2018. március 23. | 15:36

A Mercedes-Benz és a BMW háza táján is keringenek hírek, miszerint letisztultabb vonalvezetés következik.

Jelenleg a járműtervezés terén egyre nagyobb verseny zajlik és egyre több a kihasználható lehetőség is. Az új technológiák lehetővé tették a tervezők számára, hogy kreatívabbá váljanak az autó stílusával kapcsolatban és senki sem akar unalmasnak vagy mesterkéltnek tűnni a riválisokhoz képest. Rengeteg esetben azonban a tervezők a technológiai újítások miatt kissé túlbecsülik járműveiket. A BMW és a Mercedes-Benz messze nem a legrosszabb elkövetők, mégis változtatásokon törik a fejüket! A Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche, az Automotive News Europe-pal folytatott beszédében elmondta, hogy a Mercedes-Benz csökkenti az agresszív tervezési formákat az új autókon, példaképpen pedig az új A-osztályt hozza fel:
"Az előző A-osztály formatervezésnek élesnek és hangosnak kellett lennie: figyelemfelkeltőnek. A koncepció megállta a helyét a versenytársak között, de itt az ideje továbblépni" - mondta.
"Ahogy a dizájn vezetőnk, Gorden Wagener, mondja: "Ha tetszik, vedd le a vonalat. Ha még mindig tetszik, hagyd el a vonalat."
A Mercedes-Benz szerint a legnagyobb ok, amiért egy ügyfél kiválasztja az A-osztályt a teljesítmény mellett, a dizájn. Robert Lesnik, a Mercedes-Benz külső design tervezője a következőképp vélekedik a helyzetről:
„Ha megnézed mások mit csinálnak, a legtöbb gyártó tele van éles, sugaras vonalvezetésű autóval és a legélesebb élt akarják elérni a lehető legkisebb sugárral. Nagyon agresszívnek tűnnek az autók, nem akarod megérinteni, attól félsz, hogy még megvág!”
Természetesen a dizájn nagyon személyes, egyesek kedvelik egy adott autó megjelenését, míg mások nem. De biztosra lehet mondani, hogy a Lexus alkalmazza legpolarizálóbb kialakításokat, különösen az agresszív hűtőrácsokra gondolva, amelyek az egész járműpalettán megtalálhatók. A formatervezés trendje éveken át tartó folyamatból alakult ki és főleg a kritikák miatt jön létre. Az is megfigyelhető ennek ellenére, hogy vannak rebellis gyártók, akik csak azért is tesznek az aktuális trendekre. A Cadillac nem rest sem félelmet kelteni és nem ódzkodik éles sarkoktól sem, sőt, még a Honda is merészebb vonalakkal és formákkal jelentkezett az orr-részeken és a hűtőrácsokon. Emellett a BMW a lehető legminimalistább szintre szeretné hozni az új modellek tervezését. A BMW-Group vezetője, Adrian Hooydonk így nyilatkozott:
„Letisztultabb dolgokkal fogunk előrukkolni, kevesebb vonalat használunk, de amelyekre szükségünk lesz azok élesebbek és pontosabbak lesznek, mint azelőtt bármikor!”
A Genfi Autószalon után én is csak azt tudom mondani, hogy ezek a változások helyenként már el is kezdődtek, gyönyörűek voltak az új modellek és valóban észrevehető némi minimalizálás minden gyártónál, az autók valahogy karakteresebbek, de letisztultabbak is, mint elődeik voltak. A BMW-re és a Mercedes-re is ráfért már a dizájnfrissítés, hiszen annak, aki nem ismeri őket, szinte mindegyik modelljük ugyanolyan. Agresszív orr és hűtőrácsok, bazi nagy Mercedes embléma és így tovább. Megvan ennek az egységnek persze a maga szépsége és bája, de nekem sem a kedvenc vonalvezetésem. Te mit szólsz az új elképzelésekhez? Forrás: