Áttörés jöhet az önvezető autózásban, mert a GM és a Waymo is bemutatja saját kereskedelmi forgalomban kapható, emberi beavatkozás nélkül működő autóját.
Beszállt a General Motors önvezető autókat fejlesztő vállalatába, a GM Cruise-ba a japán Soft Bank befektetési alapja, a Soft Bank Vision Fund. Az alap összesen 100 milliárd dollárnyi vagyon felett rendelkezik, és meglehetősen nagypályás a technológiai befektetési piacon. A cég elsősorban a autómegosztó közösségi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalatokba invesztál, legnagyobb egyéni részvényese például az Ubernek és a délkelet-ázsiai autómegosztó óriásnak, a Grabnek is.
A Chevrolet Bolt lesz a GM első önvezető autójának az alapja.
A 2,25 milliárd dolláros tranzakcióval a Soft Bank 19,6 százalékos részesedést szerzett a cégben. A befektetésből 900 millió dollárt azonnal kifizetnek, míg a fennmaradó összeget akkor, ha a GM Cruise piacra dobja önvezető autóját, amire nagy valószínűséggel jövőre kerülhet sor. A megállapodás részeként a General Motors maga is befektet 1,1 milliárd dollárt a GM Cruise-ba, így az biztos, hogy anyagi problémákra nem hivatkozhatnak majd a mérnökök. A General Motors első teljes mértékben önvezető járműve a Chevrolet Bolt EV-ra épül majd, és a hírek szerint nem lesz benne kormány és pedál, vagyis a teljes önvezetés a cél. Ez annyiban mindenképp újdonság, hogy az autós cégek többsége még a koncepció autóinál is meghagyja a beavatkozás lehetőségét, legfeljebb a kormány behúzható, amikor éppen önvezető módban működik a jármű.
Ilyen lehet majd az önvezető Chevrolet Bolt belső tere.
A GM első önvezető autói a vállalat Michigan államban található, Orion Township városban lévő üzemében készülnek majd, ám azt egyelőre nem tudni, hol lehet ezeket először használni. Valószínűleg a GM hagyományos tesztterepein bukkannak fel elsőként a spéci Chevrolet Boltok, így San Francisco belvárosa, az arizonai Scottsdale, a michigani Warren és Manhattan utcái a legesélyesebbek. Talán furcsán hangzik, de nem is biztos, hogy az első, már élesben működő autók különösebben feltűnnek majd a helyieknek, mert olyan sok tesztjármű fut ezeken az utcákon, hogy volt idő hozzájuk szokni. Az igazi kérdés szerintem inkább az, hogy a tulajdonosok mennyire lesznek elégedettek ezekkel, biztonságban érzik-e majd magukat benne. Közben persze a konkurencia is aktív, a GM legnagyobb riválisa, a Waymo például már 2018-ra ígéri a maga piacképes önvezető járművét, ami először az arizonai Phoenix városában, egy 100 négyzetmérföldes területen fog majd működni. Forrás:
A 2,25 milliárd dolláros tranzakcióval a Soft Bank 19,6 százalékos részesedést szerzett a cégben. A befektetésből 900 millió dollárt azonnal kifizetnek, míg a fennmaradó összeget akkor, ha a GM Cruise piacra dobja önvezető autóját, amire nagy valószínűséggel jövőre kerülhet sor. A megállapodás részeként a General Motors maga is befektet 1,1 milliárd dollárt a GM Cruise-ba, így az biztos, hogy anyagi problémákra nem hivatkozhatnak majd a mérnökök. A General Motors első teljes mértékben önvezető járműve a Chevrolet Bolt EV-ra épül majd, és a hírek szerint nem lesz benne kormány és pedál, vagyis a teljes önvezetés a cél. Ez annyiban mindenképp újdonság, hogy az autós cégek többsége még a koncepció autóinál is meghagyja a beavatkozás lehetőségét, legfeljebb a kormány behúzható, amikor éppen önvezető módban működik a jármű.
A GM első önvezető autói a vállalat Michigan államban található, Orion Township városban lévő üzemében készülnek majd, ám azt egyelőre nem tudni, hol lehet ezeket először használni. Valószínűleg a GM hagyományos tesztterepein bukkannak fel elsőként a spéci Chevrolet Boltok, így San Francisco belvárosa, az arizonai Scottsdale, a michigani Warren és Manhattan utcái a legesélyesebbek. Talán furcsán hangzik, de nem is biztos, hogy az első, már élesben működő autók különösebben feltűnnek majd a helyieknek, mert olyan sok tesztjármű fut ezeken az utcákon, hogy volt idő hozzájuk szokni. Az igazi kérdés szerintem inkább az, hogy a tulajdonosok mennyire lesznek elégedettek ezekkel, biztonságban érzik-e majd magukat benne. Közben persze a konkurencia is aktív, a GM legnagyobb riválisa, a Waymo például már 2018-ra ígéri a maga piacképes önvezető járművét, ami először az arizonai Phoenix városában, egy 100 négyzetmérföldes területen fog majd működni. Forrás: