Tényleg megszűnik a TT sportautók gyártása Győrben?

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Egyelőre kacsának bizonyult az német lapokban megjelenő hír, miszerint az Audi a jövőben megszüntetné a TT coupé-k és roadsterek gyártását a győri üzemben.

A német Auto Bild magazin online kiadásában jelent meg kedden a hír, hogy az Audi új stratégiájában nincs helye a TT sportautóknak, ezért döntöttek a Győrben készülő modell gyártásának leállításáról. A lap szerint azért is hozták meg ilyen gyorsan a halálos ítéletet, mert a sportautó iránt egyre kevesebben érdeklődnek, így egyszerűen nem kifizetődő a termelés.

Az Audi szóvivője azonban gyorsan cáfolta az értesülést az MTI-nek, aki arról is beszélt, hogy a vállalatnál sikertörténetnek látják a TT-k elmúlt húsz évét, amit mindenképp folytatni akarnak. Már csak azért is, mert a TT valamennyi versenytársat együttvéve a legnépszerűbb autó a kategóriájában. A cég szerint mi sem bizonyítja jobban az elkötelezettségüket, mint hogy a következő hónapokban megérkezik a sportautó aktuális generációjának felfrissített változata, és a győri gyártás „jóval a 2020 utáni évekig” biztosított.

Audi TT Coupe

20 éve kizárólag Győrben gyártják az Audi TT coupé-t

A cég szerint annyi valóságalapja van az Auto Bild cikkének, hogy a sportautók szegmensében valóban csökkentek az eladások, de ez általános jelenség, és főleg a városi terepjárók (SUV-ok) növekvő népszerűsége az oka. 2017-ben a győri Audi üzemben összesen 17 568 TT coupé és 4606 roadster készült, ami csak kis részét adja a teljes 105 491 darabos termelésnek, amiben az Audi A3 Limousin a legnagyobb tétel a maga 72 433 darabjával.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem most röppen fel először a hír, hogy a TT modell napjai meg vannak számlálva. Az Audi AG márciusi éves sajtókonferenciáján is szóba került a lehetőség, ám akkor Peter Kössler, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke még azt mondta, hogy az igazgatóságon belül sincs egységes álláspont ezzel kapcsolatban.

A mostani cáfolat bizakodásra adhat okot, mert úgy tűnik, egy idei még biztosan maradnak a TT-k. Ám arra, hogy az autó a következő 20 évben is itt lesz még, már nem vennék mérget, ugyanis a vásárlói divat változása, az elektromos és az önvezető járművek előretörése arra kényszeríti a cégeket, hogy gondolják újra modellkínálatukat.

Forrás:

További autós hírek

Az új fővárosi közgyűlés már az első rendes ülésén elfogadott egy olyan javaslatot, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését…

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kapcsolódó írások

Már gyártják az elektromos motorokat a Győri Audiban
2018. július 24.
Elindult az elektromos motorok sorozatgyártása az Audi győri üzemében, ezzel pedig jó esély van rá, hogy az elektromos autózás előretörésével is biztos legyen a magyar gyár jövője.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
1968 Audi 100 C1, baba kék, kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, nyitott ajtó, nő áll ki belőle
2019. december 07.
Fennállása alatt az Auto Union számos nagyszerű autót mutatott be, melyek mind nagy hatással voltak a weimari köztársaság és az NSZK autóiparára. Ma ezek közül ötöt ismerhetsz meg
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.