2018. április 19. | 18:27

Bemutatkozott Magyarországon a franciák megreformált kompakt modellje, a C4 Cactus. Ahogy azt tőlük megszokhattuk a formabontó karakterrel és a rendkívüli kényelemmel továbbra is kitűnnek konkurenseik közül.

Április 19-én került bemutatásra Magyarországon a Citroën megújult kompakt ferdehátúja, a C4 Cactus. Az Academy Golf Klub varázslatos környezetében csodálhattam meg elsőként itthon ezt a karakteres autót, mely lényegében elsősorban az utasok maximális kényelmét szolgálja.

 

A komfortot átfogóan értelmezték a mérnökök, így az ülések még puhábbak lettek, a hangszigetelés és a felszereltség még inkább tökéletesedett. Büszkék az újdonsült progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésre (Progressive Hydraulic Cushions – PHC), mely a rövid tesztút során valóban bizonyította progresszivitását, hiszen kényelmes puha és stabil tartást adott a Cactusnak.

Az autó méretei egyébként megmaradtak, azonban a teljes orr-részt és a hátsót átrajzolták, az oldalsó ütköző elem a küszöbre került, igyekeztek egyfajta „lebegő” tetőt megalkotni. Kilenc karosszériaszín és a különböző színcsomagokkal 31 kombinációból választhatsz. A beltér ötféle stílusban kérhető, nagyon letisztult, ami többek között annak köszönhető, hogy minden funkciót a középső érintőkijelzőn lehet állítani.

  • A Metropolitan Red: Az üléseket bézs színű Silica szövetkárpit borítja, a háttámla tetején sötétpiros csíkkal, a műszerfal szintén sötétpiros, míg a könyöklők és ajtóbehúzók, valamint a Top Box kesztyűtartó pántjai bézs árnyalatúak.
  • A Wild Grey: a szürke Silica szövetkárpit ülések tetején halványszürke a csík, a műszerfal, a könyöklők, az ajtóbehúzók és a kesztyűtartópántok pedig szintén szürke színűek.
  • A Hype Grey kivitel a szemcsés bőrrel bevont fekete ülésekkel, valamint a szürke műszerfallal, könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal már a luxuskategória felé kacsintgat.
  • A Hype Red: ezt sötétpiros alcantaracsíkkal feldobott bézsszínű nappabőr/szövet ülésekkel, sötétpiros műszerfallal, valamint bézsszínű könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal éri el.

Valóban puhák az ülések, szélesek, viszont oldaltartásuk elenyésző. A napfénytető külön kérhető, azonban nem találni sötétítőt, ugyanis szimplán UV szűrővel van ellátva, valószínűleg sokan fogják választani az utólagosan beszerezhető sötétítőt. Összességében a kényelem felé törekvő francia márka jól teszi, hogy folytatja régi modelljei által diktált, komfortot előtérbe helyező vonalát, csak így tovább!

Az új C4 Cactus alapvetően könnyebb versenytársainál 100-150 kilogrammal, ami által egy valóban mozgékony autót kaphatsz, de milyen motorok gondoskodnak a fürgeségről?

  • Benzinmotorok: a legnagyobb teljesítményű változat a 2018 őszén érkező háromhengeres, 1.2 literes PureTech 130 S&S turbómotor, melyhez 6 fokozatú kézi váltó társul. A szintén turbófelöltős PureTech 110 motor manuális váltóval vagy 6 fokozatú EAT6 automata váltóval kérhető. Belépő szinten pedig ott a PureTech 82, ami csak nyár végéig lesz elérhető.
  • Dízelmotorok: kezdettől elérhető az 1,6 literes BlueHDi 100 motor, 2018 őszétől az automata sebességváltót preferálók örömére a BlueHDi 120 S&S EAT6 személyében egy automata váltóval kombinált dízelmotor is felkerül a palettára. Később egy gazdaságosabb 1,5 literes dízel váltja az eddigi egyhatost.

A 82 LE-S LIVE alapváltozat klímaberendezéssel, tempomattal, Bluetooth telefonkihangosítóval, érintőképernyővel már 3 950 000 Ft-tól elérhető. Azonban ehhez még nem jár a komfortfutómű, ami az összes egyéb C4 Cactus-ban szériának számít.