Tőzsdére megy az Aston Martin

Közzétéve:
2018-08-30, 15:27

Az Aston Martin sportautógyártó azt tervezi, hogy még az idén, valószínűleg az ősszel végrehajtja első nyilvános részvénykibocsátását a londoni börzén.

A Sky News brit hírtelevízió értesülése szerint a sportautógyártó 1 milliárd font, nagyjából 358 milliárd forint értékű részvényt tervez értékesíteni, amiért a cég 20 százaléka kerülne új befektetők kezébe. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Aston Martin értéke nagyjából 5 milliárd font, vagyis 1790 milliárd forint lehet.

Aston Martin

2019-től gyártják az Aston Martin SUV-ját

Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosai az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társaság és az Investment Dar kuvaiti befektetési alap, de kisebb részesedéssel a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler is rendelkezik.

A legendás brit gyártó hatalmas pénzeket költ új modellek kifejlesztésére. Egyebek között 2019 végére jelenik meg a cég első SUV-ja (ami egyelőre „DBX” munkanéven fut) és a Forma-1 ihlette AM-RB 001 típus, aminek az ára átlagos felszereltséggel 3 millió dollár, azaz 840 millió forint lesz.

Az Aston Martin pont három éve döntött arról, hogy a dél-walesi St. Athanben építi meg második gyárát, ahol ezzel 750 új munkahelyet teremt. A walesi gyárban a DBX modellt gyártják majd 2019-től, és ha hinni lehet a pletykáknak, ez a kocsi Varekai néven lesz majd kapható. Tavaly 5117 autót adott el a cég, 58 százalékkal többet, mint egy évvel korábban és a legtöbbet 2008 óta. A pénz is szépen csordogál: az Aston Martin 2017-es adózás előtti eredménye 87 millió font (31,1 milliárd forint) volt. Valószínűleg éppen ezért döntöttek a tőzsdére lépés mellett, hiszen minden jel szerint elkapkodják majd a felkínált részvényeket.

AM-RB-001

Az AM-RB 001 modell átlagos felszereltséggel 3 millió dollárba kerül majd

Érdekes kérdés persze, hogy mi lesz őszig a Brexit tárgyalásokkal, illetve mit jelent a vállalat számára, ha megegyezés hiányában marad a hard Brexit, vagyis a megegyezés nélküli kiválás. Ez nem csak a határellenőrzés visszaállítását jelenti ugyanis, hanem visszajönnek a már-már elfeledett vámok is. Érdekes módon Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója nem igazán aggódik emiatt, szerinte vásárlóik a vámmal megemelt vételárat is ki fogják tudni fizetni, ám a vámügyintézés már problémákat okozhat.

A többi brit luxusautó-gyártóhoz hasonlóan az Aston Martin is sok alkatrészt importál ugyanis Európából – a motorok például a németektől érkeznek -, a vámellenőrzés miatti késlekedés pedig megakaszthatja akár a gyártási folyamatot is. Éppen ezért a cég alaposan feltankolt európi alkatrészekből, így, ha csúnya lesz a válás az EU és a britek között, akkor is biztosítva lesz az alkatrészellátás.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Buick Roadmaster woody wagon, bordó, olalnézet, elölről, balról
2019. március 29.
82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges
Infiniti QX60 elölről
2019. április 08.
Az Infiniti Center Budapest brunch eseményére voltunk hivatalosak, melyet április első hétvégéjén bonyolítottak le
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.