Versenypálya 2000 méter felett

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Mexikóvárosban található a Autódromo Hermanos Rodríguez, magyarul a Rodríguez testvérek versenypálya, története oly színes, mint a város, melyben található.

A mexikói versenypályát az 1960-as évek elején kezdték el építeni egy közparkban, az első versenyt 1962-ben rendezték. A testvérpáros Pedro és Ricardo Rodríguez itt állt rajthoz egy nem hivatalos F1-es futamon. A Peraltada kanyarban Ricardo-nak felfüggesztési problémája volt az autóval, és szörnyű balesetet szenvedett, életét már nem tudták megmenteni. A következő évtől, azaz 1963-tól már bevették a versenyt a Forma-1 naptárába.

F1 Mexikóban 1970-ben, nézők a pálya mellett

F1 Mexikóban 1970-ben

1970-ben az F1-es versenyen a nézők betörtek a pályára és közvetlenül a pálya mellé ültek le. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de a rossz biztonsági viszonyok miatt a következő évben már nem rendezték meg a futamot. A pályát hamarosan bezárták és elkezdték az átépítést. Legnagyobb változások a célegyenes utáni első kanyar volt, illetve kivették a hajtűkanyart. A megnyitásra egészen 1986-ig kellett várni. Időközben 1979-ben megváltoztatták a pálya nevét, Magdalena Mixhuca helyett a Rodríguez testvérek emlékére megkapta ma is használt nevét.

Hosszú idő után tért vissza a sorozat 2015-ben, Nico Rosberg győzött

Hosszú idő után tért vissza az F1 Mexikóba 2015-ben

A Forma-1-es sorozat 1986 és 1992 között futott újra a pályán, utolsó győztese Nigel Mansell volt a Williams Renault csapat színeiben. A pálya egyedülálló módon 2285 méter magasan található. Ez sok gondot okoz a csapatoknak, ugyanis ritkább a levegő, így a motorok közül van amelyik nem működik megfelelően, legalábbis a maximális teljesítményen.

Sergio Perez a hazaiak nagy kedvence, egyetlen mexikói pilótaként a mezőnyben

Sergio Perez a mexikóiak nagy kedvence

A mexikói pálya 4,3 kilométer hosszú. Érdekesség, hogy a környezet, ahol fekszik, geológiailag aktív, ezért a nyomvonal talaja nem egyenletes. Az F1 mezőnye 2015-ben tért vissza a pályára, első győztese a versenynek hosszú idő után Nico Rosberg volt. Felújítás ez előtt is történt, főként az infrastruktúrai oldalról. Új főépület és kiszolgálóegységeket építettek. A Forma-1-en kívül rendeznek még 24 órás Endurance versenyt, Formula Mexikó futamot, Vintage Pro Series versenyt és Copa TC 2000 bajnokság is van. Ezek mellett vezetői tréningeket is szerveznek.

A baseball stadion, 50.000 ember a lelátókon, koncerteket is rendeznek

A baseball stadion, 50.000 ember a lelátókon

A Peraltada kanyar körül 1992 után építettek egy 50.000 férőhelyes baseball stadiont, ami a Foro Sol nevet kapta. A létesítmény a Diablos Rojos del México csapat pályájaként üzemel, illetve számos koncertet tartottak ott, sok-sok világsztárral. Jelenleg már a versenypálya része, egyben legnagyobb lelátója is, elképesztő látványt nyújtva élőben és a TV készülékeken keresztül is.

Fotók: F1

Kapcsolódó írások

F1 Kvíz: 7 kérdés, amire csak a fanatikusok tudják a választ!
2018. február 10.
Ha valódi Forma-1 rajongó vagy, akkor minden bizonnyal nem lesz számodra kihívás hibátlanul kitölteni ezt a kvízt! Vagy mégis?
Egy ausztrál legenda: Jack Brabham
2018. március 30.
Sir John Arthur "Jack" Brabham az ausztrál autóversenyzés egyik legkiemelkedőbb alakja. A háromszoros Forma-1-es világbajnoknak sok kortársához hasonlóan szintén kalandos élete volt.
Gyerekek jelentkezését várják a Magyar Nagydíjra!
2018. május 29.
A Liberty Media 2018-ban megvált a rajtrácslányoktól sokak elégedetlenségére, helyettük most jönnek a gyerkőcök kísérni a pilótákat. Elkezdődött a jelentkezési időszak.
Befotóztam a Renault 2018-as F1-es gépét
2018. július 26.
Az Alapjárat körbefotózta a Renault idei Formula 1-es versenyautóját, amivel a Magyar Nagydíjon Nico Hülkenberg és Carlos Sainz köröz majd.