1100 dollárért vette Scott Koehler Datsun 240Z-jét, ami kezdetben hiányos, rozsdás volt, de végül egy teljesen egyedi tuningautót épített belőle!
Társszerző: Bolgár Krisztián
Hiszel az ördög létezésében? Bárhogy is legyen, azzal egyetérthetsz, hogy létezik jó és rossz a világban, amik gyakran megmutatják erejüket a valóságban is. Japánban is nagy hangsúlyt fektetnek a jó és a gonosz közti különbségre és tanításokra a sintó, valamint buddhista vallásban, de a csekély számú kereszténység is kiveszi a részét a szigetország hitvallásából. Japánban azonban nem csak a vallás szól spirituális dolgokról, ugyanis a képregény és sci-fi fanatikus ország egyik legfőbb ismertető jegye a manga. Sokan nem ismerhetik a szó jelentését, de lényegében a manga a japán képregényre használt fogalom. A manga hihetetlen népszerűsége Japánban és a világ többi országában szerteágazó műfajt teremtett, amire persze a tuning és autófanatikus japánok is rátették kézjegyüket.Az egyik leghíresebb autós képregényük a Wangan Midnight, amely egy rakás drifterről szól és autóikkal kapcsolatos életüket mutatja be. A képregényen belüli Devil Z - amely egy driftre épített 240Z - végzett már néhány sofőrjével a történet szerint, de egy újabb versenyre fogják a Datsunt. Scott pedig a történettel inspirálódva megépítette ennek az amerikai verzióját, „LouZfert”.
Az első Z Nissan
Ha nem ismernéd a Z- generációt, akkor egy rövid ismertetés mindenképpen kijár neked. 1969-ben jelent meg az első S30-as Nissan, amely főként a Nissan alternatív márkájának, a Datsunnak volt a legismertebb típusa. A típuselnevezés a Datsun esetében 240Z-vel kezdődött, amely a motor lökettérfogatára vonatkozott (2.4 liter), a Z-pedig a Nissan új sportautó generációjára, a Fairlady Z-re. A Yoshihiko Matsuo által vezetett japán tervezőcsapat célja egy olyan sportautó létrehozása, amely különleges stílussal, modern teljesítménnyel és relatíve olcsó vételárral rendelkezik. A mérnökcsapatnak ez sikerült is, az USA-ban árult, vele egy kategóriába sorolható sportautóknál olcsóbb vételárral, azonos teljesítmény és újító dizájn mellett.Nem csoda, hogy a belpiacon túl az USA-ban volt (van) az egyik legnagyobb kultúrája a 240Z-nek. 1974-ben érkezett a 240-es utódja, a 260Z, amely már 2.6 literes sorhatos motort és átalakult karosszériát kapott. Hosszított orr-rész, új lökhárítók és a beltér is modernebb lett. Az utolsó „hangyász” generáció ’75-’78-ig volt gyártósoron, ez már teljesen az Egyesült Államok piacára „szakosodott”. Megnyújtott lökhárítók, 2.8 literes, Bosch L-Jetronic befecskendező rendszer, amely már leváltotta a Solex karburátoros benzinellátást. A kupégeneráció reneszánszát éli, az árak folyamatosan kúsznak fel, főleg a 240Z esetében. Az USA-ban is ez a jelenség tapasztalható, így Scott szerencsésnek mondhatja magát, hogy egy nem olyan rozsdás példányt sikerült kifognia.
Amikor a Hot-Rod és a JDM-stílus találkozik
Scott mindig is japán kultúra rajongónak vallotta magát, ami főként a japán tuning- és autóipar miatt alakult ki nála. Tudniillik, Japánban teljesen összefolynak a stílusok és a kultúrák közti határok, ezért lehetséges például az, hogy egy manga inspirálta tuningautó teljesen bevett húzásnak számít. Az atlantai srác a Burn Unit csapat egyik alappillére, amely crewban minden tag valamilyen ősi JDM-vasat birtokol, hamisítatlan egyveleg stílussal meghintve. Scott 240Z-jét néhány éve kezdték el építeni, amikor a srác büszkén beújította a rozsdamarta hangyászt.A csapat elve, hogy ha egy autóhoz hozzányúlnak, akkor annak mindenképpen saját karaktert kell adni. Ez csak elsőre hangzik egyszerűnek, amikor elkezdődnek a munkálatok már kevésbé. Scott 1100 dollárért vásárolta a hiányos, rozsdás 240Z-t, de csapata biztatta, hogy minden menthető, csak megfelelő mennyiségű idő és inspiráció szükséges egy hamisítatlan karakter létrehozásához.
Művészeti befolyás a Datsunba
Az elképesztő stílusérzéknek köszönhetően Scott egy olyan művészt is felkért autójának épülése során, akit Mr. Totemként ismer az egész keleti-part. A híres graffiti művész Scott felkarján lévő tetoválást (amit első fiának születésének tiszteletére varrt magára) festette fel a méretes motorháztető belső részére. Számos további változás is történt, a motortér környékén. A gyári sorhatos, karburátoros motort egy 5.7 literes V8-as Chevy blokk váltotta, ami Holley karburátorokat, egyedi leömlőket és kipufogórendszert kapott. Az egyedi szelepfedelek és légszűrőház tovább fokozza a motortér nyújtotta látványt, de a külsőségeket is emeli az RX7-ből származó olajhűtő, amit a shakotan-stílusnak megfelelően kívülről helyeztek fel. Az autó kasznijának rendbetétele után Scott egy szett JDM szélesítést, Type 1 első lökhárító spoilert, IMSA 3-részes kacsafarok szárnyat és egyedileg készített LED-es fényszórókat, valamint hátsó lámpákat szerzett a matt feketére fújt LouZfernek. A futómű egy készlet T3 állítható futóművel és RCA-val bővült, de a fékteljesítmény is javult egy Toyota 4x4 teljes fékrendszer beépítésével. A felnik egy készlet Prime 5 Star görgő, 15x10 -52 méretben körbe, amiknek eltúlzott mérete indokolt volt a szélesítés miatt.Az arany-fekete shakotan ördögöt Scott úgy érzi, hogy sosem fogja megunni és igyekszik továbbra is kellő figyelmet szentelni a különleges gép számára. Nem tudja, hogy még min fog változtatni, de azt igen, hogy mindig része lesz LouZfer az atlantai tuning közösségnek. Forrás: