2017. október 12. | 17:02

Érdekes dolgok történnek akkor, amikor az oroszok kezében egy négyüléses, V12-es Lamborghini landol. Lássuk, milyen kivételes darab készült az Espada-ból!


Lamborghini Espada

A Lamborghini Espada vitathatatlanul a Ferrari FF olasz ősatyja. A négyüléses GT kényelmes utazást biztosított egy egész családnak, hátul tágas csomagtartó, elől pedig egy szomjas V12-es figyelt. A karcsú vonalak a Marzal koncepció autótól és a Bertone Piranától eredeztethetők, azonban Marcello Gandini tette fel az i-re a pontot. 350 lóerő és 250 km/h-ás végsebesség bújt meg a ragyogó dizájn mögött, kétségtelen, hogy minden idők egyik legszebb négyülésese a Lamborghini Espada. Gandini gyönyörű formaterve azonban nem volt kielégítő egyeseknek. Ez esetben oroszországi tunerekről van szó, akik úgy döntöttek, hozzáteszik saját ízlésvilágukat és egy pöppet módosítják ezt a legendás járművet.
Lamborghini Espada a Mad Maxből

Ahogy látszik, a vörösboros színárnyalattal bíró autóban a Mad Max és a ’90-es évek formavilága találkozik - a Lambo Polo Storico könnyei most biztosan patakokban úsznak. Az első, szélesebbre faragott lökhárítót csirkeháló díszíti, a dupla fényszórókat egy krómkeret veszi körül. A motorháztető alatt – ami már egy mozdulattal leemelhető – bújik meg a V12-es, melynek fedelét piros és sárga színekkel próbálták meg feldobni, minden bizonnyal további lóerőket reméltek az ecsetelgetéstől.
Lamborghini Espada - Ecsetelgetés a motortérben

Az autó oldalán végigfutó fehér csík az alsó légbeömlőkre vezeti rá a szemünket, ami a hátsó fékekre irányítja a levegőt. Hátul a lámpák is új árnyalatot kaptak, a felhajtott kipufogók egy kő egyszerű lökösben helyezkednek el, a csirkeháló pedig egy pszeudó diffúzort képez.
Lamborghini Espada - A csibehálót már igazán elfelejthetnék

Az autóba történő bejutás folyamatát forradalmasították a ruszkik, az ajtót a műanyag visszapillantón található piros gombbal lehet kinyitni, pont, mint a TVR modelleken. Ha sikerült bejutnod, akkor természetesen itt is vörösben pompázik minden, a bőrtől a szőnyegen át, egészen a gombokig. Az Espada kapott egy új kormánykereket és váltógombot is, jó látni, hogy megmaradtak a manuálisnál, ugyanis az Espada volt a Lamborghini első automata váltós autója. A méretes hangrendszer a hátsó ülések mögött található: erősítők, közepek és felesleges subok gondoskodnak arról, hogy a kedvenc orosz nótánk túlüvöltse a V12-est.
Lamborghini Espada - Na ne, csak nem piros a belső is?

El kell ismerni, hogy korábban már számos Lamborghini módosulatot csodálhattunk meg, de ehhez foghatóval még soha nem volt dolgunk. Az enyhe orosz ízlésficam egy kis szeletét láthattuk, de ha valaki ebben leli örömét, hát csinálja, a negatív reklám is reklám. Forrás: TopGear