Társszerző: Hajdu Balázs
A világ egyik legnagyobb autógyártója kevesebb hagyományos autót kíván eladni. Lényegében ezt mondta
Jim Farley, a Ford alelnöke a héten, az autóipar nagyjainak konferenciáján.
A történet persze nem ilyen egyszerű. A Deutsche Bank Nemzetközi Autópari Konferenciáján Detroitban Farley úgy fogalmazott, hogy a Ford szeretne elindulni abba az irányba, miszerint
“csökkenti a személyautók mennyiségét Észak-Amerikában és Európában”.
A Ford is beszáll az SUV iparágban lévő versenybe, olyan járművekkel mint az új Edge ST és a későbbiekben érkező Bronco. A Bronco egy globális piacra szánt jármű, ami azt jelenti, hogy Európába is meg fog érkezni. Az elkövetkező néhány évben ez az irányváltás az
SUV kínálat 10 százalékkal való emelkedését, míg a személyautók kínálatának 10 százalékkal való csökkenését jelenti, legalábbis Amerikában. Itt Európában ez a jelenség az S-Max jellegű autók végét jelentheti (a B-Max már elvérzett a küzdelemben). A
Mondeo jövője is elég bizonytalannak látszik.
Ezt a radikális lépést a Ford már régóta tervezgeti. 2017 októberében a vállalat bejelentette, hogy 7 milliárd dollárnyi tőkét csoportosít át az SUV és tehergépjármű részlegre, ezzel együtt egy harmadával csökkenti a belső égésű motorokra fordított kiadásait, és többet költ az elektromos autókra.
A legutóbbi
Detroit Motor Show alkalmával Farley még nagyobb számokkal dobálózott, hiszen 11 milliárd dolláros elektromos beruházásról beszélt, mely 2022-re valósulhat meg. Ez azt jelenti, hogy 40 Ford elektromos autót láthatunk világszerte, beleértve 16 teljesen elektromos meghajtásút, köztük az agyondicsért Mach 1 SUV-ot.
Ezenkívül is van még érdekesség. Farley ugyanis szeretné csökkenteni az Escape, Fusion, vagy
EcoSport modelleken található különleges kiegészítők számát. Ez azért érdekes, mert a legtöbb gyártó a személyre szabottságra esküszik, abban látja a nagy pénzt. A Ford úgy látja azonban, hogy ez a lépés olcsóbbá teszi az autókat, megkönnyíti a logisztikát, növeli a minőséget, és mindenekelőtt a vásárló hamarabb jut az autójához.
“A legmagasabb szinten kell szűkítenünk a kínálatunkat. Egy koncentráltabb kínálatot szeretnénk, mely erősebb növekedést, kevesebb kockázatot és jobb profitot hoz. Újrapozícionáljk a céget, hogy a legjobb emberközpontú járműveket és szállítási lehetőségeket kínáljuk”, zárta mondandóját Farley.
Szóval több teherautó, SUV és Crossover. No meg az
elektromos autók. Csak remélni lehet, hogy a Mustang és a Focus RS azért megmarad...
Forrás:
Top Gear