Újra az i8 hajtáslánca kapta az Év Motorja díjat!

Közzétéve:
2018-06-09, 15:30

A BMW i8 Coupé és az i8 Roadster hajtáslánca kapásból a negyedik alkalommal nyerte el az Év Motorja címet.

Idén adták át huszadik alkalommal az Év Motorja díjakat, elismeréseket és kitüntetéseket. Az eseményre június 5-én, a stuttgarti Motor Expo ünnepélyes gálaestjén került sor. A BMW i8 2014-ben debütált, forradalmi plug-in hibrid hajtáslánca azóta minden évben nyert, vagyis ezúttal negyedszer. A hajtáslánc bemutatásakor a BMW megszerezte a legjobb új erőforrásnak, valamint az év abszolút legjobb hajtásláncának járó kitüntetéseket is a bíráktól.

BMW i8 hajtáslánc

A 2018-as Év Motorja díj a jövőbe mutató technológia pozícióját bizonyítja. A BMW i8 ez alkalommal az 1,4 – 1,8 liter hengerűrtartalmú erőforrások kategóriájában diadalmaskodott, viszont a 2014-es debütálás óta eltelt négy évben a modell a valaha értékesített, legsikeresebb plug-in hibrid hajtásláncú sportautójává is vált.

A BMW i8 Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 km-en 1,8 liter, kombinált energiafogyasztása 14 kWh, kombinált károsanyag-kibocsátása 42 gramm/km, az i8 Roadster átlagos üzemanyag-fogyasztása 2 liter/100 km, kombinált energia-fogyasztása 14,5 kWh/100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása 46 gramm, kilométerenként. Ezeket az értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, azonban gumiabroncs-típus függvényében változhatnak.

BMW i8 roadster és BMW i8 coupé

A BMW i sorozat két nagysikerű modellje, a tisztán elektromos-meghajtású BMW i3, az i3s, az i8 Coupé és az i8 Roadster a sorozatgyártásban elérhető jelenlegi járműtechnológia legjavát valósítja meg, melynek újításait a márka egyre több modellsorozata örökli meg.

Az egyedi vezetési élményt a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttes, 374 lóerős teljesítménye garantálja, továbbá az autó 4,4 másodperc alatt képes teljesíteni a nullszázas gyorsulást.

BMW i8 Roadster

Az új BMW i8, melyet nemrégiben mutattak be a nagyközönségnek, képes teljesíteni a vérbeli sportautók menetteljesítményét, miközben fogyasztása egy nagyvárosi kisautó fogyasztásával ér fel. A hátsó kerekek hajtását egy háromhengeres benzinmotor végzi, melynek maximális teljesítménye 170 kW/231 lóerő, miközben az első kerekeket a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorról táplált elektromos, 105 kW-os /143 lóerős motor hajtja. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltése hagyományos háztartási aljzatról végezhető.

A plug-in hibrid hajtásláncot a BMW Group házon belül fejleszti, illetve gyártja, és a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint pedig tisztán elektromos meghajtással, a lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével 55 kilométer megtételére képes. A belsőégésű erőforrás, valamint az elektromos motor együttes működése egy forradalmian innovatív összkerékhajtást hoz létre, amely magabiztosan az aszfalton tudja tartani az i8 testvérpárt.

BMW i8 Roadster és Coupé egymással szemben a pályán

Az elmúlt két évtizedben összesen 69 díjat sikerült szereznie a BMW Groupnak, erőforrásaival és hajtásláncaival. Az újságírókból álló, nagyjából 70 tagú zsűri évről-évre számos különböző kategóriában díjazza az autóipar legjobb erőforrásait, hajtásláncait.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2018. november 02.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2018. november 02.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon
2019-től kötelező lesz hangot kiadniuk az elektromos autóknak!
2018. május 08.
2019 júliustól már kizárólag hanggenerátorral felszerelt elektromos és hibrid autókat lehet forgalomba helyezni az Európai Unión belül.
Hogyan lehetne több elektromos autó Magyarországon?
2018. június 04.
Hiába volt 6045 zöld rendszámos autó májusban Magyarországon, ennek alig a fele teljesen elektromos. Mit kellene tenni ahhoz, hogy beinduljon végre a szekér?