Már előrendelhető a brutális Polestar kupé

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Brutálisra sikerült a svéd-kínai Polestar kupé. Az elektromos motor 600 lóerejénél csak az árcédulán szereplő összeg fejbevágóbb. 

Nem is olyan rég még abban sem voltam biztos, hogy a svéd-kínai Volvo futurisztikus koncepciójából, a Polestar kupéból lesz-e valaha piacképes darab, most pedig akár előrendelést is leadhatok rá. Az első Polestar (vagyis a Polestar 1) annyiban egyáltalán nem új, hogy a Volvo 2013-as Concept Coupe-jának formavilágára épül. Ez a svéd Thomas Ingenlath műalkotása, aki később a Volkswagenhez igazolt, ahol egészen a designért felelős igazgatói posztig lépett előre. Ingenlath most ismét a kínai tőkéből gőzerővel fejlesztő Volvót erősíti, pontosabban azon belül ő a Polestar projekt főnöke, ezért nem meglepő a régi koncepció leporolása.

Polestar kupé

Az autó külsőre zseniális, tökéletes ötvözete az erőnek és a könnyedségnek, de azonnal lejön róla, hogy itt bizony mégiscsak egy Volvóhoz van szerencsém. Ami annyiban érdekes, hogy a Polestart önálló, a Volvótól független brandként szeretnék felépíteni a piacon.

Polestar kupé hátulról

A könnyed és mégis sportos autó egy 2017-es exkluzív sanghaji bemutatón debütált, ahol megdobogtathatta a kínai szíveket, mert a 2018-as Genfi Autószalonon a legszerencsésebbek már bele is ülhettek.

Polestar hűtőrács

A Polestar hybrid nem csak külsőre brutális, műszaki paraméterei is azok: elektromos meghajtással 150 kilométert lehet megtenni vele, ami kategóriája legjobbja a gyártó szerint. De nem csak sokáig bírja szuflával, az ereje is elképesztő, mert bár gyorsulási adatokat nem találtam, a két villanymotor 600 lóereje és 1000 Nm nyomatéka biztosan belepasszírozza a sofőrt az ülésbe, ha keményen beletapos a pedálba. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy ehhez várhatóan egy 2 literes, négyhengeres benzinmotor társul majd, de erről több infót nem sikerült beszereznem.

Polestar kupé hátsó lámpa

A Polestar Európán kívül csak Kínában, az Egyesült Államokban és Kanadában előjegyezhető, míg az öreg kontinensen természetesen Svédország, Norvégia, Finnország, Dánia, Hollandia, Németország, Ausztria, Svájc, Belgium Franciaország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, az Egyesült Királyság és nagy meglepetésre Lengyelország került be a kiválasztott országok közé. Magyarország sajnos erről most lemaradt.

Polestar kupé üvegtető

Ahhoz hogy előjegyezhessen valaki az autóra, 2500 dollárt kell letétbe helyeznie a megadott számlán, amit természetesen hiánytalanul visszakap, ha a gyártás végül mégsem kezdődne meg. Aki leteszi a nagyjából 630 ezer forintos foglalót, az legkorábban 2019-ben juthat hozzá az autójához, de ha nem siet, akár éveket is várnia kell, mert az első három esztendőben évi 500 darabban limitálták a gyártási darabszámot. A Polestar később sem lesz tömegcikk, mert maga a Volvo is csak körülbelül ötezer olyan potenciális vásárlóval számol, akik meg tudják és akarják fizetni a 130-150 ezer eurós (40-46,5 millió forintos) vételárat.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2017. április 21.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika