Brutálisra sikerült a svéd-kínai Polestar kupé. Az elektromos motor 600 lóerejénél csak az árcédulán szereplő összeg fejbevágóbb. 

Nem is olyan rég még abban sem voltam biztos, hogy a svéd-kínai Volvo futurisztikus koncepciójából, a Polestar kupéból lesz-e valaha piacképes darab, most pedig akár előrendelést is leadhatok rá. Az első Polestar (vagyis a Polestar 1) annyiban egyáltalán nem új, hogy a Volvo 2013-as Concept Coupe-jának formavilágára épül. Ez a svéd Thomas Ingenlath műalkotása, aki később a Volkswagenhez igazolt, ahol egészen a designért felelős igazgatói posztig lépett előre. Ingenlath most ismét a kínai tőkéből gőzerővel fejlesztő Volvót erősíti, pontosabban azon belül ő a Polestar projekt főnöke, ezért nem meglepő a régi koncepció leporolása. Az autó külsőre zseniális, tökéletes ötvözete az erőnek és a könnyedségnek, de azonnal lejön róla, hogy itt bizony mégiscsak egy Volvóhoz van szerencsém. Ami annyiban érdekes, hogy a Polestart önálló, a Volvótól független brandként szeretnék felépíteni a piacon. A könnyed és mégis sportos autó egy 2017-es exkluzív sanghaji bemutatón debütált, ahol megdobogtathatta a kínai szíveket, mert a 2018-as Genfi Autószalonon a legszerencsésebbek már bele is ülhettek. A Polestar hybrid nem csak külsőre brutális, műszaki paraméterei is azok: elektromos meghajtással 150 kilométert lehet megtenni vele, ami kategóriája legjobbja a gyártó szerint. De nem csak sokáig bírja szuflával, az ereje is elképesztő, mert bár gyorsulási adatokat nem találtam, a két villanymotor 600 lóereje és 1000 Nm nyomatéka biztosan belepasszírozza a sofőrt az ülésbe, ha keményen beletapos a pedálba. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy ehhez várhatóan egy 2 literes, négyhengeres benzinmotor társul majd, de erről több infót nem sikerült beszereznem. A Polestar Európán kívül csak Kínában, az Egyesült Államokban és Kanadában előjegyezhető, míg az öreg kontinensen természetesen Svédország, Norvégia, Finnország, Dánia, Hollandia, Németország, Ausztria, Svájc, Belgium Franciaország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, az Egyesült Királyság és nagy meglepetésre Lengyelország került be a kiválasztott országok közé. Magyarország sajnos erről most lemaradt. Ahhoz hogy előjegyezhessen valaki az autóra, 2500 dollárt kell letétbe helyeznie a megadott számlán, amit természetesen hiánytalanul visszakap, ha a gyártás végül mégsem kezdődne meg. Aki leteszi a nagyjából 630 ezer forintos foglalót, az legkorábban 2019-ben juthat hozzá az autójához, de ha nem siet, akár éveket is várnia kell, mert az első három esztendőben évi 500 darabban limitálták a gyártási darabszámot. A Polestar később sem lesz tömegcikk, mert maga a Volvo is csak körülbelül ötezer olyan potenciális vásárlóval számol, akik meg tudják és akarják fizetni a 130-150 ezer eurós (40-46,5 millió forintos) vételárat. Forrás: