2017. november 02. | 10:24

Vogel Adrienn nemrég ismerkedett meg az autóversenyzéssel, ennek ellenére egy nemzetközi szériában versenyzik, ami komoly versenysorozatok betétfutamaként is szolgál.

Adrienn és csapattársa, Krajnyák Petra a KIA Lotos kupasorozatban versenyeznek, ők az egyedüli női csapat a mezőnyben. A széria volt már betétfutama a WTCC sorozatnak, ahol Michelisz Norbert és a Zengő csapat is versenyzik, de az ADAC GT Masters sorozat előtt is mentek már. Adrienn és csapattársa is szép eredménnyel zárt az idei szezonban.

Mikor kezdtél érdeklődni a versenyzés iránt? Ez egy régi szerelem, vagy nemrég érintett meg a benzingőz?

Gyerekkori szerelem. Sokat jártam raliversenyekre és mindig lenyűgözött, ahogy terelik a vasakat. Kipróbálni azonban csak 5 évvel ezelőtt volt lehetőségem.

Kitől kaptál először lehetőséget élesben versenyautót tesztelni?

Jobbágy Ákostól. Ő az Oxxo Racing Team tulajdonosa. Régóta dolgozom vele és Tőle kaptam a lehetőséget.

Mi történt ezután, hogyan folytatódott a karriered?

Néhány versenyen tudtam csak indulni egy szezonban. Lotussal kezdtem el, de egy verseny után átmentem srácok közé a Suzuki kupába. Ott az első évben két versenyhétvégén indultam. Rá egy évre már három versenyhétvégét teljesítettem. A következő évben ismét vissza ültem a Lotus ülésbe, de itt három versenyhétvége után félbeszakadt a széria. Ez után ismét visszatértem a Suzuki kupába és ez volt életem első teljes szezonja, ahol év végén összetettben negyedik helyen végeztem srácok között.

Mennyire kemény a mezőny, amiben most versenyzel, történt-e nagyobb incidens az elmúlt időszakban?

A Kia Lotos Race egy nemzetközi széria. Csapattársammal, Petrával ketten vagyunk csak lányok. A mezőny nagyon kemény, nagy és kimerítő csatákat vívunk. Állandó ütközések jellemzik. Nem nagyon volt olyan hétvége, ahol ne ütköztünk volna vagy ne löktek volna le a pályáról. Szlovákiában volt a legnagyobb balesetem, ahol az első futamon 140 kilométeres sebességgel löktek a falba. A második versenyen meg elém forgott be egy másik autó, akit nem tudtam elkerülni.

Milyen országokban voltál eddig ahol versenyeztél?

Szerencsére sok helyen megfordultam már. Ausztria, Németország, Csehország, Szlovákia, Kína, Lengyelország, Olaszország. Remélem, a jövőben még több helyszínre eltudok majd jutni, jó dolog mindig más és más pályákon versenyezni, új élményeket szerezni.

Mennyit edzel, hogyan készülsz fizikailag a versenyekre, milyen gyakorlatokat végzel?

Heti 2-3 alkalommal járok edzőterembe és a kardió edzéseket részesítem előnyben, futás, bicikli, ellipszis gép. Emellett láb és hasgépek valamint egy kicsi súlyzúzás. Fontos a fizikai felkészülés, de mentálisan is készen kell állni a versenyzéshez, a nagy csatákhoz, ezért a pihenésre is időt kell szakítani.

Foglalkozol egyéb tevékenységgel a sporton kívül, esetleg van más szereped, küldetésed az autósportban?

A versenyzésen csak kis része a feladataimnak. Egész évben rengeteg rendezvényre járok. Autóztatok és sokszor vezetéstechnikát oktatok. Szerintem nem az a fontos, hogy elvezesd az autót, hanem hogy urald, ha bajba kerülsz. Sokan rosszul reagálják le, ha az autójuk megcsúszik, így növelik a baleset veszélyét. Egy ilyen oktatás alkalmával a helyes reakciók felé tereljük a tanulókat.

Milyen terveid vannak a jövőt illetően, vagy a jelenlegi szériádban?

Mindig nehéz a jövőről beszélni, mert természetesen maradnék a motorsportban. Jelenleg még tervezzük a jövő évet. Több széria is számításba jöhet, de még nincs végleges döntés ezzel kapcsolatban.   Fotók: Vogel Adrienn Az interjút készítette: Porkoláb Bence