A Mercedes 2018 év végéig egy új és megfizethetőbb modellel is előáll, ami kategóriájában az Audi S3 és a BMW M140i mellé lesz sorolható. A stuttgartiak betöltik a rést a következő generációs A45 érkezése előtt, az új konstrukció teljesítménye és ára is nőni fog ezzel párhuzamosan.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A negyedik generációs A osztály még csak február elején debütált Amszterdamban, az eddig bemutatott legerősebb modell az A250. A már meglévő 2,0 literes turbófeltöltős 4 hengeres benzines motor teljesítménynövelésével az új A250 165kW és 350 Nm lett, valamint a könnyebb hot hatchback 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre.

Az AMG A35 a Mercedes Benz 4MATIC összkerékhajtási rendszerének Affalterbach-tuning változatát fogja használni. A jelenleg a differenciálmű működtetéséért felelős hidraulikus szivattyúrendszert felváltja egy elektromechanikus tengelykapcsoló, amely az eddiginél sokkal gyorsabb reakciót eredményez a Mercedes elmondása szerint.

A Mercedes-Benz szakértői szerint az új rendszer sport módban való használata, sokkal inkább hátsókerék-hajtásos érzetet eredményez, nem úgy, mint elődje, ami a csúszás észlelésének pontjáig sokkal inkább az első kerék hajtást preferálta. A szakértők szerint a teljes érkező A-osztályra elmondható lesz ez a változás.

Ahhoz, hogy az A250-es nagytestvér sikeres lehessen a piacon az A35 AMG-nek nagyjából 16-17,3 millió forintos árra kéne belőni. Ez egy olyan lépés, amely összhangban van a Mercedes stratégiájával az üzemanyagfogyasztás csökkentése és a szigorú európai kibocsátáscsökkentési célkitűzések teljesítésével. A CLS 53 AMG már egy a meglévő 320 kW/520 Nm-es 3,0 literes turbós motorral és egy elektromos motor támogatással, EQ Boost néven, 16 kW/250 Nm teljesítmény hozzáadására képes.

Várhatóan a jelenlegi 2,0 literes turbós motorok teljesítményét akár 350 kW értékre is képesek lesznek növelni a motor károsodása, vagy nagyobb átalakítása nélkül. Egyértelművé tették azt is, hogy az A45 biztos, hogy nem indul el 6 hengeres irányba, a nyilvánvaló térbeli okok miatt, és a vízszintes motorelrendezés miatt.

Az A35 AMG már 2018 márciusában, a Genfi Autószalonon is várható, bár az októberi Párizsi Autószalon potenciálisabb esemény lehet. Az A45 AMG várhatóan 2019 közepéig érkezik.

Forrás: