2018. június 11. | 11:34

Az elképesztően nagy teljesítményű versenyautókat gyártó Brabham visszatér. Ismerd meg a több mint 700 lóerős BT62-t!

David Brabham egy londoni gálaeseményen jelentette be a márka visszatérését a gyártáshoz. A Brabham Automotive első terméke a lenyűgöző BT62-es modell lesz.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

710 lóerőt produkál az 5,4 literes V8-as szívómotor

 

A Brabham története még 1948-ban kezdődött Jack Brabham autóversenyző Ausztáliában és Új-Zélandon elért sikereit követően. A háromszoros világbajnok 1966-ban az első, máig is egyetlen olyan versenyzővé vált, aki saját gépével Forma-1-es bajnokságot nyert.

Így 70 év távlatából a Brabham továbbra is a legikonikusabb motorsport-márkák közé tartozik. A vállalat a 21. században szeretné folytatni az eszméletlenül gyors versenyautók tervezését illetve gyártását.

A szárazon mindössze 972 kilogrammos BT62 730 le/tonna súly lóerő-arányt produkál

 

A BT62-es modell továbbviszi a legendás „BT” elnevezést, melyet az alapítók, Jack Brabham és Ron Tauranac találtak ki a ’60-as években. A BT62 karbonszálas teste egy 5,4 literes V8-as szívómotort rejt 710 lóval és 667 Nm-es nyomatékkal. Az erőforrás az autó közepénél helyezkedik, és egy olyan hatfokozatú, verseny-specifikus váltóval van összehangolva, mely az erőt közvetlenül hátsó kerekekhez juttatja.

A nagyszerű aerodinamikus kialakításnak köszönhetően a szárazon mindössze 972 kilogrammos autó több mint 1200 kilogrammos leszorítóerőt termel. A BT62 egy kettős keresztlengőkaros felfüggesztésrendszert kapott, állítható lengéscsillapítókkal, oldalaira szoknyákat, a kerékjárati ívekbe pedig szellőzőket pakoltak. Az autó testét, valamint a Michelin abroncsokba burkolt 18 colos kerekeket egy Brembo karbon-kerámia fékrendszer állítja meg, hatdugattyús nyergekkel.

Hatalmas hátsó szárny, oldalsó szoknyák és szellőzők a Brabham kerékjárati íveiben

 

„Az új autó, mely egy üres papírlapból lett létrehozva, egy izgalmas és új korszakba repíti a Brabhamot, miközben tiszteletben tartja a márka dicső múltját. A kortárs anyag-, folyamat- és technológiák felhasználásával, valamint egy szigorú, kétéves mérnöki és fejlesztési programot követve az eredményül kapott BT62 egy olyan autó, mely teljes elkötelezettséget és elkötelezettséget igényel a vezető részéről, ám cserébe óriási jutalmat és elégedettséget ad. " – mondta Paul Birch, a Brabham Automotive technológiai és mérnöki igazgatója.

Hatalmas gombok megnyomásával érhetők el az egyes funkciók

 

A versenyautó belterébe többek közt FIA-fejlesztésű, hatpontos biztonságöv, karbon sportülések és szintén karbonnal bevont, kivehető kormánykerék lett szerelve. Az ajtópanelek szintén karbonszálas bevonatot kaptak, a pedálok állíthatók, a műszerfalba pedig egy 12 colos egységet helyeztek.

Az autó megállását egy hatdugattyús, karbon-kerámia Brembo fékrendszer teszi lehetővé

 

A Brabham közölte, hogy a BT62-t limitált példányszámban fogják gyártani, összesen 70 modellt terveznek készíteni. Az autó ára 1,3 millió dollár, vagyis nagyjából 342 millió forint lesz, természetesen adók nélkül.