Megmutatta kecses idomait a 488 Pista Spider is Pebble Beach-en!

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A Coupéval azonos teljesítményű Ferrari 488 Pista Spider a kaliforniai Concours d’Elegance-on mutatta meg magát először.

Most már biztosan tudom: Ferrari és Ferrari közt is van ám különbség. Ezúttal a 2018-as év elején bemutatott 488 Pista nyitott tetejű változatáról hullott le a lepel, a kaliforniai Concours d’Elegance autós esemény keretein belül. Ha nagyjából ugyanazt tudja, mint kupé testvére, akkor hogyan lehet, hogy mégis vonzóbb?

Ferrari 488 Pista Spider

Ferrari 488 Pista Spider

3,9 literes V8 biturbó, 90 fokos hengerszöggel, avagy a 488 Pista Spider erejét az az erőforrás adagolja, melyet a kupéban már megismerhettél. A pilóta rendelkezésére a 711 lóerő helyett immáron 720 lóerő és 770 Nm forgatónyomaték áll. Nulláról a 100 km/h-s sebesség eléréséhez ugyanannyi időre, azaz 2,85 másodpercre van szüksége, mint a zárt tetős kivitelnek. A 200 km/h elérését 8 másodperc alatt teljesíti, ez azonban 0,4 másodperccel gyengébb a kupé idejénél.

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista

Tizedek ide vagy oda, 340 km/h-s végsebességgel azért továbbra sem tartozik a csigák közé. A zárható keménytetőhöz szükséges merevítéseknek és kialakításoknak köszönhetően a 488 Pista Spider összességében 1377 kg-ot nyom, ez azt jelenti, hogy a kupénál közel 100 kg-mal cipel többet.

Ferrari 488 Pista

A Ferrari 488 Pista Spider árát még nem árulták el

A gépkocsi fejlesztése során a tervezők főbb célja az volt, hogy az autó a lehető legjobban igazodjon a kupé aerodinamikai hatékonyságához annak érdekében, hogy a teljesítmény ne változzon. Elsőként a kupéban alkalmazták a Ferrari Dynamic Enhancer (FDE) rendszert, mely azonban most a 488 Pista Spiderbe is bekerült. Lényege, hogy az egyes fékeken a fékerőt külön-külön lehet szabályozni, méghozzá teljesen elektronikusan.

Ferrari 488 pista spider

A kupéba szerelt menetdinamikai rendszerek a Spiderbe is bekerültek

A kiemelkedően egyedi vezetési élmény támogatói többek közt továbbá az olaszok által kifejlesztett E-Diff 3 elektronikusan vezérelt zárású differenciálmű, az F1-Trac kipörgésgátló-rendszer, valamint az SCM felfüggesztés.

Ferrari 488 Pista Spider beltér

A Ferrari 488 Pista Spider beltere

A beltérben a karbon és az Alcantara-bőr uralkodik, mely a sportüléseket is borítja. Látszik, hogy a dizájnerek a letisztultságra, egyszerűségre törekedtek, így minden „fölösleges kütyüt” kivettek az utastérből.

Ford GT

Ford GT

Külsejét tekintve nem a Ferraritól már megszokott tűzpiros fényezés fogad, hanem sokkal inkább a Ford GT-re hajazó versenycsík, valamint a fehér-kék színkombináció.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.