Zuhanórepülésben az Opel, gyárbezárások jöhetnek!

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

3700 németországi dolgozójától válhat meg és 1600 kereskedőjével bonthat szerződést a nagy bajban lévő Opel. Ám, ha ez sem segít, akár gyárbezárások is jöhetnek!

Most látszik csak igazán, hogy mekkora eredmény volt a szentgotthárdi volt Opel-gyár fennmaradása, ahol 2020-tól a PSA (Peugeot-Citroën) csoport legnagyobb darabszámban készülő 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotorjai készülnek majd. A PureTech erőforrásokat a magyar üzemen kívül csak a lengyelországi Tychyben gyártják majd, ezért jelenleg úgy tűnik, az itt dolgozók megélhetése jó ideig még biztosított.

Kevésbé lehetnek nyugodtak a PSA csoport németországi Opel-üzemeinek dolgozói, ugyanis az Opelek értékesítése folyamatosan csökken, ezzel együtt pedig olvad a márka európai piaci részesedése is. A Handelsblatt folyóirat szerint 2018 első negyedévében 5 százalékkal kevesebb Opelt adtak el, piaci részesedése pedig 5,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 6,5 százalékról.

Nem tudni, hogy mi lesz az Opel sorsa

Lehet, hogy túl nagy falat a franciáknak az Opel rendbe tétele?

A Duisburg-Essen Egyetem elemzője, Ferdinand Dudenhöffer szerint a lejtmenetnek pedig még koránt sincs vége, ő azt várja, hogy a következő 18 hónapban tovább olvad a részesedés. A legnagyobb probléma az szerinte, hogy nincsenek a márkának vonzó modelljei, ezért nem versenyképes az egyébként is nagyon telített, és márciusban ráadásul 3,4 százalékkal zsugorodó német piacon. Mivel a gondok rövidtávon nem orvosolhatók, a szakember szerint nagy esély van arra, hogy a PSA végül kénytelen lesz bezárni eisenechi vagy kaiserslauterni gyára közül az egyiket.

szentgotthárdi motorgyár

A szentgotthárdi gyár dolgozóinak jó ideig biztosított a jövőjük

A PSA azonban nehéz helyzetben van, ugyanis az Opel megvásárlásakor azt vállalta, hogy gyárbezárások és kényszerleállások nélkül veszi át és konszolidálja a 20 éve veszteséges vállalatot. Most viszont úgy tűnik, hogy ezt képtelen végigvinni, ha pedig az Opel értékesítése és piaci részesedése elolvad, akkor a PSA végül egy értéktelen céget birtokolhat, aminek egyik lehetséges következménye a brand megszűntetése lehet.

Ezért most úgy tűnik, a német kormány hajlandó segítséget nyújtani, és belemenni egy racionalizálásba. Ez első körben 3700 munkavállaló elbocsátását jelentené, ami a jelenlegi 19 ezer dolgozó 20 százaléka. A legnagyobb elbocsájtás az Opel eisenachi gyáregységében lesz, ahol az 1800 emberből 1000-től válnának meg. Közben az értékesítési hálózat karcsúsítása is elkezdődött, az Opel ugyanis nemrég bontott szerződést 1600 kereskedőjével.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ha a legrosszabb eset következne be, vagyis a PSA végül képtelen lenne konszolidálni az Opelt, a szentgotthárdi üzem jövője akkor is biztosított, hiszen az itt készült motorokra a Peugeot és Citroën modellekben továbbra is szükség lesz.

Forrás és fotók:

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
Itt az elektromos Citroën E-Berlingo
2017. március 22.
Egyre inkább betörnek az elektromos autók a kishaszongépjárművek világába is, most a Citroën mutatta be az új 5 személyes E-Berlingojukat
2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot