Nagy minimalizálás, avagy stílust váltanak a németek?!

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A Mercedes-Benz és a BMW háza táján is keringenek hírek, miszerint letisztultabb vonalvezetés következik.

Jelenleg a járműtervezés terén egyre nagyobb verseny zajlik és egyre több a kihasználható lehetőség is. Az új technológiák lehetővé tették a tervezők számára, hogy kreatívabbá váljanak az autó stílusával kapcsolatban és senki sem akar unalmasnak vagy mesterkéltnek tűnni a riválisokhoz képest. Rengeteg esetben azonban a tervezők a technológiai újítások miatt kissé túlbecsülik járműveiket.

A BMW és a Mercedes-Benz messze nem a legrosszabb elkövetők, mégis változtatásokon törik a fejüket! A Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche, az Automotive News Europe-pal folytatott beszédében elmondta, hogy a Mercedes-Benz csökkenti az agresszív tervezési formákat az új autókon, példaképpen pedig az új A-osztályt hozza fel:

"Az előző A-osztály formatervezésnek élesnek és hangosnak kellett lennie: figyelemfelkeltőnek. A koncepció megállta a helyét a versenytársak között, de itt az ideje továbblépni" - mondta.

Mercedes-AMG GT 63 S a 2018-as Genfi Autószalonon

"Ahogy a dizájn vezetőnk, Gorden Wagener, mondja: "Ha tetszik, vedd le a vonalat. Ha még mindig tetszik, hagyd el a vonalat."

A Mercedes-Benz szerint a legnagyobb ok, amiért egy ügyfél kiválasztja az A-osztályt a teljesítmény mellett, a dizájn. Robert Lesnik, a Mercedes-Benz külső design tervezője a következőképp vélekedik a helyzetről:

„Ha megnézed mások mit csinálnak, a legtöbb gyártó tele van éles, sugaras vonalvezetésű autóval és a legélesebb élt akarják elérni a lehető legkisebb sugárral. Nagyon agresszívnek tűnnek az autók, nem akarod megérinteni, attól félsz, hogy még megvág!”

Természetesen a dizájn nagyon személyes, egyesek kedvelik egy adott autó megjelenését, míg mások nem. De biztosra lehet mondani, hogy a Lexus alkalmazza legpolarizálóbb kialakításokat, különösen az agresszív hűtőrácsokra gondolva, amelyek az egész járműpalettán megtalálhatók. A formatervezés trendje éveken át tartó folyamatból alakult ki és főleg a kritikák miatt jön létre.

Az is megfigyelhető ennek ellenére, hogy vannak rebellis gyártók, akik csak azért is tesznek az aktuális trendekre. A Cadillac nem rest sem félelmet kelteni és nem ódzkodik éles sarkoktól sem, sőt, még a Honda is merészebb vonalakkal és formákkal jelentkezett az orr-részeken és a hűtőrácsokon. Emellett a BMW a lehető legminimalistább szintre szeretné hozni az új modellek tervezését. A BMW-Group vezetője, Adrian Hooydonk így nyilatkozott:

„Letisztultabb dolgokkal fogunk előrukkolni, kevesebb vonalat használunk, de amelyekre szükségünk lesz azok élesebbek és pontosabbak lesznek, mint azelőtt bármikor!”

2018 genfi Autószalon BMW 8 tanulmány a BMW kforgó színpadán

A Genfi Autószalon után én is csak azt tudom mondani, hogy ezek a változások helyenként már el is kezdődtek, gyönyörűek voltak az új modellek és valóban észrevehető némi minimalizálás minden gyártónál, az autók valahogy karakteresebbek, de letisztultabbak is, mint elődeik voltak.

A BMW-re és a Mercedes-re is ráfért már a dizájnfrissítés, hiszen annak, aki nem ismeri őket, szinte mindegyik modelljük ugyanolyan. Agresszív orr és hűtőrácsok, bazi nagy Mercedes embléma és így tovább. Megvan ennek az egységnek persze a maga szépsége és bája, de nekem sem a kedvenc vonalvezetésem.

Te mit szólsz az új elképzelésekhez?

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
2019. március 05.
A BMW, a Mercedes és az Audi is számos hibrid és elektromos hajtáslánccal szerelt modellt mutatott be a 2019-es Genfi Autószalonon. Megnéztük őket élőben!