Ősszel mutatják be az Audi kis méregzsákját, az SQ2-t, amit végre sikerült álcázás nélkül is lencsevégre kapni.

A 2019-es Audi SQ2-ről hónapok óta csordogálnak az információk, ám mindig csak álcázással sikerült lefotózni kívülről, míg a belső teret eddig sikeresen titkolták. A német cég márciusi rendes éves sajtótájékoztatóján már elmondták, hogy az idei újdonságok között ott lesz az elektromos e-Tron GT – amit a Tesla Model S riválisának szánnak –, a 2010 óta gyakorlatilag változatlan formában gyártott, ezért mindenképp frissítésre szoruló új A1-es, valamint a Q2 család sportos változata, az új SQ2. A SQ2 crossovert biztosan imádni fogják azok, akik kedvelik a kicsi és vagány, ám nagyon erős autókat, de közben azért a használhatóságot sem áldoznák fel mindezek miatt. Ennek persze ára van. A külső ugyanis nem tartogat túl sok meglepetést, a nagy teljesítményű crossover sportos lökhárítója és hatalmas fémkeretes légbeömlője mutatós ugyan, de az autó közben mégis nagyon visszafogottra sikeredett. Nincs benne semmi meghökkentő, figyelemfelkeltő dizájnelem, ez pedig valahogy jellegtelenné teszi a kocsit. Talán a légbeömlő alatti rács az egyetlen szokatlan – és sportos - része a karosszériának, ami valószínűleg funkcionális elem, mert javítja a motor hűtését. Persze a kompakt dizájn tudatos az Audi tervezői részéről, akik mindig kínosan ügyelnek a márka egységes arculatára. Ezzel azt mindenképp elérik, hogy aki szereti az Audi formavilágát, annak az SQ2 is be fog jönni. Közelebbről meglesve az SQ2-t jól látszik az ötküllős felni, az izmos tárcsa és az „S” logós féknyereg. A hátsó rész sportosra sikerült, ám a kivitelezés kicsit nyersnek tűnik, így jó eséllyel még finomítanak majd rajta sorozatgyártás előtt. A belső tér sokban hasonlít a normál Q2 belső világára, a bőrrel bevont kormánykerék, a kétszínű ülés, a vörös-fekete színkombináció következetes végig vitele a műszerfalon és az ajtóburkolaton nagyon egységes arculatot kölcsönöz a kocsinak.  A friss fotókon szerepel az SQ2 műszerfala is, amin egy 6100-as fordulatszámmérőt, valamint egy 280-ig feliratozott kilométerórát lehet látni. Persze ennyit nem fog bírni a kis crossover, de lassú biztosan nem lesz, mert várhatóan ugyanazt a motort kapja meg, mint ami az S3 Sportback-ket is hajtja. Ez pedig egy 2 literes, 305 lóerős (400 Nm nyomatékos) erőforrás, amivel az S3 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége pedig 250 km/óra.  Forrás: