A Kia Ceed hazai bemutatóján autós mozit varázsoltak a szervezők a sajtóképviselők számára, melyből kiderült, hogy miben változott a harmadik generációs, Európának szánt kompakt modell az elődökhöz képest
A Dél-Koreában forgalomba került előd, a Kia Cerato után 2007-ben lépett piacra a Kia Cee’d, mely az első koreai modellként teljesített ötcsillagosra a EuroNAP töréstesztjeit. A második generáció többek között turbós benzinmotorral, GT és GT line verziókkal hívogatta vásárlóit, ezen felül az átlagosnál alacsonyabb meghibásodási arány emelte ki a C1 szegmensből.
Mint az ismeretes, a modellnév teljes mértékben az európaiságot tükrözi: Community of European, European Design. Az autó tervezése, gyártása, értékesítése is itt folyik, igyekeztek az itteni ízlésvilágot, elvárásokat figyelembe venni a megalkotásakor, ehhez Kovács Miklós magyar tervező ötleteit is igénybe vették. A gyártó tehát magas ügyfélszerzési arányra számít a harmadik generáció esetében: a magyarországi Kia-eladások 2010-ben 1495-öt számláltak, idén azonban 5500 db eladásával terveznek, mely a forgalom közel négyszeresét jelenti. A kompakt szegmensben tehát a Ceed térhódítása jósolható, retteghet a Volkswagen Golf, Ford Focus és a Skoda Octavia is.
A Stinger DNS több helyen is feltűnik a külcsínt tekintve, a hossz és tengelytáv nem változott, néhány milliméterrel a tengelyek előrébb az utastár hátrébb került, túlnyúlások jelentek meg elöl-hátul, alacsonyabbra került a tető vonala, az övvonal kiegyenesedett. A lámpatestek távolabbra kerültek, LED-fényszórók és irányjelzők is fellelhetők a kínálatban, jobban tagolt hátsó dizájn, enyhe diffúzor jelent meg. A kombi kiadás hossza 95 mm-rel növekedett, az utasok itt is hátrébb kerültek. 15 és 16 colos acél és 16, 17 colos könnyűfém keréktárcsák érhetők el, a karosszéria fényezése 11 színben tündökölhet.
A beltér lebegő képernyőt kapott, valóban nőtt a minőségérzet, ezt a 20 perces bemutató kör után váltig állíthatom: kellemes tapintású bőr műszerfal, remek fogású kormány, igényes szövet-bőr ülések. A megnövelt szélesség miatt a kategória legnagyobb vállterét adja, a csomagtér 395 literre növekedett, tágas nyílásával jól rakodható. A kombi változat csomagtere 97 plusszal, 925 literre nőtt.
Az új Kia Ceedhez alapáron jár a ráfutásos ütközést elkerülő támogatás, sávtartó asszisztens, távolsági fényszóró asszisztens és az éberségfigyelő. A futómű újra hangolását a Stinger megoldásai is segítették, igazán agilis, kiszámítható, gyorsan reagáló konstrukció került a 30%-kal merevebb karosszéria alá.
Az igazi újítást a friss fejlesztésű, 1.4 literes, turbós négyhengeres benzinmotor adja 140 lóerővel és 242 Nm-es maximális nyomatékkal, ez kérhető hat sebességes manuális és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval. A belépő szintet az 1.4 literes, 100 lóerős négyhengeres szívómotor jelenti, ezen felül létezik az 1.0 literes, háromhengeres turbó, ez utóbbi kettő csak kéziváltóval kapható. Dízel fronton az 1.6 literes 115 és 136 lóerős változatokban érhető el, ezekhez DCT automata is társítható.
2019-ben a Kia Sportage-ben már bemutatkozott 48V-os lágy hibrid rendszer is elérhető lesz Ceedhez, valamint a Shooting Brake karosszéria is megjelenhet jövőre. Az autó ára az alap motorral, akcióval 4 500 000 forinttól indul és ehhez jár a 7 év vagy 150 000 kilométerre érvényes garancia - retteghet a kompakt szegmens!