Ráadásul még az is elképzelhető, hogy valamilyen hibrid-technológiát fognak alkalmazni az új hot-hatchben, a minél nagyobb teljesítmény érdekében!
A Hyundai Kona bemutatója kapcsán beszélt a második N-modellről Dél-Koreában a márka járművizsgálati vezetője, Albert Biermann.
Egyelőre még semmit nem mondtak a legújabb modellről, de korábban említették, hogy négykerék-meghajtású lesz, a Ford Focus RS versenytársának szánják és a 2016-os RN30 konceptautó adhatja az alapot hozzá.
A Hyundai nagy teljesítményű járműfejlesztő központjának vezetője, Joonhong Park kifejtette, hogy az N csak a legmegfelelőbb modelleket választja ki a Hyundai modellcsaládból.
„Nincs terv arra vonatkozóan, hogy minden Hyundaiból készüljön egy N-modell is, bár van tervünk az elkövetkező néhány évre.”
A részleg jelenleg nem tervezi hibrid, teljes elektromos és üzemanyagcellás erőátviteli technológiáinak egy teljesítménymodellbe való integrálását, de Biermann elismerte, hogy a piaci folyamatok valószínűleg ilyen közeledést fognak előmozdítani a közeljövőben:
„A Hyundai minden típushoz rendelkezik technológiával – hibrid, plug-in hibrid, elektromosautó, üzemanyagcellás technológia. Jelenleg nincs terv arra vonatkozólag, hogy ezeket a technológiákat az N-sorozatba ültessük, de ha eljön az idő, akár mert a vásárlóink igénylik, vagy mert a szabályozások változnak addig, készen fogunk állni, hogy fenntartható nagyteljesítményű autóink legyenek.”
Biermann említette az érzelmeket és a karaktert, mint az N márka megalapításának legfontosabb okát. Azt mondta: "Végül láttam egy sokkal érzelmesebb, nagyteljesítményű elektromos autót. De számomra nehéz elképzelni egy sportautót hagyományos robbanómotor nélkül – lehet talán amiatt, mert öregszem.”
A Hyundai első N-modellje, az i30N most, 2017 nyarától lesz kapható, hogy végre a Hyundait is végre a kiváló hot-hatch gyártók között emlegethessék.
Forrás: