Véget ér a Mercedes-Benz és az Infiniti közös projektje!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Úgy néz ki mégsem valósul meg a Daimler 2010-es terve, vagyis a két gyártó által közösen megalkotott luxusautó.

2010-ben a Renault-Nissan és a Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler és a Nissan luxusmárkája, az Infiniti kezdett egy együttműködésbe (legalábbis ezt pletykálták), melynek szüleménye egy új luxusautó lett volna, ám nyolc évvel később egy új közlemény szerint a jármű mégsem fog létrejönni.

Infiniti Q50

Japán egyik vezető napilapja, a Nikkan Kogyo Shimbun közlése szerint a kompakt luxusautó ötlete „halva született”, de ennek ellenére az Automotive News pénteken jelentette be, hogy a Nissan (az Infiniti luxusmárka létrehozója) továbbra is elkötelezett a Daimler-partnerség iránt. A japán autógyártó a kompakt autóprojektről azonban nem nyilatkozott.

A Nikkan Kogyo jelentése szerint a luxuskategóriás autóra vonatkozó munkát a közüzemi járművek fogyasztói preferenciájának megváltozása és az Egyesült Államokban alkalmazott vámtételek miatti bizonytalanság miatt felfüggesztették.

A Daimler-Nissan luxus kompakt jármű egy belépő szintű Infiniti szedánnak ígérkezett, melyet egy aguascalientesi üzemben építettek volna, Mexikóban. Az üzem helyzete bizonytalanságot kelt, mivel az Egyesült Államok, Kanada és Mexikó jelenleg szeretnék az észak-amerikai szabadkereskedelmi megállapodást, vagyis a NAFTA-t újratárgyalni.

Infiniti embléma

A telephely a Daimler és a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség vegyesvállalata, a létesítményt azonban a Mercedes-Benz fogja használni a következő generációs kompakt autóinak építéséhez.

"Továbbra is hasznosítjuk a sikeres együttműködés előnyeit (a Daimlerrel), amely számos kutatási és fejlesztési kezdeményezést és gyártási kezdeményezést tartalmaz szerte a világon." – mondta az Automotive Newsnak az Infinti egyik szóvivője.

A Daimlerrel kapcsolatban korábban az a hír is járta, hogy 2010-ben egy új, kisautókhoz fejlesztett platformot kínált az Infinitinek abban az időszakban, mikor a fogyasztók „elpártoltak” a benzines SUV-ok és hatalmas szedánok mellől.

A szóban forgó kompakt szedán nagyjából az aktuális Q50 (korábban G35) modell alatt helyezkedett volna, továbbá az a hír is járta, hogy az autónak a Daimler kölcsönzött volna erőforrást is.

2019-es Infiniti QX50

Mellékesen a Nissan-Daimler partnerség legfrissebb terméke a 2019-es QX50 crossover, ami jármű a japán és a német autógyártók által közösen kifejlesztett, új architektúrára épült.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2019. május 25.
1963-ban a Mercedes bemutatta a valaha volt legelitebb limuzinját, a W100-ast. A luxus csillagból kevesebb, mint 2800 készült, főbb vásárlói hírességek és diktátorok voltak
Kémfotókon a négyajtós Mercedes-AMG GT
2017. május 09.
Kéretlen kamerák előtt pózolt végre a Panamera egyik legnagyobb ellenfele, a Mercedes-AMG GT, amiben a V8-as mellett hibrid motor is megbújik majd
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?