2017. szeptember 14. | 13:11

A Frankfurti Autószalonon nyilatkozó Porsche főnök szerint elképzelhető, hogy lesz kupé kivitel is a Cayenne-ből, a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupé ellenfeleként

Szerdán már cikkeztünk arról, hogy a Porsche Cayenne Sport Chrono csomaggal brutálisan erős lesz. A V8-as motor - amit a Panameraból örököl - 542 LE-s és 3.9 másodperc alatt repíti a nem éppen pillekönnyű SUV-ot 0-ról 100-ra. De miért pont a Frankfurti Autószalonon állna meg az élet? A Porsche most arról beszélt az autószalonon, hogy vizsgálja, bővítse-e egy kupéval az új Cayenne felhozatalát a megújult SUV-palettájukon.
A Porsche dizájnerei imádják, ha a főnökség felkéri őket, engedjék szabadjára a fantáziájukat

A vállalat főnöke, Oliver Blume megerősítette a Frankfurti Autószalonon a harmadik generációs Cayenne-el kapcsolatban, hogy „gondolkodnak rajta”, hogy legyen egy Cayenne kupé is. Ha megvalósulna, a kupé Cayenne a BMW X6 és a Mercedes-Benz GLE Coupé súlycsoportját gyarapítaná, de Blume azt is mondta, hogy „ez még nincs eldöntve”.
„Különböző szegmenseket ellenőrzünk, amik lehetőségeket jelentenének a jövőben. Ma még semmilyen döntést nem hozunk. Muszáj kalkulációkat végeznünk és beszélnünk az ügyfeleinkkel.”

A Porsche Cayenne-t Frankfurtban is megcsodálhatták az érdeklődők, de egyelőre ez még nem kupé

A Porsche dizájnfőnöke, Michael Mauer megerősítette, hogy házon belül dizájnprojektként alkottak már egy hasonló modellt. Mindezek mellett visszhangozta főnökének azon mondatát, hogy nem született végső döntés arról, valóban komolyan foglalkozzanak-e a kupé Cayenne ötletével. Mauer rámutatott arra, hogy a Porschenak nagy múltja van a tekintetben, hogy a sportautóikból különböző kiviteleket készítsenek. A mostani modellek közül a Panamera a legtökéletesebb példa rá, amiből egyaránt van hosszú tengelytávú Executive és shooting brake-szerű Panamera Sport Turismo is.
Nem elég, hogy mostanában mindenki szerepelni akar a SUV-szegmensben valamivel, ma már az se mindegy, mivel

„Mint dizájn-részleg, folyton kikérik a véleményünket.” – mondta Mauer. „Ez a legkellemesebb része a munkánknak, amikor a márka felkér minket, hogy gondoskodjunk dizájn ötletekről, hogy látványosabbá tehessék a termékportfóliójukat, bármiféle büdzsémegkötés nélkül.” Mindegy egyes modellhez rengeteg ötletünk van. De ilyenkor jön képbe az üzleti terv is.” Blume elmondta, hogy nincs nyomás a Porschen, hogy tovább növelje az eladásait, hiszen a 2009-es évi 75 ezres eladást sikerült 2016-ra 237 ezerre feltornázni. Arra számít, hogy az első teljesen elektromos Porsche, aminek jelenleg csak J1 a kódneve (és a 2015-ös Mission E tanulmányautóból fejlesztik ki) az évtized végére körülbelül 20 ezerrel fogja még feljebb tornászni az értékesítést az évtized végére. Ezen felül szerinte „az egészséges növekedés évente 5% lenne” valamint, hogy „a Porsche soha nem lesz egy tömegtermék brand.”
„Nagyon jó növekedési ütemünk volt az elmúlt pár évben, de az eladott autók száma nem olyan fontos, mint az ügyfeleink igényei.”

Nemsokára már az első teljesen elektromos Porschet is piacra dobják, Mission E néven

Perpillanat nincs azonnali terv egy újabb modell-ág kifejlesztésére a Mission E után. „Volt egy Macanunk. Most van egy autónk egy teljesen új szegmensben, a tisztán elektromos autók között.” Forrás: Autocar