2018. január 23. | 17:47

Ingyenesen vállalja a Ford a motorhibás RS-ek javítását, valamint folyamatos vizsgálatokat végez a 2.3 literes motorokon a fehér füst jelenség megelőzésére.

Társszerző: Rupa Adrienn

2017 decemberében ütötte fel a fejét a hír, miszerint a harmadik generációs Ford Focus RS 2.3 literes 350 lóerős ecoboost motorja bizony fogyasztja a hűtővizet. Ennek oka a folyamatos hőváltozás okozta deformáció, ami miatt a hengerfejtömítés nem zár megfelelően, hűtővíz jut az égéstérbe. Ez nem csak bosszantó, de hosszú távon komoly károkat okozhat az autó motorjában.
A Ford Focus RS EcoBoost motorjának felépítése

Az első körös pánik után a Ford szinte azonnal reagált a problémára és garanciális keretek között javítja a felmerülő hibát, illetve volt ügyfél, akinek kicserélték hibás darabját. Ekkor még csak a jelentkező hibával érkező ügyfelek problémáját orvosolták, most viszont a brit Ford hivatalos bejelentése szerint minden RS-tulajdonos jogosult az ingyenes átvizsgálásra és szervizre, garancia időtől és használattól függetlenül.
„ A Ford márkakereskedői megvizsgálják a hűtőrendszert, kicserélik a hengerfej tömítéseket, szükség esetén a hengerfejet magát, és mindezt költségmentesen.”

Ford Mustang 2.3 literes RS motorral szerelve

A hibajelenség okára azonban továbbra sem érkezett hivatalos válasz. Nem egy átláthatatlan problémáról van szó, aki régi autóban ül, még gyártási hiba nélkül is eshet bele hasonló szituációba. Mindemellett a  Focus RS tulajdonosok különböző fórumaikon egyöntetűen a hengerfej tömítés problémát hozzák elő, ami gyenge minőségű anyaghasználatra utal. Több mint valószínű, hogy nem tervezési hibáról van szó. A felmerülő probléma megrémíthette a Mustang tulajdonosokat is, hiszen ugyanazzal a motorral szerelte a Ford a két járgányt. Aggodalomra semmi ok, a Mustang 2.3-as motorja már egy másik ötvözetből lett legyártva, így kicsi az esélye, hogy hasonló deformálódás várható a közeljövőben. Forrás: