Lamborghini Espada - Orosz kivitel

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Érdekes dolgok történnek akkor, amikor az oroszok kezében egy négyüléses, V12-es Lamborghini landol. Lássuk, milyen kivételes darab készült az Espada-ból!

Lamborghini Espada

Lamborghini Espada

A Lamborghini Espada vitathatatlanul a Ferrari FF olasz ősatyja. A négyüléses GT kényelmes utazást biztosított egy egész családnak, hátul tágas csomagtartó, elől pedig egy szomjas V12-es figyelt. A karcsú vonalak a Marzal koncepció autótól és a Bertone Piranától eredeztethetők, azonban Marcello Gandini tette fel az i-re a pontot. 350 lóerő és 250 km/h-ás végsebesség bújt meg a ragyogó dizájn mögött, kétségtelen, hogy minden idők egyik legszebb négyülésese a Lamborghini Espada. Gandini gyönyörű formaterve azonban nem volt kielégítő egyeseknek. Ez esetben oroszországi tunerekről van szó, akik úgy döntöttek, hozzáteszik saját ízlésvilágukat és egy pöppet módosítják ezt a legendás járművet.

Lamborghini Espada a Mad Maxből

Lamborghini Espada a Mad Maxből

Ahogy látszik, a vörösboros színárnyalattal bíró autóban a Mad Max és a ’90-es évek formavilága találkozik - a Lambo Polo Storico könnyei most biztosan patakokban úsznak. Az első, szélesebbre faragott lökhárítót csirkeháló díszíti, a dupla fényszórókat egy krómkeret veszi körül. A motorháztető alatt – ami már egy mozdulattal leemelhető – bújik meg a V12-es, melynek fedelét piros és sárga színekkel próbálták meg feldobni, minden bizonnyal további lóerőket reméltek az ecsetelgetéstől.

Lamborghini Espada - Ecsetelgetés a motortérben

Lamborghini Espada - Ecsetelgetés a motortérben

Az autó oldalán végigfutó fehér csík az alsó légbeömlőkre vezeti rá a szemünket, ami a hátsó fékekre irányítja a levegőt. Hátul a lámpák is új árnyalatot kaptak, a felhajtott kipufogók egy kő egyszerű lökösben helyezkednek el, a csirkeháló pedig egy pszeudó diffúzort képez.

Lamborghini Espada - A csibehálót már igazán elfelejthetnék

Lamborghini Espada - A csibehálót már igazán elfelejthetnék

Az autóba történő bejutás folyamatát forradalmasították a ruszkik, az ajtót a műanyag visszapillantón található piros gombbal lehet kinyitni, pont, mint a TVR modelleken. Ha sikerült bejutnod, akkor természetesen itt is vörösben pompázik minden, a bőrtől a szőnyegen át, egészen a gombokig. Az Espada kapott egy új kormánykereket és váltógombot is, jó látni, hogy megmaradtak a manuálisnál, ugyanis az Espada volt a Lamborghini első automata váltós autója. A méretes hangrendszer a hátsó ülések mögött található: erősítők, közepek és felesleges subok gondoskodnak arról, hogy a kedvenc orosz nótánk túlüvöltse a V12-est.

Lamborghini Espada - Na ne, csak nem piros a belső is?

Lamborghini Espada - Na ne, csak nem piros a belső is?

El kell ismerni, hogy korábban már számos Lamborghini módosulatot csodálhattunk meg, de ehhez foghatóval még soha nem volt dolgunk. Az enyhe orosz ízlésficam egy kis szeletét láthattuk, de ha valaki ebben leli örömét, hát csinálja, a negatív reklám is reklám.

Forrás:

TopGear

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Megjelent a legújabb elektromos Lamborghini!
2017. augusztus 24.
Az elektromos autók továbbra is megosztóak, viszont a Lamborghini új dobása mindenkinek tetszeni fog!