Szuperautó a láthatáron: Ford GT

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A Ford GT 2005-2006-os modellje egy igazi klasszikus, a gyártó egyik csúcsautója, amely az utakon és a versenypályákon is maradandót alkotott.

Franciaországban 1960-ban úgy tört be a Ford, mint annak a rendje, tette ezt a Le Mans-i 24 órás versenyen. Életre kelt egy igazi amerikai szuperautó, ami a versernyen egész egyszerűen lenyomta a Ferrarikat, ami utána el is hagyta az Endurance kategóriát. A Ford célja a GT40 autóval egyértelműen a történelem írása volt, és ez sikerült is nekik. 1966-ban és az azt követő három évben taroltak az egynapos versenyen, olyannyira, hogy a dobogó alsóbb fokaira is a GT40-et vezető sofőrök állhattak fel.

A nagy bajnok GT40, Le Mans 24 órás versenyen

A nagy bajnok GT40

A GT40 gyártása abbamaradt, majd 40 év elteltével visszatért a forma és az autó, csak a 40-es szám nélkül, ugyanis jogi viták útját állták a legendás jelzés újbóli megszületésének. Így lett Ford GT, ami Detroit-ban látott először napvilágot 2002-ben. Először csak prototípusként volt megfigyelhető, majd 2004-ben elkezdődött a sorozatgyártás a Ford Wixom-ban lévő Michigan-i üzemében. Eredetileg 4500 darabot terveztek előállítani, de a gyártásnak 2006-ban vége lett, és csak 4038 darabot sikerült befejezni. 2006 óta nem érkezett a Ford részéről versenyautó, melyet Detroit-ban mutattak be, egészen 2016-ig, amikor is kijött a második generációs Ford GT.

Egyedi megjelenés, szép vonalak

Egyedi megjelenés

A GT megoldásai a kétezres években nagyon innovatívok voltak. Amennyire lehetséges, természetesen hasonlított a nagy előd GT40-re, a forma tervezője Camilo Pardo volt. A dizájn nagyon letisztult, a műszerfalon sok-sok óralap néz a vezetőre, néhány kapcsoló, és gyakorlatilag kész. A rádió is alig észrevehető első ránézésre, ma is nagyon modern hatást kelt. Érdekesség, hogy az úgynevezett Azdel Super Lite anyaggal dolgoztak, ami 30 százalékkal könnyebb, mint a hagyományosnak mondható fröccsöntött anyag. A GT volt az első tömeggyártott autó, ahol ezt a technológiát alkalmazták.

Pazar és letisztult belső, modern anyaghasználat

Pazar és letisztult belső

A GT szuperautó egy 5,4 literes négyszelepes V8-as motort kapott, mely a Ford Moduláris motorcsaládjának volt a tagja, amely szintén tartalmazta a Mustang GT 5,0 literes "Coyote"-ját és az előző Shelby GT500-as 5,8 literes "Trinity"-t. A 2016-os Shelby GT350-re épített 5,2 literes "Voodoo" ugyanannak a vonalnak a része. A GT erőműve egy alumíniumblokk volt, amelyet kifejezetten ehhez a programhoz terveztek, és egy Lysholm kétcsavaros kompresszornak volt kötve. 500 és 550 lóerő nyomatékot kapott. Az oomph a Ricardo hatfokozatú, kézi sebességváltóval, korlátozott lecsúszású differenciálművel hajtotta a hátsó kerekeket. A 0-100 km/h-ig való gyorsulást 3,5 másodperc alatt tette meg, végsebessége pedig 325 km/h.

Minden nyitva, gyönyörű látvány

Minden nyitva

A GT külső megjelenése sportos és nagyon amerikai, nem is lehet semmihez hasonlítani. Látszik rajta, hogy minden centiméterét alaposan kidolgozták a mérnökök. Konkurensei a Ferrari F430 és a Modena360, illetve a Lamborghini Gallardo volt, de egy Ford GT talán mégiscsak más valamiért..

Minden szögből tökéletes a Ford GT

Minden szögből tökéletes

Fotók:

Kapcsolódó írások

2003 2006 Ford GT, 1968 Ford GT40, eladó 2006 Ford GT, királykék, fehér versenycsík, oldalnézet, elölről, balról
2019. január 21.
Egy keveset futott szuperautóra rábukkanni sosem volt egyszerű feladat. Ennek ellenére kevesebb, mint 4 hónap alatt 2 ilyen Ford GT is felbukkant
Autók az 1950-es évekből
2018. október 23.
Október 23-a alkalmából az Alapjárat bemutat 23 autót, melyek nagy hatással voltak az ’50-es évek motorizációjára
1957 Studebaker Silver Hawk, bézs, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2019. január 02.
Idén 60 éves a Studebaker egyik utolsó zászlóshajója. Több Hawk modell is létezett, melyek közül az ’59-es Silver vitte a legtöbbre
Ford GT
2018. október 22.
A Ford korábban arról számolt be, hogy a GT modellből 1 000 példányt tervez legördíteni a gyártósorról. A Blue Oval magazin azonban nemrég bejelentette, hogy 2022-ig még további 350 darabot alkotna meg a gyártó.