2018. július 21. | 15:56

Magyarországon arányaiban háromszor több pickup talál gazdára, mint Európában. Itt jön képbe a Hilux!

A gépjárműipari adatszolgáltatással foglalkozó JATO vállalat adatai szerint hazánkban arányaiban háromszor annyi pickup kerül eladásra, mint Európában. 2018 első négy hónapjában a kontinensen 8,5%-ot tettek ki a pickup eladások a kishaszongépjármű értékesítésekből, viszont szintén ez idő alatt hazánk elérte a 23%-ot. Magyarország legkapósabb gépjárművének címét a világelső Toyota Hilux zsebelhette be.

Talán nem is gondolnád, de a magyarokon kívül Európában már csak a görögök kapkodják jobban a az ilyen gépjárműveket. Népszerűségük feltehetőleg az általuk kínált széleskörű felhasználási lehetőségeknek, illetve Magyarországon a pickupokra vonatkozó kedvező adózási feltételeknek tudható be.

Szintén közrejátszik, hogy hazánkban a pickup eladások bővülési üteme 16%-os, ami kétszerese a 8% körüli európai átlagnak. Az, hogy a Toyota Hilux a legnépszerűbb modell a hazai pickup eladások tekintetében, a Datahouse adatainak elemzésekor derült ki, ugyanis az itthoni eladások 80%-át három modell teszi ki, ezek közül 33,8%-os piaci részesedéssel győzedelmeskedik a Hilux.

Más szóval: Magyarországon minden harmadik gazdára találó pickup egy Toyota Hilux, a világ legkeményebbnek tartott, legendás terepképességekkel és szegmenselső vonóerővel, illetve rakodókapacitással rendelkező pickupja.

A modell idén ünnepli 50. születésnapját, ez alkalomból több limitált szériás változatot is megalkottak. A Hilux a világ legkelendőbb pickupja is egyben, ugyanis az elmúlt 5 évtizedben több, mint 18 millió darabot értékesítettek belőle világszerte.

Hazánkban a borászattal foglalkozók, a gazdálkodók és a vadásztársaságok épp úgy kedvelik, mint az energiaszolgáltatók vagy akár a honvédség. Akinek olyan autóra van szüksége, amelynek olykor-olykor kőkemény terepen is meg kell állnia a helyét, bizonyára emellett dönt.

A Toyota Hilux beltere sem utolsó, elegáns mégis nagyon egyszerű

A hazai pickup szegmensre egyébként is jellemző, hogy 77%-ban vállalati felhasználók vásárolják, a nagyvállalatok flottái mellett gyakran a kis és középméretű vállalatok. Ez nem utolsósorban azért van, mert haszongépjárműként a vállalkozások visszaigényelhetik vásárlásuk után az ÁFA-t.

Egyedi sajátossága a hazai piacnak, hogy a Magyarországon regisztrált pickupok mintegy 34%-a jellemzően két márka gyakorlatának köszönhetően re-exportra kerül, ez torzítja a piaci képet. Egyikük a hazai eladásainak 45%-át, a másik pedig magyarországi értékesítéseinek 60%-át vonja ki és adja el újra külföldön. Jellemző továbbá, hogy az itthon eladott Hiluxok 97,5%-a Magyarországon is marad.

Toyota