A Kia egy agilisabb és játékosabb Ceedet tervez, mely karakteréből adódóan a Hyundai i30N szövetségese lehet 2019-től.
A Kia Ceed 2006-ban mutatkozott be az Opel Astra és a Volkswagen Golf riválisaként, majd 2012-ben érkezett a második generáció és pár napja a dél-koreai gyártó bemutatta a várva várt harmadik generációs kompaktot is. Az aposztróf ezúttal elmaradt, már csak simán Ceednek kell írni. Tengelytávja nem változott, azonban 2,3 centivel közelebb került a földhöz, valamint 2 centivel szélesebb lett, így csempésztek még több sportosságot a megjelenésébe.
A Kia Ceed harmadik generációja
Érdemes tudni, hogy az új Ceed a tavaly megjelent Hyundai i30 platformjára épül, a belépő motort az 1,4 literes, 100 lóerős benzines egység takarja, ezenkívül jön egy 1 literes 120 lóerős és 1,4 literes turbós benzines erőforrás. A dízelmotor 1,6 literes és 115 valamint 136 lóerővel érkezik. Alapból a hatsebességes manuális jár hozzá, az erősebb motorokhoz kérhető a duplakuplungos automata.
A Kia Ceed beltere minőségben fejlődött
De most fókuszáljunk az újdonsült Kia Ceed legvadabb változatára! Artur Martins, a Kia Európai PR fejese elmondta, hogy a Ceed GT fejlesztésért azaz Albert Biermann felel majd, aki az i30N-et is megalkotta. Érdekesség, hogy a finomítások a Nürburgringen, a Hyundai Motor Group állandó tesztközpontjában folynak továbbra is.
A Kia új kompakt modellje
Valószínűsíthető, hogy a Kia Ceed GT nem az i30N-re hangolt motor paramétereivel fog rendelkezni, azaz 275 lóerővel, hanem a négyhengeres, 2,0 literes motor a Ceed 48 V-os lágy hibrid hajtásláncának részét képezi, várható teljesítménye 200 lóerő lesz. Így a Hyundai i30N marad meg a Renault Sport Mégane RRS, a Ford Focus ST, vagy a Volkswagen Golf GTI méltó ellenfele, a Ceed GT egy kategóriával lejjebb száll versenybe a legádázabb kompakt címért.
A Kia Proceed Frankfurtban
Ez lehet tehát a Kia másik nagy dobása idén, amit nagyon sokan várnak a Proceed shooting brake mellett, amit a tavalyi Frankfurti Autószalonon élőben is megcsodálhattam. A kérdés már csak az, hogy megjelenik-e a GT Genfben, vagy csupán egy GT-line verziót állítanak ki a dél-koreaiak? Forrás:
Érdemes tudni, hogy az új Ceed a tavaly megjelent Hyundai i30 platformjára épül, a belépő motort az 1,4 literes, 100 lóerős benzines egység takarja, ezenkívül jön egy 1 literes 120 lóerős és 1,4 literes turbós benzines erőforrás. A dízelmotor 1,6 literes és 115 valamint 136 lóerővel érkezik. Alapból a hatsebességes manuális jár hozzá, az erősebb motorokhoz kérhető a duplakuplungos automata.
De most fókuszáljunk az újdonsült Kia Ceed legvadabb változatára! Artur Martins, a Kia Európai PR fejese elmondta, hogy a Ceed GT fejlesztésért azaz Albert Biermann felel majd, aki az i30N-et is megalkotta. Érdekesség, hogy a finomítások a Nürburgringen, a Hyundai Motor Group állandó tesztközpontjában folynak továbbra is.
Valószínűsíthető, hogy a Kia Ceed GT nem az i30N-re hangolt motor paramétereivel fog rendelkezni, azaz 275 lóerővel, hanem a négyhengeres, 2,0 literes motor a Ceed 48 V-os lágy hibrid hajtásláncának részét képezi, várható teljesítménye 200 lóerő lesz. Így a Hyundai i30N marad meg a Renault Sport Mégane RRS, a Ford Focus ST, vagy a Volkswagen Golf GTI méltó ellenfele, a Ceed GT egy kategóriával lejjebb száll versenybe a legádázabb kompakt címért.
Ez lehet tehát a Kia másik nagy dobása idén, amit nagyon sokan várnak a Proceed shooting brake mellett, amit a tavalyi Frankfurti Autószalonon élőben is megcsodálhattam. A kérdés már csak az, hogy megjelenik-e a GT Genfben, vagy csupán egy GT-line verziót állítanak ki a dél-koreaiak? Forrás: