2018. augusztus 06. | 14:20

A 2018 elején tapasztalt fellendülés után még mindig kiugró értékeket mutat az újautók értékesítése.

Ez jól követhető az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedés statisztikáiból, 2018 első félévében már több mint 2500 újautó talált gazdára, ami új rekord a cég történetében. A tavalyi év azonos időszakához képest 29%-os növekedés érzékelhető a piacon, ez a vállalatnál +40%-nak felel meg. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint 40%-ra tehető a magánvásárlók aránya, ami országos adat. A Duna Autó Zrt. júliusig átadott járműveinek 36%-a került magánszemélyekhez, ami azt jelenti, hogy a céges vásárlások aránya 64%-ra csökkent a tavalyihoz képest. A vállalat számai szerint az átadott gépkocsik vételárának 70%-át készpénzben, míg a maradékot finanszírozással egyenlítették ki.

A Suzuki a legkeresettebb márka

„Úgy tűnik, hogy a méretes karosszéria, a tágas utastér és a trendi formaterv mindent visz. Az összképet nézve majdnem annyi SUV-ot adtunk át, mint egyéb típusú személyautót” – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója.
 A városi terepjárók népszerűsége még mindig növekedést mutat, ezek közül a legkeresettebbek modellek a Suzuki Vitara, a Honda CR-V, a KIA Sportage, illetve a Nissan Qashqai. A Vitara és az S-Cross népszerűsége töretlen, az első félévben értékesített Suzukik 83%-át tette ki ez a két modell az Autóvárosban. A leginkább keresett modellek között megtalálható még a Skoda Octavia, a Nissan Juke és a Honda Jazz is.

Inkább a magasabb felszereltséget keresik

A Duna Autó statisztikáiból az is kitűnik, hogy akik újautót vásárolnak, azok inkább magasabb felszereltséggel kérik, ennek az lehet az oka, hogy hosszú távra vásárolják a járművet. Egy vásárló átlagosan közel 5 millió forintot költ egy gépkocsira, ami tavalyhoz képest jóval több. Tudatosabbak az ügyfelek, ami azt jelenti, hogy egyre többen már konkrét elképzeléssel érkeznek. Az ár-érték arány dominál leginkább, a kiválasztott árkategóriában elérhető modellek közül többet is összehasonlítanak, kipróbálnak. Tízből hét esetben tesztvezetés után kerül sor a szerződéskötésre, és az sem egyedülálló, hogy az ügyfél több alkalommal is kipróbálja a megvásárolni kívánt modellt.

A fenntarthatóság a fő szempont

A 2015-ben kirobbant dízelbotrány tovább tetőzik, az ilyen típusú motorok visszaszorulása egyre erősebb.
„Ez egyrészt a környezetvédelmi szabályozásokból adódik, másrészt pedig azért, mert olyan mértékű fejlesztések történtek a közvetlen befecskendezéses, turbó benzinmotoroknál, hogy már simán felveszik a versenyt a dízel előnyeivel. Sokkal rugalmasabbá váltak, egyre kisebb motorokkal egyre nagyobb teljesítményt érnek el és lecsökkent a fogyasztásbeli különbség is. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új dízelmotorok környezetszennyező hatása sem magasabb, mint a benzines változatoké” – tájékoztatott Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.
Eddig a dízelmotorok leginkább azért voltak népszerűek, mert alacsonyabb fenntartási költség mellett lehetett őket üzemeltetni.
„Arra, hogy melyik autó fenntartása a leggazdaságosabb ma Magyarországon, szinte lehetetlen egyértelmű választ adni, mert ez teljesen a felhasználó igényeitől és vezetési stílusától függ. Első féléves adataink alapján az átadott autóink 71%-a volt benzines, 27%-a dízel, 2%-a pedig elektromos” – tette hozzá Markó Zoltán.
Forrás:
  • Duna Autó Zrt. sajtóinformáció