Új, retro szereplő Genfben - David Brown Automotive

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Ha szereted a retrót és mindig is azon siránkoztál, hogy vajon mi a fenéért nem lehet a régi autókat modern technológiával megalkotni, végre van egy jó hírem: a David Brown Automotive megcsinálta!

Az megint egy más kérdés, hogy a luxuskategóriát célozták meg, de be kell látnod, nem hétköznapi igényeket elégítenek ki.

A 88. Genfi Autószalon az első volt a David Brownnak és nem leszólni akarom őket, de nagyon látszott rajtuk, hogy újoncok. A cég alapítója és főnöke, szegény Mr. Brown az elején megküzdött a hangosítással, többször is elment, mire mikrofont cserélt és onnantól rendben mehetett a sajtótájékoztató.

David Brown Automotive Mini

Először is megköszönte mindenkinek, hogy eljöttek a sajtótájékoztatóra, hiszen tisztában volt vele, hogy jóval erősebb márkákkal kell felvennie a versenyt. Majd bemutatta vállalatát, amelyik a 60-as évek autóiból (khm.... nyugati autóiból, nehogy a szoc-autókra gondolj!) meríti az ihletet, megfűszerezve azt a modern technológiával és kényelmi felszerelésekkel.

David Brown Automotive Mini a Genfi Autószalonon

És a Speedback GT esetében brutálisan erős motorokkal.

Volt ugyan más mutatnivalójuk, két darab átalakított Minivel is készültek, ott volt a Speedback alapverziója, de a bemutatójuk ékköve mégiscsak a Speedback GT Silverston Edition volt. Képzeld el álmaid autóját, ami hozza azt az eleganciát, amit a 60-as évektől várnál, az orr, a lámpák egy kicsit a Jaguar E-Type-jára emlékeztetnek, de ezt mégis modern technológiával gyártották le. Pontosabban szerelték össze. Merthogy a David Brown Automotive alapfilozófiája az abszolút luxus, exkluzivitás, úgyhogy amit lehetett, azt szorgos munkáskezekkel oldották meg.

Speedback Silverstone GT

Az eredmény pedig egy gyönyörű autó lett, retró formákkal, 5,0 literes V8-as ikerkompresszoros motorral, ami 510 LE-t és 625 Nm-es forgatónyomatékot kölcsönöz a Speedback GT-nek. Persze a luxusnak ára van, nem versenyzésre való a gép, 100 km/h-ra "csupán" 4,6 másodperc alatt gyorsul fel, valamint a végsebessége is le van korlátozva elektronikusan 250 km/h-ra.

A Speedback GT Silverstone Edition maga a luxus netovábbja, alig 100 darabot gyártanak belőle, de ez a 100 darab is hihetetlen energiákat fog igénybe venni tőlük, ugyanis 7 200 (!) munkaórába telik egy Speedback elkészítése, csak a fényezés 800 munkaórába fáj, miközben egy "normál" autó alig 1-200 munkaóra alatt megvan. Tudom, nem szabad egy kalap alá venni őket, de mégiscsak kell valami összehasonlítási alap.

David Brown Automotive

Imádom az angol autókat, bár elismerem, nem képesek népautót gyártani, és a Speedback GT-nél is inkább a forma és a minőség volt az, ami a legjobban lenyűgözött, de mégsem hiszem, hogy nagy karriert futna be a gyár rövid időn belül. És hogy miért? Például egyelőre nem rendelkeznek erős márkanévvel, így hiába gyártanak olyan autót, amit más nemigen, egy szupergazdag miért az ő autójukat vásárolná meg, amikor a többi szupergazdag ismerőse csak kérdőn nézne az autóra, hogy:

"Ez meg mi?"

És igen, nem árt, ha bővelkedsz anyagi javakban, ugyanis a Speedback GT ára 495 ezer font, vagyis minimum 175 millió forintba kerül. Elképesztő összeg ahhoz képest, hogy milyen szerény volt a sajtótájékoztatójuk, túl nagy volt a kontraszt. Mindenesetre szurkolok nekik, remélem, sikerül visszahozniuk valamit az angol autógyártás legszebb korszakából és azt az alsóbb szegmensekben is megvalósítani.

Speedback GT a Genfi Autószalonon

Ha többet szeretnél tudni róluk, vagy csak legeltetnéd a szemed a munkájukon, nézz fel a David Brown Automotive honlapjára. Még addig, mielőtt eltűnnek a süllyesztőben, vagy épp ellenkezőleg, világhírnévre nem törnek!

Kapcsolódó írások

1931 Cadillac Series 452 V16, RM Sotheby’s aukció
2019. szeptember 01.
Az RM Sotheby’s aukciós ház monterey-i árverésén 1,46 millió dollárért, vagyis megközelítőleg 423,7 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy 1931-es Cadillac Series 452 V16 Roadster
Buick Roadmaster woody wagon, bordó, olalnézet, elölről, balról
2019. március 29.
82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado
1957 Imperial Crown, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. május 12.
1957-ben az Imperial bemutatta egyik legikonikusabb zászlóshajóját, a Virgil Exner tervezte Crownt. Az autó nem csak méreteivel, de teljesítményével és felszereltségével is túlszárnyalta a kor legelitebb luxusautóit