2018. augusztus 29. | 18:26

A SEAT Road Show egy, a sajtósoknak megrendezett rendezvényén vettem részt, ahol lehetőségem volt megtapogatni majdnem a teljes palettát. A SEAT Alhambra, Ateca FR és Leon FR következik most röviden, tömören!

Változatos kínálat fogadott minket Póczak Tamás kollégámmal a SEAT Road Show egy, a sajtósoknak rendezett állomásán, ahol a SEAT jelenlegi palettájából csak a Toledo hiányzott a helyszínről. SEAT Alhambra, Ateca FR, Leon ST Cupra, Leon ST X-perience, normál Leon ST és Leon FR, Arona és az aprócska Ibiza foglaltak helyet az Academy Golf Club térkövezett parkolójában.

Papp Zoltán, a márka marketing igazgatója elmondta, hogy idén nyáron minden hónapban 20%-os növekedést értek el, összesen 342 000 autót szállítottak ki világszerte. A tavalyi évhez képest 40%-os növekedés volt észlelhető, már most megdöntötték a teljes eladott darabszámot Magyarországon, igaz, ehhez hozzájárult az is, hogy egy 178 db-os flottát adtak el egy infokommunikációs cégnek.

SEAT Arona

 

Itthon eddig az Ibizával és a Cordobával azonosították a SEAT-ot, most megfordult a trend: a Leon a legnagyobb darabszámban értékesített modelljük, aztán az Arona, harmadik az Ateca, az Ibiza a negyedik helyre csúszott vissza. Érezhetően a SUV-ok irányába érdeklődnek, a gyár ígérete szerint minden 6. hónapban bemutatnak majd egy-egy új modellt, kezdve a SEAT Tarracóval, az Ateca nagyobbik testvérével, melynek szeptember második felében lesz a gyári bemutatója. Az első példányok februárban kerülhetnek piacra.

SEAT Leon ST Cupra

 

A 2018-as Genfi Autószalonon jelentették be, hogy a Cupra márka önálló életre kel, tavaly több, mint 10 000 Cuprát adtak el, almárkaként szerintük még több volument tudnak értékesíteni, első modelljük a Cupra Ateca lesz, mely a SUV trendet meglovagolva egy 300 lóerős, 4x4-es autót jelent. Jövő évben jön az új Leon, mely plug-in hibrid változatban is elérhető lesz, 2020-ban pedig az első teljesen elektromos modell érkezhet, 500 km-es hatótávval.

SEAT Ibiza

 

A rövid menetpróbák során lehetőségünk volt kipróbálni az Alhambrát, mely egy igazán kiforrott családi autót takar. Elektromos hátsó tolóajtók, könnyedén előkapható 3. üléssor, légbeömlők a hátsó utasoknak, több állásban állítható napfénytető és egy 2.0 literes, 150 lóerős dízelmotor gondoskodik a kényelmünkről. Hatfokozatú DSG automata váltóval és Style Premium felszereltségben 13 450 950 Ft-ért hozzá lehet jutni. (És lehet, hogy jobb választás, mint a Volkswagen Sharan.)

Ezen felül az Ateca FR-t próbáltuk a 2.0 literes, TFSI motorral, melynek 190 lóerős teljesítményéhez mérten nagyobb hátba verésre számítottunk. Szép, csinos, sportos kívül-belül, de valahogy nem adta át a dinamikus-SUV érzést, főleg az üzemmód kapcsolóval, mely arra is predesztinálhatja a sofőrjét, hogy terepen közlekedjen vele. Döntsük már el, hogy akkor terepjáró vagy sport autó! Lehet én vagyok ilyen finnyás, de inkább választanám a sportos Leon FR-t, amit most a 150 lóerős 1.4 TFSI motorral került alánk. Hatgangos manuális váltóval jóval érzékibb, élvezetesebb vezetést nyújt, egyedül a helykínálattal nem tudtam megbékélni, a VW Polóban is pont ennyi hely volt, holott a Leon a Golf, A3, Octavia padlólemezére épül.