3700 németországi dolgozójától válhat meg és 1600 kereskedőjével bonthat szerződést a nagy bajban lévő Opel. Ám, ha ez sem segít, akár gyárbezárások is jöhetnek!
Most látszik csak igazán, hogy mekkora eredmény volt a szentgotthárdi volt Opel-gyár fennmaradása, ahol 2020-tól a PSA (Peugeot-Citroën) csoport legnagyobb darabszámban készülő 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotorjai készülnek majd. A PureTech erőforrásokat a magyar üzemen kívül csak a lengyelországi Tychyben gyártják majd, ezért jelenleg úgy tűnik, az itt dolgozók megélhetése jó ideig még biztosított.
Kevésbé lehetnek nyugodtak a PSA csoport németországi Opel-üzemeinek dolgozói, ugyanis az Opelek értékesítése folyamatosan csökken, ezzel együtt pedig olvad a márka európai piaci részesedése is. A Handelsblatt folyóirat szerint 2018 első negyedévében 5 százalékkal kevesebb Opelt adtak el, piaci részesedése pedig 5,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 6,5 százalékról.
Lehet, hogy túl nagy falat a franciáknak az Opel rendbe tétele?
A Duisburg-Essen Egyetem elemzője, Ferdinand Dudenhöffer szerint a lejtmenetnek pedig még koránt sincs vége, ő azt várja, hogy a következő 18 hónapban tovább olvad a részesedés. A legnagyobb probléma az szerinte, hogy nincsenek a márkának vonzó modelljei, ezért nem versenyképes az egyébként is nagyon telített, és márciusban ráadásul 3,4 százalékkal zsugorodó német piacon. Mivel a gondok rövidtávon nem orvosolhatók, a szakember szerint nagy esély van arra, hogy a PSA végül kénytelen lesz bezárni eisenechi vagy kaiserslauterni gyára közül az egyiket.
A szentgotthárdi gyár dolgozóinak jó ideig biztosított a jövőjük
A PSA azonban nehéz helyzetben van, ugyanis az Opel megvásárlásakor azt vállalta, hogy gyárbezárások és kényszerleállások nélkül veszi át és konszolidálja a 20 éve veszteséges vállalatot. Most viszont úgy tűnik, hogy ezt képtelen végigvinni, ha pedig az Opel értékesítése és piaci részesedése elolvad, akkor a PSA végül egy értéktelen céget birtokolhat, aminek egyik lehetséges következménye a brand megszűntetése lehet. Ezért most úgy tűnik, a német kormány hajlandó segítséget nyújtani, és belemenni egy racionalizálásba. Ez első körben 3700 munkavállaló elbocsátását jelentené, ami a jelenlegi 19 ezer dolgozó 20 százaléka. A legnagyobb elbocsájtás az Opel eisenachi gyáregységében lesz, ahol az 1800 emberből 1000-től válnának meg. Közben az értékesítési hálózat karcsúsítása is elkezdődött, az Opel ugyanis nemrég bontott szerződést 1600 kereskedőjével. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ha a legrosszabb eset következne be, vagyis a PSA végül képtelen lenne konszolidálni az Opelt, a szentgotthárdi üzem jövője akkor is biztosított, hiszen az itt készült motorokra a Peugeot és Citroën modellekben továbbra is szükség lesz. Forrás és fotók:
A Duisburg-Essen Egyetem elemzője, Ferdinand Dudenhöffer szerint a lejtmenetnek pedig még koránt sincs vége, ő azt várja, hogy a következő 18 hónapban tovább olvad a részesedés. A legnagyobb probléma az szerinte, hogy nincsenek a márkának vonzó modelljei, ezért nem versenyképes az egyébként is nagyon telített, és márciusban ráadásul 3,4 százalékkal zsugorodó német piacon. Mivel a gondok rövidtávon nem orvosolhatók, a szakember szerint nagy esély van arra, hogy a PSA végül kénytelen lesz bezárni eisenechi vagy kaiserslauterni gyára közül az egyiket.
A PSA azonban nehéz helyzetben van, ugyanis az Opel megvásárlásakor azt vállalta, hogy gyárbezárások és kényszerleállások nélkül veszi át és konszolidálja a 20 éve veszteséges vállalatot. Most viszont úgy tűnik, hogy ezt képtelen végigvinni, ha pedig az Opel értékesítése és piaci részesedése elolvad, akkor a PSA végül egy értéktelen céget birtokolhat, aminek egyik lehetséges következménye a brand megszűntetése lehet. Ezért most úgy tűnik, a német kormány hajlandó segítséget nyújtani, és belemenni egy racionalizálásba. Ez első körben 3700 munkavállaló elbocsátását jelentené, ami a jelenlegi 19 ezer dolgozó 20 százaléka. A legnagyobb elbocsájtás az Opel eisenachi gyáregységében lesz, ahol az 1800 emberből 1000-től válnának meg. Közben az értékesítési hálózat karcsúsítása is elkezdődött, az Opel ugyanis nemrég bontott szerződést 1600 kereskedőjével. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ha a legrosszabb eset következne be, vagyis a PSA végül képtelen lenne konszolidálni az Opelt, a szentgotthárdi üzem jövője akkor is biztosított, hiszen az itt készült motorokra a Peugeot és Citroën modellekben továbbra is szükség lesz. Forrás és fotók: