SUV után jöhet a 4 ajtós szedán Lamborghini?

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Még csak most fogják bemutatni az Urust, amivel a Lamborghini a SUV-szegmensbe akar betörni, de máris egy új, szedán-kivitelű Lambóról beszélnek

2008-ban a Párizsi Autószalonon mutatták be a Lamborghini Estoque tanulmányautót, amit az első „praktikus” Lamborghininek szánta az LM002 SUV óta. Bár az LM002 egy méretes SUV volt 1986 és 1993 között egy 7.2 literes V12-es motorral, nyilván praktikusabb olyan szempontból a többi Lamborghinihez képest, hogy nagyobb hellyel rendelkezik, mint a többi modell, de én nem tartanám „praktikusnak”.

Az Estoque-ban a Gallardo szívó 5.2 literes V10-es motorja került, a név persze megint csak a bikaviadalokról származik, pontosabban a matadorok által használt tradicionális szúróeszközről. De hiába telt el majdnem 10 év, az Estoque által képviselt szedán-vonal csak nem robbant be a Lamborghinik világába, viszont ez megváltozhat!

Új szedánt hozhat ki a Lamborghini

Az Estoque a Gallardo motorját kapta, de 10 év eltelt anélkül, hogy sorozatgyártásba vitték volna

Idén már amúgy is valami új dologba akar belekóstolni a Lamborghini, az év vége felé mutatják be az Urust, de ezek szerint tovább bővítenék a modellpalettájukat még egy négyajtós szedánnal is, ami hasonló lenne, mint az anno bemutatott Estoque.

Lamborghini Estoque szedán tanulmányautó

Pedig alapjában nem rosszak a vonalai és ha engem kérdeztek, előbb képzeltem volna el egy szedán Lamborghinit, mint egy SUV-ot

Federico Foschini, a Lamborghini kereskedelmi igazgatója azt mondta:

„Az Urus az egyetlen gyártás előtti fázisban lévő modellünk és miközben az a célunk, hogy pár év alatt megduplázzuk az értékesítést, még el kell érnünk az elismerést is. De természetesen mindig a növekedést kell szem előtt tartanunk. Ha az első lépést – egy hatalmas lépést – meg tudunk tenni az Urusszal, akkor vannak lehetőségeink.”

Egy negyedik autó a Lamborghini modellpalettáján persze a piaci rést is be akarja tölteni, főleg, hogy annyira nem is lenne egyedi gyártási szempontból a szedán Lamborghini, mint azt gondolnád. Ugyanis mivel a Volkswagen-konszern tagja, így felhasználhatják a konszern nyújtotta MSB platformot, amire a Porsche Panamera és az új Bentley Continental GT is épül. Plusz ott van az új fejlesztés, ami az Urusban is ketyeg, egy duplaturbós 650 LE-s V8-as motor, de ha kevesellnék a hengereket, a Huracán V10-ese is esélyes lehet a szedán motorjaként.

Lamborghini Urus szupersport-SUV

A Lamborghini Urus már így is felkorbácsolta a kedélyeket: egyesek nagyon várják, mások berzenkednek, hogy a SUV-okhoz nem illik a Lamborghini-mentalitás

Hogy pontosan hogy nézne ki a szedán, egyelőre jó kérdés. Pontos válaszok erre nincsenek, de ha tippelnem kéne, akkor szerintem olyan lesz, mintha az Estoque-ot és az Urust összemixelnék – kérdés, hogy ez jól vagy rosszul fog elsülni? Persze rögtön megindultak a találgatások is, mennyibe kerülne majd az új szuperszedán, de itt is csak becslések vannak, 50 – 90 millió között bárhol függhet majd az árcédula, de akár feljebb is. Megint csak attól függ, kiket akarnak majd a szedánnal megszólítani.

Foschini továbbá kijelentette, hogy minden, amit a Lamborghini csinál, összhangban kell legyen a múltjával:

„Ezért vettük alapul az LM002-t az Urushoz és vannak még lehetőségeink az örökségünkből.”

Szedán szupersportautó a Lamborghinitől

Egyelőre óriási talány a szedán-Lambó, de ami késik, nem múlik!

Az biztos, hogy a Lamborghini olyan átalakuláson megy keresztül, ami meghatározó lehet majd az elkövetkező évtizedekre!

Forrás:

Motortrend

Kapcsolódó írások

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Mitsubishi SUV
2019. május 25.
A Mitsubishi 2020-tól teljesen átalakítja szabadidő-autó kínálatát, hogy az sokkal átláthatóbb legyen a jelenleginél
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!