Itt az új, 2018-as Audi Q3

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Az Audi crossoverek közt a Q2-es érkezésével már nem a Q3 a legkisebb, így a gyártó időszerűnek látta frissíteni a modellt.

Természetesen nem az volt az Audi célja, hogy egy teljesen új irányvonalat indítson el, éppen ezért csak néhány ésszerű módosítást végzett az eddig csupán kémfotókon látott Q3 külsején. A lemezek alá pedig frissített technikát helyezett, amelyek egy részét a felsőbb kategóriájú modellekből emelt át. A legjobb eladási eredményei a Q5-nek vannak a gyártó crossoverei között, ezzel a modellfrissítéssel pedig nem titkolt célja az Audinak, hogy a vásárlók számára kívánatosabb új Q3-as is nagyobb darabszámban keljen el.

Audi Q3 kék színben, elölről fotózva, szerpentinen halad.

A változás külsőre nem szembeötlő, az Audi nem akart nagyon eltérni a jól bevált formavilágtól. A megjelenése arányos, szemmel láthatóan a Q8-as formai elemeiből merítettek. A leglátványosabb változás az autó hátsó részén vehető észre. A markáns övvonal a sárvédők fölé domborodik, ezzel kölcsönözve magabiztos megjelenést a Q3-nak. A hűtőrács nagyobb, a LED fényszórók vékonyabbak lettek (magasabb felszereltségi szinten adaptív mátrix LED is elérhető lesz). Az első lökhárító szélein módosították a légterelőket, átalakították a küszöböket, valamint a hátsó lökhárítótoldat is új.

Audi Q3 kék színben, oldalról, utcán fotózva.

Akár 20 colos kerekek is választhatóak hozzá, továbbá új színekkel bővül a paletta. Az autó alsó részeire kontrasztosabb fényezés is kérhető, melynek hatására magasabbnak tűnik a jármű, ezzel erősítve az SUV-os összképet. Az új Q3 közel 10 centivel hosszabb és 7 centivel szélesebben terpeszt. A gyártó elmondása szerint tágasabb lett a beltér, ám pontos adatokat nem közölt azzal kapcsolatban, mennyivel lesz több helye az utasoknak. A csomagtér is nagyobb, felhajtott ülésekkel 530 liter, a 60-40-60 arányban dönthető támlák lehajtása után pedig 1424 literes tér keletkezik.

Audi Q3 kék színben, utcán hátulról fotózva.

Ami a potenciális vásárlóknak még inkább érdekes lehet, azok a beltérben végzett változtatások. A stílus itt is a Q8-ra hajaz, összességében ízléses és futurisztikus hatást kelt. Az Audinál már megismert digitális műszeregység ezentúl szériatartozék, egy magasabb felszereltségi szinten pedig elérhető lesz a Virtual Cockpit rendszer. Aki pedig szeretne, az 12 colos érintőképernyőt is kérhet. Az MMI felépítését is átdolgozták, egy jól működő hangfelismerőt kapott. Természetesen Androidhoz és iOS-hez is csatlakoztatható a rendszer, továbbá egy 15 hangszórós Bang & Olufsen hifi is kérhető lesz.

Audi Q3 beltere, a műszerfal kialakítása látszódik.

Három benzines és két dízelmotorral kínálja az Audi a frissített Q3-at. A belépőszintet a 150 lóerős, 1.5 TFSI jelenti. Nagy valószínűséggel megkapja a 2.0 literes turbós benzinmotort két teljesítményszinttel: míg a 40 TFSI 190, addig a 45 TFSI 230 lóerőt produkál. Hasonló módon a 2.0 TDI is két verzióban érkezik, 150 és 190 lóerővel. Nem lesz fronthajtású kivitel, hiszen a gyártó csak Quattro összkerékhajtással kínálja majd az új Q3-ast. Ezt a modellt egyedül a 7 sebességes, duplakuplungos S-tronic váltóval szerelik majd.

Megpróbál kiemelkedni az Audi a kompakt SUV-k piaci szegmenségből, ezért a vezetéstámogató rendszerek tekintetében is igyekszik többet nyújtani az elődnél. Többek közt adaptív felfüggesztés, parkolássegítő rendszer, 360 fokos kamera és gyalogosfigyelő is elérhető hozzá. Az európai értékesítés feltehetően 2018 őszén indul majd.

A várakozásoknak megfelelően RS csúcsváltozata is lesz a Q3-asnak. A leváltott RS 360 lóerőt produkált, az új verzió legerősebbje pedig 400 lóerő körül teljesít majd egy turbós benzinmotorral. Az érdekessége a dolognak, hogy a Q3 RS-t Győrben fogják gyártani, ezzel egy újabb Audi modell készül majd hazánkban.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Audi Driving Experience  - Audi R8
2018. október 26.
Az Audi Driving Experience túráján a Balatonfelvidék legszebb helyeit járhattam be öt újdonsággal: hörgő V10 és öthengeres győri rém, kulturált utazás az új X6 riválissal és az A6, A7 modellekkel.
A német birodalom visszavág, avagy az E-TRON-ok harca
2018. április 25.
Szinte már minden autógyártónak  kötelező Hibrid, de még inkább a jövőbe mutatóan tisztán elektromos hajtású típusokat fejleszteni és piacra dobni. De az egyre növekvő konkurenciaharc vajon adott elég időt az Audinak?
Audi SQ8 elölről
2019. június 24.
Az autó 0-100-as gyorsulása sem ad okot a szégyenkezésre.
Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára