2018. január 24. | 22:13

Az elektromos autók és SUV-ok értékesítése lesz a Ford fő célja a jövőben. Ezzel együtt a hagyományos személyautóknak, mint például a Mondeo befellegezhet.

Társszerző: Hajdu Balázs

A világ egyik legnagyobb autógyártója kevesebb hagyományos autót kíván eladni. Lényegében ezt mondta Jim Farley, a Ford alelnöke a héten, az autóipar nagyjainak konferenciáján. A történet persze nem ilyen egyszerű. A Deutsche Bank Nemzetközi Autópari Konferenciáján Detroitban Farley úgy fogalmazott, hogy a Ford szeretne elindulni abba az irányba, miszerint
“csökkenti a személyautók mennyiségét Észak-Amerikában és Európában”.
A Ford is beszáll az SUV iparágban lévő versenybe, olyan járművekkel mint az új Edge ST és a későbbiekben érkező Bronco. A Bronco egy globális piacra szánt jármű, ami azt jelenti, hogy Európába is meg fog érkezni. Az elkövetkező néhány évben ez az irányváltás az SUV kínálat 10 százalékkal való emelkedését, míg a személyautók kínálatának 10 százalékkal való csökkenését jelenti, legalábbis Amerikában. Itt Európában ez a jelenség az S-Max jellegű autók végét jelentheti (a B-Max már elvérzett a küzdelemben). A Mondeo jövője is elég bizonytalannak látszik.

Ezt a radikális lépést a Ford már régóta tervezgeti. 2017 októberében a vállalat bejelentette, hogy 7 milliárd dollárnyi tőkét csoportosít át az SUV és tehergépjármű részlegre, ezzel együtt egy harmadával csökkenti a belső égésű motorokra fordított kiadásait, és többet költ az elektromos autókra. A legutóbbi Detroit Motor Show alkalmával Farley még nagyobb számokkal dobálózott, hiszen 11 milliárd dolláros elektromos beruházásról beszélt, mely 2022-re valósulhat meg. Ez azt jelenti, hogy 40 Ford elektromos autót láthatunk világszerte, beleértve 16 teljesen elektromos meghajtásút, köztük az agyondicsért Mach 1 SUV-ot. Ezenkívül is van még érdekesség. Farley ugyanis szeretné csökkenteni az Escape, Fusion, vagy EcoSport modelleken található különleges kiegészítők számát. Ez azért érdekes, mert a legtöbb gyártó a személyre szabottságra esküszik, abban látja a nagy pénzt. A Ford úgy látja azonban, hogy ez a lépés olcsóbbá teszi az autókat, megkönnyíti a logisztikát, növeli a minőséget, és mindenekelőtt a vásárló hamarabb jut az autójához.
“A legmagasabb szinten kell szűkítenünk a kínálatunkat. Egy koncentráltabb kínálatot szeretnénk, mely erősebb növekedést, kevesebb kockázatot és jobb profitot hoz. Újrapozícionáljk a céget, hogy a legjobb emberközpontú járműveket és szállítási lehetőségeket kínáljuk”, zárta mondandóját Farley.
Szóval több teherautó, SUV és Crossover. No meg az elektromos autók. Csak remélni lehet, hogy a Mustang és a Focus RS azért megmarad... Forrás: Top Gear