Négy különleges BMW modell, mely csodálatra méltó. Bizonyos szempontból mindegyik érdekes a maga nemében, mégsem gyártották őket korlátozott számban sem.
A BMW M3 harminc éves lett 2016-ban, így már könnyűszerrel elő lehet hozakodni egy sor régi M3 alapú csodával. Ki lehet jelenteni, hogy az M3 helyezte el az M divíziót a térképen. Az M3 máig az egyik legsikeresebb touring versenyautó, mely lehetővé tette, hogy a BMW legyen az autóbemutatók “nagykutyája”. Továbbra is hozzá hasonlítanak rengeteg sportautót. És még hosszan lehetne folytatni az M3 méltatását...
A harmincadik évforduló tiszteletére a BMW nyilvánosságra hozott egy egész fotósorozatot négy olyan M3 prototípusról, mely biztosan felkelti az érdeklődésed. Úgyhogy azt javasolom, hogy sürgősen fejezz be mindent, amit eddig csináltál, és nézd végig azokat az M3 különlegességeket, melyek soha nem születtek meg igazán...
1986 BMW M3 Pickup
BMW Motorsport Divíziója érthető módon büszke volt az első E30 M3 modellre, jóval azelőtt, hogy az internetes fórumokon vitázni kezdtek róla. Különösképpen, hogy ők úgy tekintettek erre az autóra, mint a felszerelések és alkatrészek gyáregységek közti szállításának kiváló eszközére, mely mára az M Divízió létrejöttéhez vezetett München közelében. Ám akadt egy probléma. Az M3-mal el lehetett indulni, meg lehetett állni, kormányozni lehetett, valamint csúszni is képes volt, mindezt a legmagasabb szinten. Mindez szép és jó, a gond az, hogy nem volt igazán teherautó. Semmi gáz, gondolták a srácok az M Divíziónál. Úgy döntöttek, hogy átalakítják az E30 3 kabriót egy M3 Pickuppá. Nos, ez egy jó döntés volt. Miért éppen convertible 3-as sorozathoz nyúltak? Jakob Polschak, az M prototípusok vezetője azt mondta:“Először is rendelkezésünkre állt egy tökéletes állapotban lévő modell. Másodszor pedig, az autó beépített merevítőszerkezete miatt tudtunk belőle könnyedén pickup-ot csinálni.”A keskenyebb szélesség elérése érdekében a kerékjáratok méretét csökkentették. Az autó először egy 192 lóerős, 2000 köbcentis motorral jött ki, majd későbbi hosszú-hosszú élete során kapott egy erősebb, 200 lóerős, 2300 köbcentis erőforrást. Milyen hosszú is volt az az élet? A BMW 26 éven át használta valódi igáslóként a gépet, mellyel alkatrészeket szállított a gyáregységek között. Az autót csak négy évvel ezelőtt vonultatták vissza. A BMW szerint nincs ezekben az autókban semmi trükk. Ezek nagy teljesítményű járművek, melyek egyrészt képesek elvégezni a rájuk bízott feladatot, másrészt értékes leckéket adnak a gyakornoknak és a tanulóknak a mérnöki munka területén. Hogy ez az autó miért nem került legalább korlátozott számban gyártásba, az élet egyik nagy rejtélye marad.
1996 BMW M3 Compact
Minél kevesebb szó esik erről a konstrukcióról, annál jobb. Ezt az autót úgy mutatták be, mint egy bevezető szintű BMW M3-mast, mely bemutatja a BMW M világát a fiatalabbaknak. “Bizonyos mértékig az M3 Compact a mai BMW M2 előfutárának is tekinthető”, mondják a BMW képviselői. Aha, biztosan. Akárhogy is, ebben az autóban is az E36 M3 Evo csodálatos, 3200 köbcentis, 321 lóerős hathengerese dübörgött, és 150 kilóval könnyebb volt, mint az E36 M3.2000 BMW M3 Touring
Ó, igen. Igen és igen! Ez az autó hölgyeim és uraim, nem csak az egyetlen E46 M3, amit megérdemel a nagyközönség, hanem az egyetlen, amelyre most rögtön szükség van. Ez a modell egy újabb házon belüli fejlesztés volt, egy tesztautó, mellyel az M3 Touring valódi gyártásának megvalósíthatóságát vizsgálták. Annyira nem meglepő, hogy megvalósíthatónak találták.“Ez a prototípus tette lehetővé, hogy pusztán műszaki nézőpontból be tudjuk mutatni azt, hogy az M3 Touring kiválóan illeszkedik (apró nehézségektől eltekintve) a már folyamatban lévő BMW 3 Series Touring gyártási folyamatába”, magyarázza Jakob Polschak. “Fontosnak tartottuk bemutatni, hogy a sztenderd modell hátsó ajtajai könnyedén átalakíthatóak kerékjáratokká, bármiféle drága szerszám használata nélkül.”Amikor az autó végigment a gyártósoron, azt mondták, hogy már csak “minimális utómunkára van szükség”, hogy az M3 Touring kész legyen. Üzenjük a BMW-nek, hogy még most sem késő!