Milyen autót vennék, ha megnyerném a Lottót?

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

565 millió forint sorsa, amit egy benzinagyú kezébe nyomnak

Lottózom, néha, inkább Eurojackpot, ott szinte mindig jobb a tét. De most maradok hazai keretek között, ha szombaton megnyerném az ötöst, elszabadulna a benzinláz, vagy az ethanol, de a 100-as benzin tuti. Nyilván nem meglepő, hogy autókat vennék, rengeteget. Valószínűleg csak japánt.

A Mazda MX-5 4 generációja

Az első dolgom lenne felvásárolni az MX-5 generációk majdnem teljes palettáját, ez nem is kétséges. Az sem, hogy vennék mindenből, ami 20 évnél idősebb, hátsókerekes és japán. De hogy ne üresen dobálózzak vele, hogy mindent IS megvennék, pontosítom neked. Dédelgetett kis álmaim alapján az én felsorolásom arról, hogy milyen autót/autókat vennék, ha megnyerném a lottót, a következő:

Az első 30 millióból, amit elköltök, mint ahogy mondtam Miatákat vásárolnék, NA, NB, ND, NDRF, sajnos az NC-vel megjelenés óta képtelen vagyok megbékülni, egyszerűen nem tetszik, nem akarok senkit sem megbántani, hiszen ízlések és pofonok, de nálam az NC az nem Miata. Az NA-t nagyon mocsok drift autóvá alakítanám az NB-vel egy kalap alatt, az első ND-t utcára használnám, az RF-et pedig nagypályákra.

 

Datsun 240Z szélesítéssel

A következő 20 millió forintból a Nissan Z-szériájának legcsodálatosabb és legelső generációját, a Fairlady Z-t venném meg, az S30 kasztni életem álma, addig biztos nem hagyom itt a világot amíg nem lesz egy 240Z a tulajdonomban. Felmerül a kérdés, hogy mégis mi az Isten kerül annyiba ezen a közel 50 éves autón.

Nos hát az, hogy nekem bizony egy 69-es első kiadás kellene, az igazi Datsun 240Z. Érthető, és szinte biztos, hogy nem találnék belőle teljesen jó állapotút és nem is nagyon szeretnék, a Datsun lenne a „Project Car Of My Life”. Nem vagyok benne biztos, hogy 20 milliónál tuti megállna a ráköltött pénz összege.

Nissan 300ZX Z31 csukott bukólámpákkal

Ha már Z, nem hagynám el a szériát, egy 300ZX és egy 350Z is begurulna a garázsba. A ZX-ből már a Z32 kasztnit venném, nekem az valahogy jobban tetszik. Versenyautóként újra élesztve, ezt is driftre használnám, a 350Z pedig utcai játékszerként élne kis családomban. Igazából a 370Z sosem tartozott a legkedvencebb kedvenceim közé, így a 350Z-vel beérném utcára.

Nissan vonalon tovább haladva természetesen, of course, nyilvánvalóan, hát persze SILVIA!!!! SILVIÁT MINDENKINEK! S13, PS13, S14, S14A, S15, Onevia, elsírom magam hiszen minden generációja tökéletes a maga nemében ennek a családnak, legyen a neve neki 200SX vagy 180SX, a motor legyen CA18DET vagy SR20DET egyszerűen nincs olyan, hogy rossz Silvia/SX. 

Kivéve, ha amerikai és KA van benne, mert az baj. Nagyon nagy baj. De hát egyik sem az USA területéről érkezne, tradicionálisan jobbkormányos autók lennének mind-mind egyenesen japánból. Ez lenne a következő elköltött 60-70 millióm.

Nissan S-Chassis Silvia generációk

És ha még mindig Nissan, mert nem fogyott ám el a lista, akkor Skyline. Anyukááám egy Hakosuka! Egy Hakosuka az megcsinálja a bulit. Meg hát persze egy R33, meg egy R35, meg előrendelnék egy GT-R 50-et is mert rettentően tetszik. Nos ezeknek az ára talán is el is vinné a következő 80-100 millió forintom, ki bánja azt?! :D

Nissan Skyline Hakosuka GT-R sivatagos környezetben fotózva

Nyergeljünk is át a Toyota háza tájára, hiszen innen is lenne miből válogassak. Kezdetnek Supra, egy új meg egy régi. A régiből az Mk IV 2JZ, a turbós persze, szépen tüsszögjön. Aztán ha már JZ akkor megvásárolnék egy Soarert is, azért nem Chasert mert az nekem nagyon fiúpofa, a Soarer buta feje jobban tetszik. Fizikai tulajdonságukat ezen autóknak nem kell taglaljam mindegyik egy vadállat a maga módján. Nagyon tankok :D

Toyotáéknak azonban van egy másik vonala is ami az abszolút biztos, hogy megvenném kategória. Az pedig a Hachiroku. AE86 Trueno, és egy új GT86. Mindkét autó driftelésre épülne át, nem vagyok egy nagy gyári állapotot fenntartani kívánó gyerek. Minden kocsinak lelke és története van, ha pedig nem használod, nem nyúlsz bele, csak őrizgeted úgy ahogy elkészült, akkor csak egy kocsi, amit régen gyártottak és félnaponta végig törölgeted. Hát vannak, akik ezért vesznek autót. Én autózni veszek autót.

Toyota Corolla AE86 a Hiroshimai hegyen

Egyetlen példány sem lenne, ami sosem jár, még a Hakosukát is kihordanám pályára. No de térjünk is át az alaplistám utolsó szekciójára, ahol két gyártót említek meg. Nem azért, mert ne lettek volna más zseniális autóik az idők során, hanem mert nekem egyszerűen csak kevés tetszik belőlük. Az első a Honda, NSX és S2000.

De nélkülük őszintén megmondom én már tudnék élni, vennék mert beleférne, de nem véletlenül sokadik autók. Pedig az NSX és az S2000 is nagyon beteg, volt szerencsém mind a két modellhez, egyszer sem szálltam ki sírva. De valahogy nekem mégsem ők az igazik. Valamint végül, de nem utolsó sorban a Subaru Impreza WRX STI, csak hogy legyen mivel pusztázni!

1994-honda-nsx-alapjarat

Nos, ez lenne az én álom lottó listám autók tekintetében. Biztosan sok más is eszembe jutna még, amit megvásárolnék, más nemzetek országaiból is válogathatnék, de annyi zseniális autó van, és én annyira elfogultan vagyok japán autós, hogy egyelőre nem gondolkodom másban. Amúgy is csak egy álom meg nyerni a lottót, de jó vele eljátszadozni olykor. Neked mi lenne, amit megvennél, ha megnyernéd a lottót?

Ez történik, amikor Adrinak azt mondjuk az irodában, engedje el a fantáziáját! – a szerk. megj.

Kapcsolódó írások

2019. március 05.
A 2019 Genfi Autószalonon ismét a japán gyártókat vettem górcső alá, azt kell mondjam a jövő tényleg a hibridben van
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen
Check Engine lámpa
2018. december 19.
Egy friss felmérésből kiderült, melyek a legkevésbé problémás autók
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen