néz ki, mint egy fél szappan, ennek ellenére szerintem brutál jól fest!

Utóbbi egy 4.0 literes V8-as motorral érkezik, amelyet egy villanymotorral és egy akkumulátor csomaggal bővít a McLaren. A Sport Series és a Super Series hibrid platformjai viszont más kialakításúak lesznek, valószínűleg egy csökkentett teljesítményű turbós V6-os szív dobog majd bennük.

A McLaren továbbá bevezeti az önvezető funkciókat is, viszont Flewitt nyilatkozata szerint nem hajlandóak a piacon már meglévő rendszerek minden aspektusát kihasználni, saját fejlesztésekbe kezdenek ilyen téren is. Flewitt szerint az önvezető autó önmagában még nem elég motiváció a vásárlásra, tehát a McLarennek figyelnie kell a jogszabályokra, a károsanyag-kibocsátás mértékére, valamint arra, hogy az ügyfelek ugyanazt a sportos érzést kapják McLarenjeiktől, mint az előtt is.

Kíváncsian várom, milyen elektromos és hibrid támogatásos rendszerekkel áll elő a McLaren, remélhetőleg nem veszítik majd el karakterüket a nívós gyártó következő modelljei.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Árverésre bocsátják Ayrton Senna McLarenjét
2018. február 03.
Az a Senna által vezetett MP4-8 kerül “kalapács alá”, amellyel utoljára nyert a brazil legenda Monacói Nagydíjat.