2018. január 18. | 15:35

A Toyota egy már-már űrhajóra emlékeztető, nem is szuper-, egyenesen hiper autóval jelentkezett be a nívós japán autó kiállításon: bemutatkozott a GR Super Sport.

A Tokiói Autószalon alapjaiban inkább a tuning felé kacsintó rendezvény a japánoknál. Megesik azonban, hogy nem egy módosított, tuningolt járgánnyal, hanem teljesen új gyöngyszemekkel állnak elő a „stance-tenger” közepén a gyártók. Így tett a Toyota is, mikor lerántotta a leplet a legújabb Gazoo Racing keretei között fejlesztett Super Sportról. Az egyelőre még tanulmányautóként megjelenő Super Sport ha valóban gyártásba kerül, elérkezik a pillanat, amikor is japán gép lép a hiperautók világába. Ezzel nem csak az első japán hiperautó lesz, de komoly üzenet a felől is, hogy a japánok nem alusszák tovább végtelennek tűnő álmukat, és határozottan lépnek be a kategóriába.
Toyota Gazoo Racing hiperautó ultrakönnyű szénszálas váza

A gyártó nem csupán egy makettel érkezett a bemutatóra, hiszen a csillogó borítás alatt, egy működőképes prototípus rejtőzött. A Toyota nyilatkozata szerint a továbbiakban is futóképes tanulmányokkal fognak előállni, hiszen a versenyzés ihleti a fejlesztést is, egy járni képtelen autóból pedig nem sok minden derül ki. Néhány igen imponáló részlet a gépszörnyetegről: A GR Super Sport 13x18 hüvelykes, 330/710R18 Bridgestone Potenza slick abroncsokba csomagolt, kovácsolt BBS felniket és szén-kerámia keverék Akebono fékeket kapott. A vezető ülés elhelyezése egyértelműen versenyautós, továbbá az egész alváz és kasztni minden lényeges eleme szénszálas.
Bridgestone Potenza slick abroncs a Toyota GR Super Sport alatt

A hófehér, meglepően tetszetős kasztni várhatóan nem sokat fog változni, hiszen a Toyota utcára szánja a versenyautót, de ha kicsit közelebbről nézi valaki, felmerül a kérdés, hogyan lesz ebből valóban utcai felszereltségű járgány? Egy ideig még rejtély marad a válasz. A GR Super Sport egy 2.4 literes V6-os motorral büszkélkedik, amely egészen alacsonyan a kasztni közepén helyezkedik el. Az autó oldalán elhelyezett légbeömlők, olajhűtők és minden, ami a légáramlást elősegíti, a maximális kihasználtságot hivatott szolgálni. A kézzel készített turbófejek után feltűnik, hogy van itt bizony egy hibrid támogatás is, amiről pontos teljesítmény adatokat vagy működési elvet ugyan még nem adott ki a Toyota, de állításuk szerint a kombináció közel 1000 lóerőt lesz képes generálni. Mindezt egy utcainak szánt autóban. Szemmel láthatóan a japánok ismét nagyot álmodtak, remélem meg is tudják valósítani azt.
A hibrid támogatás segítségével a Super Sport akár 1000 lóerős is lehet

Várhatóan a Toyota előbb az új generációs Suprát fogja piacra és utcára dobni, de keringenek elképzelések, hogy valójában a Gazoo Racing név alatt kiadott autók lesznek a Supra utódia. Mindenesetre izgalmas dolgok várhatóak a Toyotától 2020-ig, ezzel pedig remélhetőleg a többi japán gyártót is fejlesztésre sarkallja. Forrás: