Annak ellenére, hogy az ütközés nem volt komoly, a baleset a címlapokra került, mivel mindössze néhány órával a jármű szolgálatba állítását követően történt. Ez volt az első ütközés, mely egy forgalomba állított önvezető járművel történt. Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) vizsgálatot indított az ügyben.

A vizsgálat kimutatta, a baleset oka emberi mulasztás volt, nem pedig az önvezető technológia. Több forrás is megerősítette, köztük egy riporter, aki az önvezető buszon utazott, hogy egy kamion tolatott bele a kisbuszba, ami álló helyzetben volt. Az önvezető jármű enyhe sérüléseket szenvedett, többek között az első sárvédő meggyűrődött. A baleset ellenére a jármű szolgáltatása zavartalanul zajlott tovább a következő nap.
Las Vegas város blogbejegyzésében a következő áll:
“A kisbusz pontosan tette a dolgát, a szenzorok érzékelték a kamiont, a jármű megállt”.
A kisbuszt egyébként Las Vegas városa mellett mások is támogatják, például a dél-nevadai AAA, a Keolis North America, és a Regionális Közlekedési Bizottság Dél-Nevadában.
Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség képviselői pénteken Las Vegasba utaztak, hogy kivizsgálják az ügyet. Christopher O'Neil, az ügynökség szóvivője szerint “tanulmányozni szeretnék, hogyan reagál az önvezető jármű a környezetére és a többi járműre.

A kormány adatai szerint a közlekedési balesetek 94 százalékát emberi mulasztás okozza. Az önvezető autók bevezetésvel és az új technológiák segítségével kiküszöbölhetőek lesznek a halálos balesetek 2046-ra.
Mindeközben a Waymo vállalat egy teljes mértékig vezető nélküli járművet bocsát az utakra Arizonában. Ez azt jelenti, hogy a járművön nem lesz sofőr még vészhelyzet esetére sem. A Toyota sofőr nélküli járműve a 2020-as Tokiói Olimpiára készül el, a Honda 2025-ben, a BMW pedig 2030-ban rukkolna elő önvezető autóval.
Forrás: