2017. július 28. | 13:20

Leheletnyivel nagyobb csomagtartó és végre valahára egy 5. ülés, mindez a szokásos Porsche-minőséggel párosulva: ezt nyújtja a Panamera Sport Turismo mostantól

Elkezdték gyártani a 2018-as Porsche Panamera Sport Turismot a lipcsei Porsche-gyárban, az első vásárlók már meg is kaphatták a rendelésüket. A kombiszerű Sport Turismo a harmadik kivitel, amiben kapható a Panamera, a standard alapkivitel és a hosszított tengelytávú Executive-variáns mellett.
Évi majd' 160 ezer autót gyártanak a lipcsei gyárban, aminek a palettája most már a Panamera Sport Turismoval is bővül

A lipcsei gyár 2016-ban lett bővítve nem kevés pénzért, forintra átszámolva kb. 160 milliárdot költöttek rá, de szükséges is volt ez a befektetés, hogy az új Panamera-kivitel gyártása elindulhasson. Ebből az irdatlan pénzből nem csak a gyártó-egységet húzták fel, hanem egy teljesen új minőségellenőrzési központot is kialakítottak, aminek a feladata az új modellek támogatása lesz a gyártás megkezdésekor.
A Panamera formája nagyon tetszik, se nem kombi, se nem shooting brake, nem egy hétköznapi puttonyos az már biztos

A lipcsei Porsche-gyár 2002-ben kezdte meg a működését, kicsivel több, mint 4000 emberrel és 948 gyártósori robottal. Csak 2016-ban 158.432 Porsche hagyta el a gyár kapuját, leginkább a Macan, Cayenne és a Panamera modellek. A gyárhoz nem mellesleg tartozik két tesztpálya, egy 3,7 km-es aszfaltozott és egy 5,9 km-es off-road pálya.
A beltérben annyi változtatás történt, hogy hátra beraktak egy 5. ülést is, de ettől még nem lesz családi autó

5-féle Sport Turismo közül választhatsz, ha szeretnél egyet, amik közül még a leggyengébb 4 Sport Turismo is 330 LE-s, de az E-Hybrid 456 LE-jét, vagy akár a csúcs Turbo Sport Turismo 542 LE-jét is megízlelheted. Ráadásul a Panamerák sorában az új Sport Turismok az elsők, ahol lesz 5. ülés is, mégha nem is arra van tervezve, hogy 3-an kényelmesen elférjenek hátul, akkor is eggyel több száj vigyoroghat, amikor a sofőr a padlóra lép az autóval.
A plug-in E-Hybrid 456 LE-je se kevés, persze elmarad a csúcs Turbo-változat 542 LE-jétől, de nyugtathat a tudat, hogy környezetbarátabb

Forrás: Motortrend