Interjú Herczeg Richárddal a Magyar Autótuning Szövetség vezetőjével

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Herczeg Richárd egy olyan ügy érdekében küzd, mely talán minden tuning szerető honfitársunk vágya, s a célokért hivatalos formában is küzdeni fog a jövőben!

Mikor és kik alapították az autó tuning szövetséget?

Herczeg Richárd: A gondolat már nagyon régen merült fel bennem kb. 10 éve. Maga a szövetség kb. 8 éve létezik nem hivatalos formában. Az akkori csapattal alakítottuk meg a Szövetség keménymagját. Más-más stílusok, és autómárkák, tehát a közös pont az autótuning szeretet és a jó társaság volt.

Mi volt a szövetség megalapításának elsődleges motivációja és a célja?

Herczeg Richárd: A szövetség alapvető célja, hogy átfogja az egész tuning társadalmat, a kezdőktől a profiig. Segítsék ötletekkel, véleményekkel, inspirációval egymást a tagok. Mert anno mi is kezdők voltunk, és örömmel mondhatom el, hogy sok olyan tagunk van, akik a legismertebb tuning autó tulajdonosai, építői, megálmodói. Ezt a rengeteg bel- és külföldi elismerés is bizonyítja.

Trabant-AMTS

Milyen eseményeken lehet találkozni a szövetség tagjaival és hány tagot számlál?

Herczeg Richárd: Szinte bárhol, ahol ilyen jellegű rendezvény van. Országszerte szinte mindenhol van szövetségi tag. És ha tudnak, mennek a találkozókra. De természetesen külföldön is találkozhat velünk bárki. Ha jó a buli biztos van közülünk is valaki. Az egyik biztos pont, amit a tuning szezon kezdetének számítanak tavasszal a Hungexpón (AMTS) megrendezésre kerülő hatalmas tuning rendezvény. Itt minden évben kiállítjuk az az évre elkészült, vagy minden évben megújuló járgányokat.

Tervezi-e a Magyar Autótuning Szövetség, hogy a közeljövőben valódi szövetség lesz, és hivatalosan is küzd a kitűzött célokért?

Herczeg Richárd: Természetesen. Sok olyan dolog van itt Magyarországon főleg ebben az szegmensben, ami meg kéne újítani törvényi szinten. Egy igazi tuning-autós járgánya makulátlan, és a benne lévő alkatrészek a gyáriaknál sokkal jobbak. Ha vásárlunk egy TÜV-ös alkatrészt is, itt még mindig büntetnek mindenért, legyen kicsi- vagy nagymértékű tuning. Ezen változtatni kell. Ne bármit lehessen csinálni, de ha az az autó megfelel a forgalomba helyezés feltételeinek, akkor ne legyen üldözött vad a verda, mert nem gyári.

tuning-AMTS

Egy érdekes példa: itt Magyarországon a pótféklámpa fogalma, mint olyan, nem létezett nagyon sokáig, pedig az autógyártók évek óta szériában így adták ki az autókat. Ezt csak jóval később vették bele az előírásokba. Jelen állás szerint nálunk ami nem gyári, az nem vehet részt a forgalomban. Tény, meg lehet oldani mindent. Rengeteg idő, pénz, utánajárás és vizsgálat. Egy rettentő huzavona, ha az ember mindent hivatalossá akar tenni. Ezen szeretnék változtatni első sorban.

Milyen sikereket ért el a szövetség eddig a saját építésű autóival?

Herczeg Richárd: Rengeteg elismerést kaptak a tagok. Az év tuning autója, az adott rendezvény legszebb autója, Hangnyomás versenyek győztesei és még sorolhatnám. Rengeteg szakmai díjazás és rengeteg közönségdíjat tudhatnak magukénak a tagok. Reklámarcok és filmszereplők csak, hogy semmi ne maradjon ki a felsorolásból.

Tuningszovetseg-tagok

Vannak olyan országok, ahol a tuning bizonyos mértékig engedélyezett és használható közúti forgalomban?

Herczeg Richárd: Igen van. TÜV-engedély és bejegyzés köteles. Ha a cég, aki azt az adott alkatrészt közúton is forgalomba helyezhetőnek hirdeti, és ehhez a papírjai rendben vannak (tüv), akkor lehet. Az illegális átalakítás sehol nem megengedett.

Van reális esély arra, hogy a szöv. tervei rövidtávon érvényt szerezzenek?

Herczeg Richárd: Reális esély van, de az biztos, hogy nem rövidtávon. Amíg ezen rendeletek, törvények, nézőpont kérdése, szakmailag nem lefedett, és meghatározott mi lehet legális, mi nem, addig a tuning autók illegalitásban fognak gurulni.

Mik a tervek rövid és hosszútávon?

Herczeg Richárd: Rövidtávon: természetesen az igényes tuning szeretetével megfertőzni minél több embert. Építeni ezt a kis társadalmat, minőségi rendezvényeket szervezni, és részt venni.

Hosszútávon: Hivatalosan is könnyebbé és érthetőbbé tenni a „tuningolást”. Kiépíteni egy megfelelő utat ahhoz, hogy ha valaki minőségi, és legális autóépítésbe kezd, ne falakba meg talánokba ütközzön, hanem mint bármi másnál, tudja, kihez mihez kell fordulni, hogy a rendszáma a későbbiekben is megmaradjon.

Az interjút készítette: Porkoláb Bence

További autós hírek

Kigyulladt egy kisteherautó utastere és raktere a 20. kerületi Helsinki úton, a Torontál utcánál hétfőn 14 óra magasságában. A fővárosi…

Jól látni, hogy a sárga jelzésnél ér a sínre kb. a Citroen, majd a következő pillanatban oldalról hatalmas sebességgel telibevágja…

Nem elég a pénzbírság, börtönbüntetést szeretne a német kormány a baleseteket fotózóknak, videózóknak – írja a totalcar.hu A német autópályákon…

A képen 👆 a 2019. nov. 10. és 2019. nov. 16. közötti időszakban elért, Facebook oldalunk eredményei láthatóak. ☝️ 2017…

Olvasónk küldte a felvételt. Nem jó érzés azt látni, hogy a kb. 3 perces manőver után – amiből 2 perc…

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.
AutoMobil & Tuning Show most hétvégén!
2017. március 21.
Ezen a hétvégén kerül megrendezésre az AMTS Budapesten, Közép-Kelet Európa legnagyobb élményközpontú autókiállítása