2018. április 01. | 06:01

Több tragikus balesetet is okozott a Bugatti-motoros BMW E34 M5 a maga idejében. Az AC Schnitzer ezért kezelésbe vette, hogy akár az idősebbek is biztonságosan mehessenek el vele a piacra, vagy épp az unokákért oviba.

Az AC Schnitzer 1987 óta meglehetősen tevékeny munkálatokat folytatott az idős sofőrök érdekében, ugyanis a butítócég a túlságosan erős, szinte már kezelhetetlen autók lefojtására, meggyengítésére specializálódott, hogy azokat a nyugdíjasok is bátran használhassák.
Lebutított E34 M5 az idősek számára

Akkoriban a BMW-nél egy olasz mérnök, Ercole Spadanak dolgozott az E34 fejlesztésén, de konfliktusok alakultak ki közte és Claus Luthe között, aki ezek miatt a Bugattit kereste fel az E34 M5 motorjának kifejlesztéséhez. A BMW és a Bugatti kifejezetten burjánzó kapcsolatot ápolt ezek után egymással, ezért is kapta meg az E34 M5 a Bugatti EB 112 motorját, mely egy V12-es 6,0 literes egységet takart, 461 lóerővel és 590 Nm maximális nyomatékkal. Az M5 1984-ben mutatkozott be a világ legnívósabb autószalonján Dusanbéban, Tádzsikisztán fővárosában, ezzel alkotva meg a „SuperCar For Mommies” kategóriát, bár teljesítmény terén az E55 AMG és az S6/RS6 már jó pár évvel megelőzte a bajorokat.
Az 3,6 literes motor a V12 Bugatti erőforrás helyett

Az AC Schnitzer a veszélyes V12 miatt indította be népszerű fojtóprogamját, melynek keretein belül műanyag, fogyasztást javító elemeket helyeztek az autókon, valamint gyengébb motort helyeztek el a motortérben. Az új erőforrás egy 3627 köbcentis formájában jelent meg, melynek furata 92,5 mm, lökete pedig 90 mm lett, módosított dugattyúkat, főtengelyt és hajtókart kapott. A hengerfejen is finomítottak, valamint a motor vezérlését is óvatosabbra állították, a kipufogórendszer pedig a lehető leghalkabbra lőtték be, hogy ne legyen kellemetlen, boyraceres hangja.
Fogyasztást javító légterelők, alacsonyabb hasmagasság a kényelmes ki- és beszállás érdekében

Az „S5 Brainless” névre keresztelt, igényes lebutító programnak köszönhetőn az autó elöl 165, hátul pedig 185 cm széles kerekeket kapott, valamint 3,5 centivel csökkentettek a hasmagasságán, hogy könnyebb legyen a be- és kiszállás az autóba. A tesztoszteronnal dúsított E34 lebutítása a második és harmadik legnépesebb vevőkör számára is ideális választás lehetett, hiszen így az anyukák és friss jogosítvánnyal rendelkezők is félelem nélkül mehettek el bevásárolni, plázázni, vagy esetleg kocsikázni életük párjával. Forrás: Nem mellesleg kellemes április elsejét kíván az Alapjárat csapata! Ezt benézted 😉👌