Újjászületik a Lancia Stratos

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Az Lancia Stratos feltámasztása 2010-ben vetődött fel először. A Ferrari nem volt boldog, ahogyan most sem, de idén mégis készül 25 példány.

2010-ben minden autórajongó felkapta a fejét, mikor a Lancia Stratos feltámasztása szóba került. A projekt ötletgazdája, a milliárdos német üzletember, Michael Stoschek akkor a Pininfarinával terveztette volna meg a legendás Lancia kupé modern változatát.

A tanulmány a Ferrari 430 Scuderia alapjára épült, ez tűnt a legjobb választásnak, hiszen a régi Stratost egy V6-os Ferrari motor hajtotta. Miért ne kaphatott volna egy maranellói V8-at? A Ferrari azonban nem örült az ötletnek, gyorsan közbeléptek az olaszok, így a Pininfarina tehetetlenné vált, de közel nyolc év elteltével úgy tűnik, hogy a Stratos mégiscsak újjá fog születni.

Lancia Stratos generációk

2018-ban a Manifatturi Automobili Torino (MAT) kapta meg a licencet a gyártásra, élén a volt Pininfarinás speciális projektekért felelős igazgatóval, Paolo Garellával. Csak sejteni lehet, hogy mi szolgáltatja végül az alapot, mert túl sok technikai információt még nem közöltek. Állítólag használt Ferrari 430-asokat szednek szét és építenek újjá teljesen, tehát adott lesz egy 550 lóerős V8-as szívómotor, ami már a 2010-es tanulmányban is lapult. Vagy lehet, hogy az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglióból ismert duplaturbós V6-ost veszik elő? Igazából mindegy is lesz, ha úgy fog dominál aszfalton, mint a Dino-motoros Lancia Stratos HF tette az 1970-es rali világbajnokságon.

Lancia Stratos versenypályán

Az eredeti Stratos kifejezetten a raliautónak épült, könnyű önhordó vázszerkezettel. A 2018-as változatot is rendkívül könnyűre tervezik, ugyanis a teljes karosszéria szénszálas anyagból készül és minden olyan műszaki megoldást tartalmaz majd, ami sikeressé teheti a versenypályán. A mérnöki gárda kifejezetten ügyel a kiváló kezelhetőségre és a precíz, 44/56-os súlyelosztásra. Az önsúlya 1247 kilogramm, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt gyorsul majd, a végsebességét pedig 300 km/h körülire saccolják.

Lancia Stratos beltér egyedi színekben is kérhető

A manufaktúra nem csak az egyedi szín- és kárpitválasztást teszi lehetővé, de a normál GT-változat mellett kínálnak Safari, azaz emelt hasmagasságú kivitelt is, ami a gyártó szerint szintén kompetens autónak számít majd a mindennapokban. A Stratos trió a 2018-as Genfi Autószalonon debütál az árcédulákkal együtt, az első modelleket áprilisban vehetik át az újdonsült tulajdonosok.

Lancia Stratos GT

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Lancia Stratos
2019. december 14.
A Stratos volt az első raliautó a világon, amit kimondottan ilyen célú versenyzésre építettek. A középmotoros olasz háromszor nyert világbajnokságot zsinórban!
Citroen SM
2019. október 17.
A Citroen SM volt hosszú idő után a franciák első teljesítményorientált sportautója, fejlesztésében még a Maserati is közreműködött!

További hírek