Szétverték a General Motors vezér irodáját a dolgozók

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Dühös munkások rontottak be a General Motors dél-koreai vezérének irodájába, ahol szétverték a berendezést. A dolgozók az elmaradt prémiumuk miatt tomboltak.

Az amerikai General Motors autógyártó helyi leányvállalatának dolgozói azt követően törtek-zúztak, hogy a menedzsment bejelentette, a vállalat rossz pénzügyi helyzete miatt nem tudják kifizetni számukra a korábban beígért prémiumot. Az esetről videofelvétel is készült, amin jól látszik, hogy szervezett támadásról volt szó, ami során gyakorlatilag kiürítették a vezér szobáját.

A bónusz elmaradásának oka az, hogy a General Motorsnak egy ideje nem megy jól az ázsiai országban, ezért a vezetés, a szakszervezet illetve a kormányzat régóta tárgyal a megoldási lehetőségekről. A 2017-es évben a GM 132 ezer autót adott el Dél-Koreában, 392 ezret pedig exportált, ám árbevétele közben 12 százalékkal csökkent az ezt megelőző évhez képest.

A koreai GM vállalt egy 2,8 milliárd dolláros fejlesztést, ám ennek ára a bérek befagyasztása és a korábban megígért prémiumok ki nem fizetése volt. A szakszervezetek ebbe még belementek volna, ám az már kiverte a biztosítékot, hogy a megszorítások nem csak 2017-re vonatkoznának. A kormány próbál közvetíteni, és támogatást ígért az amerikai vállalat számára, már csak azért is, mert az ország harmadik legnagyobb autógyártójáról van szó.

A helyzet válságos, a GM menedzsmentje azzal fenyegetőzik, amennyiben nem sikerül megegyezni a szakszervezetekkel, úgy csődeljárás indulhat, aminek az is lehet a vége, hogy kivonulnak a koreai piacról. Nyomatékot ad a fenyegetőzésnél, hogy a cég nemrég jelentette be gunsani üzemének bezárását, ami miatt 2000 ember kerülhet utcára.

2000 ember kerül utcára a gunsani GM üzem bezárásával

A dolgot tovább bonyolítja, hogy a koreai GM üzemek jövője nem egyszerűen helyi kérdés, mert az amerikai kormányzat közben azért lobbizik, hogy a vállalat gépsorait költöztessék vissza az egykor szebb napokat megélt Detroitba.

Persze Donald Trump elnököt ismerve lehet, hogy ezzel inkább csak a tárgyalási pozícióját igyekszik javítani, ugyanis célul tűzte ki, hogy felülvizsgálja szabadkereskedelmi megállapodásait minden olyan országgal, amellyel szemben jelentős külkereskedelmi passzívuma van. Dél-Korea pedig a világ egyik legjelentősebb acélexportőreként éppen ezen államok egyike, ezért érzékenyen érinti az USA-ba érkező acélra és alumíniumra kivetett 25 százalékos importvám.

Most fájhat a dél-koreai kormány tagjainak feje, hogy a GM Korea megmaradásáért, vagy inkább az acél- és alumínium importvámok eltörléséért harcoljon. Trump biztosan kemény lesz, ugyanis az Egyesült Államok gazdaságának egyik legnagyobb gondja éppen a rettenetes külkereskedelmi deficit, ami számszerűsítve azt jelenti, hogy 2017-ben minden 44 cent exportbevételre 1 dollár import jutott. A helyzet pedig azóta tovább romlott: februárban kilenc éves csúcsra, 57,6 milliárd dollárra emelkedett a külkereskedelmi hiány.

Forrás:

Kapcsolódó írások

1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado
RM Sotheby’s 1940 Buick Super, bordó, oldalnézet, balról
2019. június 02.
Hogyan adj el egy autót 4-szer? A Buick már 1940-ben megtalálta a választ, mikor bemutatta a Roadmaster és Special ötvözéséből született 2. generációs, 4,1 literes Series 50 Super Eightet  
Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve
2016. november 18.
Manapság egyre felkapottabb téma az elektromos autóké, úton-útfélen találkozunk velük, legutóbb másfél milliós állami támogatást hirdetett meg új elektromos autók vásárlására a magyar kormány
1938 Opel Kapitän kabrió, elől nézet
2018. szeptember 24.
Jól tartja magát az Opel Kapitány. Szép kora ellenére ma is friss és üde a gigászi nyugdíjas.