Ki mondta, hogy a kempingezés együtt jár a kényelmetlenséggel és a kompromisszumokkal? A Nissan legújabb kempingautója legalábbis tesz róla, hogy ez ne így legyen.

A Madridi Autószalonon mutatták be a Nissan legújabb elektromos kocsiját, ami annyiban mindenképp különleges, hogy akkumulátoros kempingautókat ritkán látni. A gyártók inkább a hightech vonalra fekszenek rá, az önvezetésre és az extrém lóerőkre, miközben a kempingezés ennek ellenkezőjét, az "Élj lassabban!" filozófiát képviseli. Pedig hol lenne jobb helye egy füst- és zajmentes járműnek, mint a kempingekben, amelyek kapuit pihenőidő alatt éppen ezek miatt zárják az autók előtt. A Nissan elektromos kempingautója a cég korábbi, e-NV200 elektromos furgonjának alapjára épül, és az ebből már ismerős 40 kWh-s akkumulátort kapta meg, ami a gyári adatok szerint 200-300 kilométer megtételére elegendő. Ez persze fontos korlát, Budapestről a horvátországi Rovinjig például 580 kilométer az út, pedig ez csak az isztriai félszigeten van. Ha lejjebb akarsz menni, akkor Splitig 750 kilométert kell megtenned, ami jó estben három teljes akkutöltést jelent. Jó esetben! Budapestről Siófok szerencsés esetben oda-vissza megjárható egy töltésből, de a tó nyugati feléig is el lehet jutni vele, és mivel a kempingekben mindig van töltési lehetőség, a kirándulás és a hazajövetel sem jelenthet gondot. Budapestről, az innen 160 km-re lévő Tisza-tóhoz is el lehet jutni egy szusszal, vagyis egy olyan kicsi országban, mint Magyarország, még akár lehet is létjogosultsága ilyen elektromos kempingautónak. De a Nissan azért nem bíz semmit a véletlenre, és azoknak, akiknek túl drága az elektromos kivitel, vagy keveslik a 200-300 kilométeres hatótávot, készít dízeles változatot is (NV300). Ez persze szerintem arculcsapása az egész koncepciónak, de el kell fogadni, hogy árával, fogyasztásával és tartósságával most inkább a dízel a realitás. Ebből egyébként a szokásos motorkínálatát adja a Nissan, vagyis a 94, a 118, a 123 és a 143 lóerős motorok közül lehet választani. De ideje leszakadni a motorról, hiszen egy kempingautóban sokkal fontosabb, hogy mi is van a vezető mögött. A Nissan guruló kuckójában négy ember számára van hely, de találni benne hűtőszekrényt, mosogatót és gáztűzhellyel felszerelt konyhát is. A belső tér éjjelre két hálószobává alakítható át, amelyek közül az egyik a „galérián”, a felemelt tetőben van. Természetesen nem hiányozhat az autóból az állófűtés sem, így hűvösebb időben sem kell vacogniuk a lakóknak. A képeken jól látszik, hogy az autó nagyon praktikusan lett kialakítva, de felárért persze a vevő igényeire szabják. A Nissan kempingautó először a tengerparti piknikezést imádó spanyoloknál lesz kapható, de jó volna, ha legalább a dízeles változat Magyarországon is megvásárolható lenne a későbbiek során. Forrás: Carscoops