Top 10 Crossover Hatchback 2018-ban

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A kis méretű SUV-ok rendkívül népszerűek az elmúlt években, így létjogosultságot nyert egy top 10-es lista, jöjjenek a legtutibb crossoverek

A SUV értékesítési sikerek egyik oka, hogy egyre több crossoverrel állnak elő a gyártók. Akkor mondhatom, hogy crossover, ha egy 4x4-es, magasabb hasmagasságú, formára és méretre mégis inkább egy családi hatchbackre hasonlító járműről beszélek. A crossover lázat vitathatatlanul a Nissan Qashqai indította el, és erre reagálva kezdtek el ömleni a gyártóktól az új modellek. Mostanra szinte már minden gyártó előrukkolt egy crossoverrel, következzen a 10 legnépszerűbb.

1. Seat Ateca

A Seat első sikeres modellje a SUV-szegmensben. Az Atecának köszönhetően a spanyol gyártó újra egykori fényében tündököl és méltán helyezkedik el a piacvezető gyártók el a Crossover versenyben. Az Ateca minden sarkalatos ponton képes győzni, hiszen megfizethető, szép a design és a kinézet, gazdaságos és praktikus, mind emellett nem egy tank méretű autó.

Ez elég kevés versenytársa mondható el így egyben. Egyetlen gyengébb jellemzője az Atecának, hogy egy 1,6 literes dízelmotor zakatol benne, amivel elveszíti azt a finomságot, amit a Qashqai benzines motorja tud produkálni. Ettől függetlenül az Ateca méltán veszi át az első díjat a crossover TOP 10-ben.

SEAT Ateca erdei úton, menetközben

2. Volkswagen T-Roc

A Volkswagen első próbálkozása a határokon átnyúló hatchbacken nagyon lenyűgöző. A T-Roc éles, érdekes stílusú, jól kialakított belső és kezelési jellemzőkkel rendelkezik, amelyek jobban hasonlítanak egy kis hatchbackhoz, mint egy teljesértékű SUV-hoz. Nem olyan jó vezetni, mint az Atecát, és nem olyan praktikus, de nem lenne nehéz ajánlani egyetlen érdeklődőnek sem.

A középkategóriás modell ára közel sincs elszaladva, de a Skoda Karoq és az Ateca még mindig költséghatékonyabb, mint a T-Roc. A VW crossover szintén 4x4-es hajtással is megvásároltható, az 1,0 literes TSI benzinmotor pedig gondoskodik a lendületes haladásról.

Volkswagen T-Roc menetközben országúti fotón

3. Nissan Qashqai

A modell megjelenése utáni félidős frissítés segítette hozzá a Qashqait, hogy megőrizze helyét a csúcson, ha csak 3. helyezettként is. A motor járása, a belső komfort és az üzemanyag-hatékonyság magasan verné az első két dobogóst. Viszont a Qashqai sajnálatos módon menetdinamika szempontjából épp úgy marad el az Ateca mögött, mint stílusával a T-Roc mögött.

A Qashqai kormányzása túlságosan könnyű a napi vezetési módban, és sokszor pontatlannak, instabilnak tűnhet az autó vezetés közben. A Nissan infotainment rendszere is elmarad a verseny társaké mögött. Összességében azonban a Qashqai továbbra is rendkívül versenyképes modell ebben a szegmensben.

Nissan Quashqai pálya teszt közben

4. BMW X1

A BMW SUV termékpalettája folyamatosan növekszik, de a legkisebb az egyik legfontosabb modell. Az összes prémium crossover között szemezgetve praktikus, jól kezelhető, és belülről plüss. Sokkal olcsóbb, mint a Range Rover Evoque, annak ellenére, is hogy több ezerre nőtt a listán szereplő tömegpiaci ajánlatok száma.

Az X1 a kategóriájában inkább a SUV-ok közé tartozik, és meglehetősen kiábrándító, hogy az egyik legkevésbé üzemanyag-hatékony konstrukció a a jelen listában. Ez talán az egyetlen hátránya a BMW legkisebb SUV gyermekének. Ennek ellenére sokkalta praktikusabb, mint egy drágább Audi Q3 és prémiumabb érzetet nyújt, mint egy Mercedes-Benz GLA.

BMW X1 RT menetközben fényképezve

5. Renault Kadjar

Bár kategórián belül nem áll olyan magasan, mint a Nissan Qashqai, attól függetlenül, hogy elég szoros együttműködés él a két gyártó között, hiszen a Qashqai motorját a Reanult gyártja már le. A Kadjar szintén egy kompetens versenyző a corssover szemle kereti között. Viszonylag olcsóbb, mint a Nissan, utastér szempontjából pedig tágasabbnak mondható, komfortos közlekedni vele.

A beltér felületeinek kialakítása viszont már egy más kérdés, mondjuk úgy, hogy kissé elmarad a prémium érzet és a stílus a Qashqaihoz képest. Az 1,5 literes dízel motor pedig hát, kissé rövid egy ekkora súlyú kocsiba. Az összkerék hajtás és az offroad mód persze a Kadjar esetében sem marad el. Kadjarra, akarom mondani kalandra fel!

Reanult Kadjar közúton fotózva menetközben

6. Toyota C-HR

Az unalmas és jellegtelen crossoverek ideje rég lejárt. Kitűnő példa erre a Toyota C-HR, ami egy igazi könnyed levegővétel a szegmensen belül. A kissé sportosabb vetélytársak mellett, mint például az Ateca sem veszik el a vagány japán crossover. A lendületes vonalvezetésű design hozza azt a légiességet amire olyan jó ránézni.

Gyengeségei a versenytársakhoz képest, hogy a hibrid rendszer, méreteiből adódoan kissé lomhává teszi a járgányt, talán egy dízel rendszer jobb választás lett volna hozzá. A tető lejtős vonala kívülről nagyon megnyerő, viszont a hátsó utastérbe csúnyán belelóghat egy bizonyos magasság felett. A konkurenciához képest az infotainment rendszer sincs a helyzet magaslatán, 6. helyet érdemelt a Totoyka (sic!).

Toyota C-HR menetközben fényképezve

7. Skoda Karoq

Mint minden Skoda esetében, a Karoq is megfizethetőséget, jó ár-érték arányt és gyakorlatiasságot kínál a piacon - minden jót amire egy családos vevőnek szüksége lehet.A megjelenéssel itt sincs baj, bár egy kicsit jobban hasonlít a spanyol riválishoz az Atecához mint az szerintem indokolt lenne, de efelett lehet szemet hunyni.

A Karoqban ülve jól és kényelmesen érezheted magad, de azért a menetdinamikától nem kell a majrévasba kapaszkodni. A Karoq egy nagyon jó helyettesítő a Yeti után, bár kissé hiányzik az előd karaktere és stílusa.

Skoda Karoq menetközben közúton fényképezve

8. Hyundai Tucson

Ez az intelligens megjelenésű dél-koreai crossover rengeteg helyet és jó alapfelszereltséget biztosít a vásárlónak, valamint egy 5 éves, korlátlan kilométer számos garanciát is vállalnak az autóra. Azonban a kifinomultabb európai riválisok mellett egy kissé visszaesik a vezethetőség szempontjából.

A Hyundai 2,0 literes dízelmotorja tisztességesen finomhangolható, mégis mindig egy kicsit darabos marad. A belsőtér tágas és kényelmes, az ülések jól vannak kialakítva, viszont a burkolatok elég mezítlábasak a Karoq és a Qashqaihoz képest.

Hyundai Tucson közúton fotózva menet közben

9. Kia Sportage

A Tucsonhoz hasonlóan a Kia Sportage is egy drágább versenyzőnek mondható, viszont a gyártó 100.000 mérföldes, azaz 160.000 km-es garanciát vállal az autóra, valamint elég széles a választék az opcionális extrák között. Emellett pedig nem mondanám fukarnak az alapfelszereltséget sem.

A Sportage nem csak az európai versenytársakhoz képest marad el, sajnos kissé ingadozós, nem elég határozott, zajos és sokszor kissé ellentmondásos az autó reakciója a kormányzással. Külső megjelenése sem túl megnyerő az előtte szereplőkhöz képest, viszont belül tágas, így szintén inkább családi autónak való járgány.

 Kia Sportage, közúton tesztelve, menetközben fényképezve

10. Suzuki SX4 S-Cross

Az utolsó modell a Suzuki SX4 S-Cross, 5 millió forintos kezdő áron bár nem számít drága autónak, azért egy Suzukiért magyar viszonylatban egy kicsit erős árfekvés. Minden esetre a föld többi részén aprópénznek minősül ennyiért autót venni, így szintén van létjogosultsága ebben a listában.

Ezen az áron már nyilvánvalóan vannak engedmények - a belső tér nem különösebben vonzó, de az autó belső kialakítása ideális és a csomagtartó is jól pakolható, kellően tágas. Utazás és vezetés szempontjából, ha az ember nem vágyik a felhőtlen prémium és luxus érzetre, hanem megelégszik egy egyszerű praktikus megoldással az SX4 egy nagyon szerethető autó.

Suzukli SX4 S-Cross közúton fényképezve

Forrás:

További autós hírek

Ahogy arról beszámoltunk, szörnyű tragédia közepette vesztette életét egy Magyar kamionsofőr Szlovéniában. Egy személyautó ütközött a szerelvénynek, majd az ütközés…

Olvasónktól kaptuk az információt, miszerint ma 11 óra magasságában egy Transporter hátsó ajtaja menet közben kinyílt. A járműben szabálytalanul szállított…

Olvasónktól, Károlytól kaptuk a felvételt. Kb. 130-cal haladtak még kora ősszel az M5-ös autópályán, amikor “fénysebességgel” elhúzott mellettük egy BMW.…

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

A Puskás Aréna nyitó labdarúgó-mérkőzését 2019. november 15-én, pénteken este 19 órai kezdettel játsszák. A stadion bejáratai a Dózsa György…

Kapcsolódó írások

Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
KIA KCeed
2019. június 07.
A csapotthátú, a kombi és a sportos puttonyos mellé érkezik a terepesített Kia Ceed
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.