Kistestvért kap a Karoq és a Kodiaq

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A Genfi Autószalon mutatták be a Skoda SUV családjának legkisebb tagját, a Vision X koncepciót.

Már Genfi Autószalon előtt megszellőztette a cseh gyártó a Skoda legújabb üdvöskéjének koncepcióját, ami a Karoq és a Kodiaq modellek kistestvéreként kerülhet fel a modellpalettára. A Vision X néven futó tanulmány külsőre nagyon divatosra sikeredett, és magán viseli a Skodákra mostanság jellemző pengeéles vonalakat és éleket.

Skoda Vision X

Méretadatait látva egyértelmű, hogy hol lesz a Vision X helye. A 4255 mm hosszú, 1807 mm széles, 1537 mm magas, 2645 mm tengelytávú mini SUV csomagtere 380 literes, ami nem nagy, de az arányok megtartása miatt ennél többre nem futotta.

Skoda Vision X oldalnézet

A fenti paraméterek alapján a Vision X a Karoq és a Kodiaq SUV-ok kistestvére lesz. A Karoq 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas, míg a „nagytestvér” Kodiaq-ra mindenhol rátettek még egy lapáttal: a hossza 4697 mm, szélessége 1882 mm, magassága 1676 mm, tengelytávja pedig 2791 mm. A Kodiaq egyébként mindössze 40 milliméterrel hosszabb, mint az Octavia, ám a SUV-ok között mégis egészen nagynak számít a belső tere.

Skoda Vision X elölről

A Vision X igazi újdonsága azonban a motorháztető alatt rejtőzik. A Skoda ugyanis még soha nem készített olyan autót, amelyben egy sűrített földgázzal és benzinnel egyaránt táplálható 1,5 literes erőforrás lett volna, amit ráadásul egy hátul elhelyezett villanymotor segít. Ennek a fura kombinációnak köszönhetően a kilométerenkénti károsanyag-kibocsátást a gyártó szerint 89 grammra sikerült lecsökkenteni.

Skoda Vision X hátulról

Ha piacra kerül, akkor valószínűleg valamilyen „k betűs” nevet kap majd ez a kocsi is, és minden bizonnyal a nagyon népszerű Nissan Juke ellen küldik harcba a csehek. Ehhez mondjuk a japánoknak is lesz még néhány szavuk, mert hírek szerint hamarosan láthatjuk a Juke frissített verzióját is.

Skoda Vision X belső

Nem véletlenül nyomul a Skoda is a SUV-ok piacán, ebben a szegmensben nőnek ugyanis legjobban az eladások világszerte: miközben 2007-ben az eladott autók alig nyolc százaléka volt hobbiterepjáró, addig most 30 százalék körül van az arányuk. Európában is ugyanez a trend, de az igazi nagy falat Kína lehet, ahol a McKinsey tanácsadó cég prognózisa szerint 2022-re minden második eladott autó valamilyen SUV lesz.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.

További hírek