Közutakon tesztelik a 780 lóerős Apollo Intensa Emozionét

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Kiszabadulhat a 780 lóerős Apollo Intensa Emozione a versenypályákról? Eredetileg 10 modell gyártását tervezték darabonként kétmillió fontos áron.

Az Apollo Intensa Emozione az egyik legszenzációsabb megjelenésű autó volt 2017-ben. Néhány új katonai gép kevésbé morcos kinézetű, mint ez a jármű. A formatervező egy valódi Batman fan. A cég elnöke elmondta, hogy egy új hiperautót szeretne építeni hibrid akkuk és elektromotorok nélkül, turbó mentesen. Önvezető funkciók? Az nem igazán az Apollo stílusa. Az alkotókat állítólag egy kilencvenes évekbeli GT1 inspirálta.

Apollo Intensa Emozione

Az autó bemutatója alkalmával az Apollo főnöke, Norman Choi kijelentette, hogy szándékuk szerint 10 darab Intensa Emozionét készítenek kétmillió fontos áron, kizárólag versenypályai használatra, hasonlóan az Aston Martin Vulcanhoz, vagy Ferrari FXXK-hoz. Majd a tanulságokat - és a pénzt - egy közútra alkalmas, kissé kevésbé extrém jármű építésébe fektetnék.

A helyzet az, hogy azok az emberek, akik kétmillió fontos autókat vesznek, nem gyakran vannak kioktatva, hogy mit szabad és mit nem. Nem is kell kérdezniük. Ezért az Apollo megteszi az első lépéseket az IE közútra alkalmassá tétele felé. Ez egy 780 lóerős, szívó V12-es utcai autó lesz – LMP verseny szabványokhoz építve, nagyobb leszorítóerővel (1350 kg) fog rendelkezni, mint amekkora várhatóan a tömege lesz (1250 kg) – az úton. Valóban feldolgozhatatlan.

Apollo Intensa Emozione a városban

A bemutatón, Hong Kongban az Apollo rászabadította az egyik prototípust a város utcáira. A gyártó közleményt adott ki, melyben elárulta, hogy a cél: „nem csak a hihetetlen teljesítmény és kiemelkedő aerodinamikai hatékonyság elérése, hanem a különböző közúti szabályozások betartása a célpiacainkon abban az esetben, ha az utcai autók fogalmát is számításba vesszük”. Egy 9,000 fordulatos V12-es egy városi aluljáróban szórakoztatóan hangzik.

Apollo Intensa Emozione teszt

Az Apollo állítása messze van egy határozott ’jövünk a közeli Ikea parkolóba’ felhívástól, azonban egy értelmes taktika, elképzeléssel. Amikor a McLaren bejelentette, hogy a P1 a még extrémebb P1 GTR-ré fejlődik, kizárólag pályára szánták. Aztán a Lanzante, a csapat, amely segítette McLaren F1 Le Mans-i halhatatlanságának elérését, beszállt, és most több olyan P1 GTR van, ami közútra alkalmas, mint ami nem.

Vannak pletykák az Aston Martin Vulcan közútra alkalmassá tételéről, és bár a Ferrari sosem támogatta, pár Enzo-alapú FXX-t is látható volt az utakon. A ’csak pályára’ szlogen sokszor csupán egy meghívó a gazdagoknak, hogy rendszámot válasszanak a legagresszívabb, gonosz kinézetű nagyteljesítményű autóknak a bolygón.

Apollo Intensa Emozione

Ebbe a kategóriába az Apollo egészen szorosan illeszkedik, nemde?

Forrás: Top Gear

Kapcsolódó írások

Videó: Le tud győzni egy gepárd egy Formula E autót?
2017. december 16.
A Formula, illetve egyéb versenysorozatok csapatai a téli pihenő alatt időről-időre meghökkentő dolgokkal rukkolnak elő. Ezúttal épp Jean Eric Vergne mérte össze gyorsaságát egy gepárddal...
1951 1954 NASCAR Hudson Hornet, szedán, kék, oldalnézet, elölről, balról
2019. január 15.
1951-ben a Hudson bemutatta legendás típusát, ami az utak mellett a versenypályákon is szép eredményeket ért el. Ő a NASCAR egyik verhetetlen csillaga, a Hudson Hornet
2003 2006 Ford GT, 1968 Ford GT40, eladó 2006 Ford GT, királykék, fehér versenycsík, oldalnézet, elölről, balról
2019. január 21.
Egy keveset futott szuperautóra rábukkanni sosem volt egyszerű feladat. Ennek ellenére kevesebb, mint 4 hónap alatt 2 ilyen Ford GT is felbukkant
Toyota Gazoo Racing stand
2019. március 02.
A 2019-es Genfi Autószalonra több gyártó is kihozta valamilyen versenyautóját, ezekből szemezgetek most