Négy BMW M3 prototípus, ami soha nem került kereskedelmi forgalomba

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Négy különleges BMW modell, mely csodálatra méltó. Bizonyos szempontból mindegyik érdekes a maga nemében, mégsem gyártották őket korlátozott számban sem.

A BMW M3 harminc éves lett 2016-ban, így már könnyűszerrel elő lehet hozakodni egy sor régi M3 alapú csodával. Ki lehet jelenteni, hogy az M3 helyezte el az M divíziót a térképen. Az M3 máig az egyik legsikeresebb touring versenyautó, mely lehetővé tette, hogy a BMW legyen az autóbemutatók “nagykutyája”. Továbbra is hozzá hasonlítanak rengeteg sportautót. És még hosszan lehetne folytatni az M3 méltatását...

BMW M3

A harmincadik évforduló tiszteletére a BMW nyilvánosságra hozott egy egész fotósorozatot négy olyan M3 prototípusról, mely biztosan felkelti az érdeklődésed. Úgyhogy azt javasolom, hogy sürgősen fejezz be mindent, amit eddig csináltál, és nézd végig azokat az M3 különlegességeket, melyek soha nem születtek meg igazán...

1986 BMW M3 Pickup

BMW Motorsport Divíziója érthető módon büszke volt az első E30 M3 modellre, jóval azelőtt, hogy az internetes fórumokon vitázni kezdtek róla.

BMW M3 Pickup

Különösképpen, hogy ők úgy tekintettek erre az autóra, mint a felszerelések és alkatrészek gyáregységek közti szállításának kiváló eszközére, mely mára az M Divízió létrejöttéhez vezetett München közelében.

Ám akadt egy probléma. Az M3-mal el lehetett indulni, meg lehetett állni, kormányozni lehetett, valamint csúszni is képes volt, mindezt a legmagasabb szinten. Mindez szép és jó, a gond az, hogy nem volt igazán teherautó. Semmi gáz, gondolták a srácok az M Divíziónál. Úgy döntöttek, hogy átalakítják az E30 3 kabriót egy M3 Pickuppá. Nos, ez egy jó döntés volt.

BMW M3 Pickup

Miért éppen convertible 3-as sorozathoz nyúltak? Jakob Polschak, az M prototípusok vezetője azt mondta:

“Először is rendelkezésünkre állt egy tökéletes állapotban lévő modell. Másodszor pedig, az autó beépített merevítőszerkezete miatt tudtunk belőle könnyedén pickup-ot csinálni.”

A keskenyebb szélesség elérése érdekében a kerékjáratok méretét csökkentették. Az autó először egy 192 lóerős, 2000 köbcentis motorral jött ki, majd későbbi hosszú-hosszú élete során kapott egy erősebb, 200 lóerős, 2300 köbcentis erőforrást.

Milyen hosszú is volt az az élet? A BMW 26 éven át használta valódi igáslóként a gépet, mellyel alkatrészeket szállított a gyáregységek között. Az autót csak négy évvel ezelőtt vonultatták vissza. A BMW szerint nincs ezekben az autókban semmi trükk. Ezek nagy teljesítményű járművek, melyek egyrészt képesek elvégezni a rájuk bízott feladatot, másrészt értékes leckéket adnak a gyakornoknak és a tanulóknak a mérnöki munka területén.

1986 BMW M3 Pickup

Hogy ez az autó miért nem került legalább korlátozott számban gyártásba, az élet egyik nagy rejtélye marad.

1996 BMW M3 Compact

Minél kevesebb szó esik erről a konstrukcióról, annál jobb. Ezt az autót úgy mutatták be, mint egy bevezető szintű BMW M3-mast, mely bemutatja a BMW M világát a fiatalabbaknak. “Bizonyos mértékig az M3 Compact a mai BMW M2 előfutárának is tekinthető”, mondják a BMW képviselői.

BMW M3 Compact

Aha, biztosan. Akárhogy is, ebben az autóban is az E36 M3 Evo csodálatos, 3200 köbcentis, 321 lóerős hathengerese dübörgött, és 150 kilóval könnyebb volt, mint az E36 M3.

2000 BMW M3 Touring

Ó, igen. Igen és igen! Ez az autó hölgyeim és uraim, nem csak az egyetlen E46 M3, amit megérdemel a nagyközönség, hanem az egyetlen, amelyre most rögtön szükség van.

BMW M3 Touring

Ez a modell egy újabb házon belüli fejlesztés volt, egy tesztautó, mellyel az M3 Touring valódi gyártásának megvalósíthatóságát vizsgálták. Annyira nem meglepő, hogy megvalósíthatónak találták.

“Ez a prototípus tette lehetővé, hogy pusztán műszaki nézőpontból be tudjuk mutatni azt, hogy az M3 Touring kiválóan illeszkedik (apró nehézségektől eltekintve) a már folyamatban lévő BMW 3 Series Touring gyártási folyamatába”, magyarázza Jakob Polschak. “Fontosnak tartottuk bemutatni, hogy a sztenderd modell hátsó ajtajai könnyedén átalakíthatóak kerékjáratokká, bármiféle drága szerszám használata nélkül.”

BMW M3 Touring

Amikor az autó végigment a gyártósoron, azt mondták, hogy már csak “minimális utómunkára van szükség”, hogy az M3 Touring kész legyen. Üzenjük a BMW-nek, hogy még most sem késő!

2011 BMW M3 Pickup

Az M3 Pickup visszatér. Ahogy már korábban szó volt róla, az első E30 több mint negyed évszázadig állt szolgálatban, és bizony már látszottak rajta az idő múlásának jelei. Éppen emiatt volt szükség egy új modellre.

2011 BMW M3 Pickup

Ahogy a régebbi verzió, úgy ez a 3-Series convertible alapján készült, éppen a beépített merevítőelemek miatt. “Az átalakítási munkálatok kezdetben a szokásos, egyáltalán nem látványos módon zajlottak 2011 tavaszán”, mondja Polschak. “Ezt követően jött elő valaki azzal, hogy hirdessük úgy az autót, mint egy áprilisi tréfát. Jó ötletnek tűnt, hiszen közelített április 1-je.”

Talán még emlékszel azokra a kémfotókra, melyek a Nürburgringen készültek az M3 Pickup fejlesztési szakaszában. Az internet szinte felrobbant. Lehet, hogy az M3 pickup gyártása hamarosan megkezdődik?

2011 BMW M3 Pickup

És bumm, be is kapta mindenki a csalit. 2011. április 1-jén a BMW leleplezte a “végső változatot”, mely 414 lóerős V8-assal rendelkezik elöl, 450 kg teherbírással hátul, valamint benne rejlik a potenciál, hogy lángra lobbanjanak a kerekek... Na jó, az utolsó félmondatot senki nem mondta, de azért hozzá lehet gondolni. Az egész gép amúgy 50 kilogrammal könnyebb, mint az M3 Coupé. Továbbá, a napfénytető is leszerelhető, mely újabb 20 kilóval teszi könnyebbé a járművet.

Természetesen nem volt minden igaz a modell megvalósíthatóságról, ám ez az autó valójában létezik. Nyugodtan kijelenthető, hogy elég agresszív volt.

Forrás: TopGear

Címkék:

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Képeken az új BMW 3-as limuzin
2018. augusztus 16.
A Nürburgringen tesztelik az új BMW 3-as modellt, ahol bár felmatricázva, de néhány gyári fotó is készült róla.
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.