Lencsevégen az új Ferrari plug-in hibrid

Közzétéve:
2018-04-05, 15:36

A gyártó 2019-re beígért hibrid rendszerét vélték felfedezni egy 488 GTB-ben tesztelés közben.

18 hónappal a bejelentett megjelenés előtt, a Ferrari saját Fiorano-i pályáján kapták lencsevégre a hangtalanul suhanó 488 GTB-t. Több mint valószínű, hogy a lencsevégre kapott 488 alatt a várható plug-in hibrid rendszer dolgozik. Sergio Marchionne, a Ferrari vezetője megerősítette, hogy már ebben a hónapban, azaz 2018 áprilisában tesztelik a hibrid támogatásos V8-as rendszereket, a videó alapján pedig szemmel láthatóan egy 488 is megkapta az említett hajtást.

Az autónak nincs hallható motorhangja, ami azt sugallja, hogy a motor egy plug-in hibrid, amely lehetővé teszi a teljesen elektromos működést is. Marchionne azt mondta, hogy az elektromos lóerőgyárnak "hagyományos hibridnek kell lennie annak érdekében, hogy betölthesse szerepét", szemben a LaFerrari kinetikus energia-visszanyerési rendszerével, amelyet csupán "kiegészítésként" használtak a teljesítménynövelés érdekében.

Még nem tisztázott, hogy a hibrid hajtás pontosan melyik modellben/modellekben jelenik meg elsőként a gyártósoron, bár az időzítés azt sugallja, hogy talán a Ferrari közelgő SUV-jében lesz elsőként piacra dobva, amelyet 2019-re ígértek.

Az érkező modell valószínűleg olyan plug-in hibrid rendszert alkalmaz majd, amely korlátozott mennyiségű tiszta elektromos vezetést és alacsonyabb CO2-kibocsátást kínál a 2021-re várható kibocsájtási szabályozások betartásának érdekében. Egy ilyen SUV modell közvetlenül versenghet majd a Lamborghini Urus plug-in hibridjével, amely még 2020 előtt kerül forgalomba, és a 2018-as Genfi Autószalonon került bemutatásra.

Ferrari 488 GTB tengerparti úton

Pontosabb teljesítményadatok egyelőre nem érkeztek, de Machionne a következőképp nyilvánult meg, amikor a V12-es motorok karakterének elvesztéséről volt szó:

„Vezettél már Ferrari hibridet? Nem fog hiányozni a V12!”

Továbbá a Ferrari vezetője még mindig tartja, hogy az olasz gyártó nem fog átállni a teljesen elektromos járművek gyártására, viszont kénytelenek egyre többet foglalkozni a hibrid hajtásrendszerekkel is, nem csak támogatás vagy kiegészítés szinten.

Szerintem nem rossz, hogy a Ferrari próbálja megtalálni az aranyközéputat az egyre szigorúbb szabályozások és a belső égésű sokhengeres motorok megtartása között. Te mit gondolsz, sikerül nekik kívül maradni a nagy villanyosítás lázon?

Forrás:

Kapcsolódó írások

Ferrari 6.5 literes V12-es erőforrása
2019. március 18.
A Ferrari azon gyártók közé tartozik, akik a lehető legtovább akarnak távol maradni az éppen aktuális trendektől
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika