Érdemes egy 40 éves autóba 700 lóerőt belepakolni? Egyáltalán illő dolog, vagy a régi autók meggyalázása? Charles Warland nem sokat gondolkozott ezen!
A veterán, illetve klasszikus gépkocsi kedvelők száma évről évre növekszik, ami annak köszönhető, hogy egyre több gyártó modellje éri meg a young- illetve oldtimer kort. Lehet itt most eszmecseréket és vitákat indítani, hogy ki melyik márkát, típust kedveli, de egy közös minden klasszikus kedvelőben, mégpedig az, hogy „régen minden szebb és jobb volt”. Ez a kijelentés is megtorpedózható, de tekints most el ettől. Inkább azt veszem, hogy a klasszik fanatikusok között az örökérvényű hasonlóság mellett van egy örökérvényű különbség is.
Az egyik „csapat” szigorúan a gyári mérnökök és kor(ok) megoldásait hajlandóak szem előtt tartani, míg a másik - leginkább fiatalabb korösszetételű - „csapat” pedig az egyéniségének és elgondolásainak alapján, illetve az autó határaihoz mérten igyekszik minél több egyedi és utólagos megoldást megvalósítani. Utóbbi csapatba sorolható Charles is, aki egy 1975-ös Datsun 260Z-t álmodott meg, teljes modern körítéssel együtt.
Datsun 260Z: A vér nem válik vízzé
Charles a tervezés és annak megvalósításának világát nem az iskolában sajátította el. Édesapja hobbi repülőgépeket épített az otthoni műhelyükben, ezáltal az ausztrál srác már gyerekkorában magába szippantotta a kétkezi munka és annak gyümölcsének különleges érzését. Az alkotás iránti vágy kialakulása már tiszta, de az öreg Datsunok számára érzett vonzalom honnan eredhet? A vonzalom Charles nagybátyjának az érdeme.„A nagybátyám tulajdonában volt egy fehér 240Z. Első ránézésre beleszerettem a „hangyász” formájába, és tudtam, hogy nekem ezzel a típussal még lesz dolgom bőven”- meséli Charles.Volt is dolga a tunernek, hiszen az első adandó alkalommal lecsapott egy jó állapotú 260Z-re. A 260Z csupán annyiba különbözött a 240-től, hogy újabb kiadása volt az amerikai piacra szánt sportkupénak, a sorhatos motorja 200 köbcentivel (2.6 liter) nőtt térfogat szempontjából, továbbá a karosszérián is történtek változtatások. A típus ritkaságát mutatja, hogy Charles látatlanban tudta csak megvásárolni a kiszemelt Datsunt a melbourne-i tulajdonostól, hosszas licitálás után. A rövid leírásból nem derült ki az autó valódi állapota, de Charles félelmei részben elszálltak, mikor megérkezett az autója Queenslandbe. A mattult karosszéria, és az enyhe felületi rozsda egy nagyon jó állapotú öreg japánt tartogatott, aminek a gyári L26-os motorja még részben fel is volt újítva. Egyszóval Charles közel sem bánta meg a vételt, sőt.