Egyelőre kacsának bizonyult az német lapokban megjelenő hír, miszerint az Audi a jövőben megszüntetné a TT coupé-k és roadsterek gyártását a győri üzemben.

A német Auto Bild magazin online kiadásában jelent meg kedden a hír, hogy az Audi új stratégiájában nincs helye a TT sportautóknak, ezért döntöttek a Győrben készülő modell gyártásának leállításáról. A lap szerint azért is hozták meg ilyen gyorsan a halálos ítéletet, mert a sportautó iránt egyre kevesebben érdeklődnek, így egyszerűen nem kifizetődő a termelés. Az Audi szóvivője azonban gyorsan cáfolta az értesülést az MTI-nek, aki arról is beszélt, hogy a vállalatnál sikertörténetnek látják a TT-k elmúlt húsz évét, amit mindenképp folytatni akarnak. Már csak azért is, mert a TT valamennyi versenytársat együttvéve a legnépszerűbb autó a kategóriájában. A cég szerint mi sem bizonyítja jobban az elkötelezettségüket, mint hogy a következő hónapokban megérkezik a sportautó aktuális generációjának felfrissített változata, és a győri gyártás „jóval a 2020 utáni évekig” biztosított.
20 éve kizárólag Győrben gyártják az Audi TT coupé-t

A cég szerint annyi valóságalapja van az Auto Bild cikkének, hogy a sportautók szegmensében valóban csökkentek az eladások, de ez általános jelenség, és főleg a városi terepjárók (SUV-ok) növekvő népszerűsége az oka. 2017-ben a győri Audi üzemben összesen 17 568 TT coupé és 4606 roadster készült, ami csak kis részét adja a teljes 105 491 darabos termelésnek, amiben az Audi A3 Limousin a legnagyobb tétel a maga 72 433 darabjával. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem most röppen fel először a hír, hogy a TT modell napjai meg vannak számlálva. Az Audi AG márciusi éves sajtókonferenciáján is szóba került a lehetőség, ám akkor Peter Kössler, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke még azt mondta, hogy az igazgatóságon belül sincs egységes álláspont ezzel kapcsolatban. A mostani cáfolat bizakodásra adhat okot, mert úgy tűnik, egy idei még biztosan maradnak a TT-k. Ám arra, hogy az autó a következő 20 évben is itt lesz még, már nem vennék mérget, ugyanis a vásárlói divat változása, az elektromos és az önvezető járművek előretörése arra kényszeríti a cégeket, hogy gondolják újra modellkínálatukat. Forrás: