2018. szeptember 02. | 08:33

Eljött az ideje annak, hogy a Fiat 500X végre kapjon egy kis frissítést. A divatos kisautó kívülről is megújul, de még fontosabbak azok a módosítások, amik a motorháztető alatt vannak.

A Fiat 500X igazi csajos, trendi kisautó, így aztán a vásárlói prioritások között is előkelő helyen van a külcsíny. Ezért nem meglepő, hogy az olasz „plasztikai sebészek” első körben kívül estek neki a paciensnek, ami jelen esetben leginkább a lámpák megújítását jelentette. Pofás lett a DRL nappali menetfény ledsora, de a hátsó ledes lámpák és a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett ledes fényszórók is jól mutatnak. Utóbbiak ráadásul a Fiat szerint 20 százalékkal fényesebbek az előző modell xenon lámpáinál.   A 2019-es Fiat 500X - az Urban kivitel mellett – már Cross és City Cross kivitelben is elérhető lesz. Ezek új, a kisebb koccanásokat és horzsolásokat jobban toleráló első és hátsó lökhárítókat kaptak, a City Cross-t pedig oldalsó védőelemmel is felszerelték, ami nekem nem tetszik, de divatos mostanság. Persze az utasteret sem hagyták érintetlenül, főleg a műszerfal változott meg. Megmaradt a három kör alakú műszer, ebből kettő analóg, míg a középső, 3,5 colos TFT kijelző tartalma szabadon konfigurálható.   A bőrrel bevont kormánykerék nagyon jól néz ki, de a Fiat szerint nem ez a legfontosabb, hanem az, hogy az átalakítást követően jobb a fogás rajta. Összességében hétféle szín- és anyagkombinációban kínálják az 500X belső terét, vagyis az autó a vevő egyéniségének megfelelő összeállításban kérhető.  A beépített infotainment-rendszer hétcolos érintőkijelzőt kapott, és mind az Apple CarPlay, mint az Android Autó rendszerekkel kompatibilis, vagyis emiatt nem kell új mobiltelefont vásárolnia a tulajdonosának. A masinát bluetooth kihangosítóval, szövegolvasóval, hangfelismeréssel és USB csatlakozóval is felszerelték, és ami mondjuk lassan már alap, a kormánykerékről is vezérelhető. A legfontosabb frissítések azonban motorháztető alatt vannak. A 2019-es Jeep Renegade-ből már ismerős új, 1 és 1,3 literes benzinmotorok remek fejlesztések. A kisebbik erőforrás 120 lóerőre és 190 Nm nyomatékra, míg a nagyobb 150 lóerőre és 270 Nm nyomatékra képes. Az 1 literes motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár, míg a nagyobb erőforrást hatfokozatú duplakuplungos (DCT) váltóval szállítják. Az új benzinmotorokon kívül az új Fiat 500X elérhető lesz a jól bevált 1,6 literes E-Torq névre keresztelt erőforrással is.  A dízelmotorokat sem száműzi a Fiat, az új MultiJet II turbós dízelek pedig már természetesen megfelelnek az Euro6/D-TEMP károsanyagkibocsátási határértékeknek. Az 1,3 literes dízel erőforrás 95 lóerőre és 200 Nm nyomatékra képes 1500-as fordulaton, míg az 1,6-os motor 120 lóerőt és 320 Nm-t tud 1650-es fordulatszámon. A legerősebb, 2 literes dízelmotor azonban már 150 lóerős és 350 Nm nyomatékú, amit remekül kiegészít a hozzá járó kilencsebességes automata váltó. A vezetést segítő technológiák terén is nyújt újdonságokat a 2019-es Fiat 500X. Ennél a modellnél a sávtartó automatika mellett az alapfelszereltség már az útjelzésekre figyelmeztető Traffic Sign Recognition, valamint a sebességkorlátozásokat jelző Speed Advisor rendszer is. Forrás: