2018. március 19. | 15:47

Eddig a hírek arról szóltak, hogy a legendás AE86 utód, a GT86 ugyanúgy nem kap gyárilag turbófeltöltőt, mint ahogy a 80-as évekbeli Hachiroku sem kapott, azonban az idők változnak.

Nemrégiben a Car Advice készített interjút a Toyota vezető mérnökével, Tetsuya Tadával. A beszélgetés során nyitva maradt néhány kérdés a GT86 motorjának turbósításával kapcsolatban.
Bár a képen Subaru néven fut a gép, ismert, hogy valójában ugyanaz a konstrukció

Bár az továbbra is biztos, hogy a jelenlegi generáció már nem kapja meg azokat a csigákat, a következővel kapcsolatban már nem annyira határozottak az elképzelések, illetve itt ott el hangzott már néhány kecsegtető kijelentés is. Egy biztosnak tűnik, hosszútávon ismét készül a Toyota valamivel. A Car Advice-nak nyilatkozva Tada a következőket mondta:
„Azt hiszem már válaszoltam rá, hogy nem lesz turbós verzió és voltak cikkek is a médiában, amik szerint Mr. Tada nem szereti a turbókat” „Nos ez nem igaz, - folytatja Tada – Szeretem a turbókat, amennyiben előállunk a 86 turbós verziójával és magasabb teljesítményt hozunk ki belőle, az együtt jár egy teljes alapkonfiguráció váltással, enélkül nem hozakodhatnánk elő egy autóval amellyel elégedett lennék."

Tatsuya Tada az új Supra mellett a Genfi Autószalonon

A Toyota GT86 szerény 200 lóerős rendszerét nem feltétlenül utcai száguldozásra tervezték, sokkal inkább egy élvezhető, alacsony tömegközéppontú, jól irányítható élményautó volt a cél. Ha a Toyota és a Subaru mégis úgy döntenek, hogy turbósítják a modellt, az alapvető súlyelosztási változtatásokat igényelne. Tavaly már a Toyota ügyvezetője, Shigeki Tomoyama elmondta, hogy folynak a tárgyalások a következő generációról, és „megvitatták” a turbófeltöltő sorsát is. Ha mégis turbófeltöltős Toyotára vágyna valaki, meleg szívvel ajánlják az új Suprát, ami március elején debütált a Genfi Autószalonon. A Supra esetében a hagyományos dupla turbós sorhatos motor engedi a karosszéria 50-50 arányos súlyelosztását, így nincs a GT86 esetében érezhető enyhe orrnehézség. Én láttam az új generációs Suprát, és bár elvakultan rajongok a GT86-ért is, azért semmi köze egymáshoz a kettőnek, mondhatom nyugodt szívvel, hogy ég és föld. Minden esetre izgalmasnak ígérkezik, hogy most már van némi esély az új hullámos Hachiroku turbós verziójára. Forrás: